Vandforbrug

Jeg er lidt chokket:uha:over hvad der kan betyde, at få en ny vandhane og nyt toilet. Vores vandforbrug er faldet til 1/5 del af hvad det var før. Rigtig nok at vores toilet, løb hele tiden og vandhanen dryppede. Men at det kom til at betyde så meget, at få det fikset, overasker min alligevel meget.
Så hvis i har sådan et problem, “Så det dog fikset” Mange penge at spare:høhø:

godt I har fået sat en stopper for sådan et kæmpe spild af drikkevand :slight_smile:

Ja, det løber hurtigt op. En af mine veninder fik en vandregning på et sekscifret beløb, fordi de havde hul på et vandrør.

Sekscifret :?:? dvs mindst 100.000 ethundredetusind :yikes::yikes:
Er du sikker på det?

Her i byen lukkede de en gang vandet i et område fordi de kunne se der var usædvanligt stort forbrug, det var nogen der havde glemt at lukke vandet som ikke var hjemme. Da de havde fundet stedet og får lukket blev der åbnet for vandet igen.
170 m3 koster(/kostede) max 12.500 (i 2010) ref artikel i Politiken.

[QUOTE=danpia;881490]Sekscifret :?:? dvs mindst 100.000 ethundredetusind :yikes::yikes:
Er du sikker på det?

Her i byen lukkede de en gang vandet i et område fordi de kunne se der var usædvanligt stort forbrug, det var nogen der havde glemt at lukke vandet som ikke var hjemme. Da de havde fundet stedet og får lukket blev der åbnet for vandet igen.
170 m3 koster(/kostede) max 12.500 (i 2010) ref artikel i Politiken.[/QUOTE]

Ja, de fik en regning på 420.000 kr. i vand og vandledningsafgift.

Der er også penge at spare ved at “genbruge” fra kattenes vandskåle. Jeg kommer når jeg daglig giver frisk vand det er tilbage i skålene - og det er meget op i en spand eller vandkande og vander planter med det. Det kniber om vinteren med at få brugt genbruget, men fint her om sommeren udendørs

Dén var faktisk super god… den tror jeg jeg vil bruge :smiley:

Vi betaler heldigvis kun 5-6 kr pr m3 og har ingen vandledningsafgift pga septiktank…så lidt fordel er der ved at bo ude i en lille flække på landet med fælles-privat vandværk.

Aj, hvor er det smart - hvorfor har jeg aldrig tænkt på det selv…:slight_smile:

Mht. vandspild, så handler det da absolut ikke kun om pengene, synes jeg. Det vigtigste er da at passe på miljøet og ikke ‘sløse’ med ressourcerne. :slight_smile:
Min kæreste er blikkenslager, og han KORSER sig, når han ser, hvor mange der lader deres toiletter stå og løbe - eller vandhanen dryppe. Det bliver nemlig til meget mere ‘spild’, end man tror, i det lange løb.