Vandskål og killing

Jeg har fået en ny kat. En killing på ca 6 måneder.

Det er selvfølgelig helt vildt sjovt, at have en killing i huset igen. :wehuu:
Eneste problem jeg har med hende er, at hun tømmer vand ud af vandskålen med forpoterne. Helt vildt irriterende, og hvordan pokker for jeg hende stoppet i det.

Ikke alene er det irriterende fordi, der er vand over det hele. Men det resulterer jo også i, at de nogle gang ikke har vand i flere timer, når jeg f.eks er på job.

Jeg er på bar bund, for jeg vil ikke skælde hende ud, når hun er der. Tænk hvis hun tror, hun slet ikke må være der??

Er det mon en maine coon :tihi:
Jeg har nemlig en flok maine cooner som gør det og det kan ikke stoppes.

Jeg har købt nogle serveringsbakker som jeg så stiller vandskålene i, det sparer en del svineri samt de stakkels gulve…men lære den at den ikke må det kan du godt opgive :slight_smile:

Jeg læste den anden dag om nogen, der havde samme problem, og som havde løst det ved at sætte vandskålen i en tom kattebakke. Så kommer vandet i hvert fald ikke ud på gulvet, og kattene kan i øvrigt stadig drikke det, selv om det ryger ud af skålen.

Gulp… Det vil sige, at hun aldrig stopper… Så det er ca 15.000 år med vand overalt :open_mouth:
Det er slet ikke en main coon. Det er en helt almindelig smuk sort kat, der var et redningsprojekt, der gik i hjertet på mig. :slight_smile:

Jeg prøver lige det med at sætte skålen op i en større skål. Håber det virker, tak for tippet :slight_smile:

[QUOTE=Merete;727948]Gulp… Det vil sige, at hun aldrig stopper… Så det er ca 15.000 år med vand overalt :open_mouth:
Det er slet ikke en main coon. Det er en helt almindelig smuk sort kat, der var et redningsprojekt, der gik i hjertet på mig. :slight_smile:

Jeg prøver lige det med at sætte skålen op i en større skål. Håber det virker, tak for tippet :-)[/QUOTE]

Nu er det jo stadig en killing, så måske bliver det bedre, når hun bliver ældre. Men nogle katte elsker altså bare at pjaske med vand :slight_smile:

Jeg håber, det hjælper lidt at sætte skålen i en bakke.

Køb en i stil med den her

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;728211]Køb en i stil med den her

http://www.zooplus.de/shop/hunde/fressnapf/naepfe/221375[/QUOTE]

Den havde en god veninde af mig købt indtil flere af til hendes storpjaskende katte. Desværre fik en af hendes katte poten ned under kanten og kunne ikke få den fri igen med det resultat at han selvfølgelig panikkede og ikke bare skadede sig selv, men også de øvrige katte i nærheden der sprang for livet af bar skræk. Alle skåle er røget ud og istedet har hun lagt en sådan køreplade man har ved skrivebordet under.

Tror altså ikke det er en main coon ting den ældste gør det også og det er sjovt næsten altid når jeg er gået i seng om aftenen Uhm

Min vandskyende huskat begyndte på det i en alder af 6 år :tihi: Dog ikke i store mængder, men bare lidt :slight_smile:

Min norske skovbandit på 6 mdr. gør det også … i stor stil. Og så hjælper min 2 årige søn også gerne til… så var vi vandland i hele køkkenet. Jeg har forsøgt med at sætte en serveringsbakke under vandskålene - men så er det bare ekstra sjovt, først at pjaske vandet op i bakken og så videre ud på gulvet :høhø: Jeg er rigtig glad for vi har vinylgulv i køkkenet :love2: og ikke fx. trægulve, for så var det da hurtigt blevet en dyr leg.

Min Sigrid (katten) er også meget hjælpsom når der skal skrælles fx. kartofler - så kommer hun op og pjasker i vandet (og stjæler skrællerne, som hun lavet et helt skattekort af på bordet og på gulvet, hvis man ikke er opmærksom) Hun går også gerne med i bad :tihi:

Om Sigrid vokser fra det… måske, men jeg har min tvivl - så glad hun er for vand. :hjerte:

8årige Gucci gør det også!!! Helst om natten, så jeg kommer op til svømmepøl - selvfølgelig! Og både vandfontænen og almindelige vandskåle får selvfølgelig samme type opmærksomhed…:tihi: Her er det dog ikke kun poterne der skal dyppes - eller vand der skal hældes ud. Nej her hos os er vandfontænen et EMINENT godt sted at gemme legetøj!! Så når jeg skal rense og rengøre fontænen ligger der 1 og nogle gange 2 stykker “hvad der nu lige har været sjovt at lege med” deri… Godt klamt. Godt vådt. Godt gemt!!! Og han vokser vist ikke bare sådan lige fra det:tihi:

Det er ganske almindelig adfærd for mange katte - mange af vores abyer og somalier elsker også at lege med vand. Brug de råd andre er kommet med eller brug situationen som en undskyldning til daglig gulvvask :lol:
Og nyd så at I har en sjov kat - det gør vi andre :wehu: