Vandskåle til kat

Overvejer at anskaffe mig en vandfortæne , men kan se der findes mange varianter…

Så hvad har i bedst erfaring med ?

Hvor det ligesom er som et lille springvand, eller hvor den løber ned af en slidske… !?

Og hvis i kender til sider, hvor de er billiger end andre, så skriv det gerne her… :slight_smile:

Hvilke sider har du kigget på? zooplus er jo som regel et godt bud? Der er zooplus.de, zooplus.co.uk, zooplus.com, ja snart sagt med alle .et-eller-andet :slight_smile: De har et lidt forskellige sortiment, men leverer alle fra Tyskland :slight_smile: Pt. synes jeg .de er billigst pga. euro vs. pund og at de ikke har fragt på når man køber for over x antal euro :slight_smile:

Men den der keramisk kitty eller hvad den nu hedder synes jeg det lyder til folk bedst kan lide, især ifht. rengøring :slight_smile:

Vi har lige haft en lille debat hvor vi udvekslede erfaringer, måske kan du bruge gode råd her :slight_smile:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?31223-Drikke-fontæner

Jeg har købt denne her som jeg syntes er go ! :smiley:

den kan skilles af og pumpen tages ud, så resten kan gå i opvaskemaskinen.
Så har den også forskellige valg muligheder for katten, både hvordan vandet flyder og højde.

Har tre katte og de drikker alle af den, men på forskellige steder/måder.

Har købt den på nettet hos Zooplus Tyskland til ca. kr 225 kr

Drinkwell 360 (håber jeg husker korrekt…gider ikke gå ud i udestuen og kigge efter…der er så varmt derude) adskiller sig fra mange fontæner ved at have stråler…så vandhanestråle-drikkere får deres tørst stillet.
Mange katte ynder at drikke af en vandstråle og det er tydeligt mine dyr drikker mere netop fordi de har 4 stråler at drikke af.
Den er ydermere nem at rengøre

[QUOTE=kamikaze;631500]Drinkwell 360 (håber jeg husker korrekt…gider ikke gå ud i udestuen og kigge efter…der er så varmt derude) adskiller sig fra mange fontæner ved at have stråler…så vandhanestråle-drikkere får deres tørst stillet.
Mange katte ynder at drikke af en vandstråle og det er tydeligt mine dyr drikker mere netop fordi de har 4 stråler at drikke af.
Den er ydermere nem at rengøre[/QUOTE]

kan kun tilslutte mig, denne har ydermere den fordel at man selv kan bestemme hvormange stråler der skal være.
Min er 2 stråler, på denne måde bliver både dem der vil drikke af strålen og dem som kun vil drikke af en skål tilfredsstillet :slight_smile:

Vi ha jo 4 stråler fordi her er mange mis.
Her står også vandskåle allevegne både ude og inde OG en fontæne i bryggerset…sådan en hvir vandet risler ned ad en sliske.
Altsammen så, så mange mis bliver tilfredsstillet…som muligt.
Rasmis der er i MCO-SFO…er vant til en hane i badekarret…DÈT kan vi ikke klare, men så er det godt vi har Drinkwell’en

Der har været indtil flere tråde om fontæner den seneste måneds tid.
Det er ikke fordi, du ikke må starte nye tråde, men nogle gange findes svarene allerede. :wink:

[QUOTE=Eife;631486]Hvilke sider har du kigget på? zooplus er jo som regel et godt bud? Der er zooplus.de, zooplus.co.uk, zooplus.com, ja snart sagt med alle .et-eller-andet :slight_smile: De har et lidt forskellige sortiment, men leverer alle fra Tyskland :slight_smile: Pt. synes jeg .de er billigst pga. euro vs. pund og at de ikke har fragt på når man køber for over x antal euro :slight_smile:

Men den der keramisk kitty eller hvad den nu hedder synes jeg det lyder til folk bedst kan lide, især ifht. rengøring :)[/QUOTE]
Enig jeg har en Lucky Kitty, og jeg og misserne er meget glad for den :wink:

Jeg har lige fået en i dag. En Petmate (en af dem hvor vandet løber ned ad en sliske)

Indtil videre har jeg ikke set nogen drikke af den, men der var vand på kanten på et tidspunkt, så en eller anden har altså afpårøvet den. Den er pæn og siger ikke ret meget. Man kan høre pumpen, men ikke noget der generer (men nu har jeg så osse to akvariepumper kørende hele tiden så måske er jeg bare immun over for den lyd?)