Varmeplade/pude til nyfødte

Hvis jeg vil købe en varmeplade/pude ting til nyfødte killinger, hvor varm bør sådan en være?
Skal den være 45 grader, eller er 37 grader nok?

Hvad har i?
Hvad er jeres erfaringer?
Hvor bør man købe den henne?
Hvad kan i anbefale?

Kan man købe en god en, der ikke koster spidsen af en jetjager?

Jeg bruger den her mikroovnsmodel - den holder fint i 12 timer

bund i fødeksse skummadras
mellembund skummadras der er skåret i den ene ende så varmepuden passer og ligger fast
topskummadras over igen.

Ved der kun er varme i den ene ende kan de og moderen søge væk bliver det for varmt

Mine gider ikke ligge i en fødekasse med skummadras i.

Jeg vil godt have en elektrisk. Det der med at ligge noget i kassen, der er varmet op i microen, har jeg ikke gode erfaringer med :slight_smile:

Jeg synes at varmepuden er et tveægget sværd. For en del hunkatte synes at der bliver for varmt i kassen og vil derfor ikke ligge hos killingerne.
Og det kan være svært at ramme den korrekte temperatur. Derudover er der altid en risiko for brand så en varmepude bør ikke være tændt hvis
man ikke er der og kan kontrollere den.

Men du kan købe varmepuder til en rimelig pris i Tyskland ( 22Euro mener jeg jeg betalte for den sidste). Jeg bruger dem så ikke til kattene - hunkatten varmer
killingerne fint hos os - og når hunkatten går har killingerne hinanden. Hvis jeg har en singelton så bruger jeg istedet en varmeflaske med et klæde omkring. Den kan
ligge i et hjørne hvor killingen kan kravle hen - men generer ikke morkatten fordi den ikke fylder hele kassen.

Da jeg havde en singleton, da kravlede den netop ikke hen, hvor jeg lagde varmeflasken - tværtimod :frowning:

Og da jeg havde 3 killinger, som mormis ikke ville kendes ved, da kunne jeg godt have brugt noget varme i kassen. :slight_smile:

Hvad skal puden/pladen placeres ovenpå eller i? Det kommer jo an på bl.a. underlag, hvad model, der er forsvarlig at bruge :slight_smile:

Jamen den skal vel i fødekassen på en eller anden måde, og så må den ikke være større, end at der er masser af plads ved siden af, så de kan søge væk. :slight_smile:

Men jeg har nada erfaring med det, og derfor spørger jeg herinde :slight_smile:

Du siger den ikke skal ligge i skumgummi… Hvad skal den så ligge i :slight_smile:

En rigtig god veninde vruge nogle aluplader lavet til dyr af en eller anden slags, men de skal placeres under et fast materiale, så missemor ikke kan kratte den fri. Men jeg gider ikke sætte himmel og hav i bevægelse for at finde ud af, hvad det er for nogle osv, hvis underlaget din kat vil have ikke er fast :slight_smile:

Hvad jeg laver, kommer jo også lidt an på, hvilken varmeplade jeg får mig anskaffet :slight_smile:

Jeg så bare her sidst, at en hundeopdrætter havde en pude med varme i hos hvalpene, så jeg troede, at den måske var en smartere løsning end en varm flaske, som alligevel ikke holde varme ret længe, og som mine ikke har gidet ligge ved :slight_smile:

Edit, jeg ved bare, at de ikke gider ligge på skummadras, fordi jeg har prøvet det efter råd fra Lis, men den fødekasse blev konsekvent fravalgt :slight_smile:

Min erfaring er, at morkatte ofte slet ikke vil være hos killingerne, hvis der er kunstig varme.
Et kuld killinger kan også sagtens varme hinanden, hvis de er i et opvarmet rum - evt at man isolerer hulen de bor i.

Det er mange år siden jeg har hft en sigleton, men det er nok den eneste situation, hvor jeg vil overveje varme.

Jamen her er temperaturen ikke konstant, så derfor har jeg overvejet det. Især hvis jeg står med et kuld killinger uden mor eller en singleton :slight_smile:

Jeg har denne her og er godt tilfreds, dog har den kun været taget i brug da jeg havde kuld med en enkelt killing og et kuld bestående af 3 stk, men med en mor som ofte gik fra kassen og kun kom og fodrede m.m SnuggleSafe varmepude til kæledyr | zooplus.dk ellers har den ikke været i brug

Ellers virker de her engangs helt fantastisk

også hvis man skal ud i en kold bil med en f.eks. en kat der er opereret

den har jeg også men bryder mig ikke om den da den er hård plastic - den første jeg linker til bliver blød når den er varmet

Pladerne jeg omtalte er hentet i Tyskland for over 10 år siden. Hvor hun købte dem… i en dyrebutik :tihi: Det må sige at være en dead end :slight_smile:

Men en hurtig googling
http://www.bigbullies.dk/Shop/hundesenge/hundeseng/petnap-varmeplade.aspx

Den ser da ret fiks ud :slight_smile:

Jeg har brugt forskellige ting: almindelig varmedunk til vand, som er blevet indpakket i viskestykker og lagt i fødekassen så morkatten selv har kunnet bestemme hvor hun ville amme og ha’ sine killinger. Lidt ældre killinger har fået el varmetæppe i kassen, men her under opsyn, da jeg, altid har været nervøs for vand/tis og el. Til dyrlægen har jeg brugt varmedunken indpakket , men i nødsfald ville jeg bruge en plastflaske indpakket !

Cats og Conni

Jeg har kigget lidt på zooplus, og da har de to modeller, hvad jeg lige kunne se. Den ene er 45 grader varm, og den anden kan vendes, så den enten er 27 eller 37 grader. Jeg er lidt bange for, at den på 45 grader bliver for varm, men det er den, der er at finde under katte. :slight_smile:

Man kan jo købe sig fattig i ting, man måske aldrig får brug for.
Brug da dine penge på noget fornuftigt - ekstra hygge til familien.

Og skulle du få en singleton, så pak hulen ind i en dyne :slight_smile:

Jeg synes, at det er yderst fornuftigt at være forberedt :slight_smile:

Klart nok … men husk også at være forberedt på, at vaskemaskinen sætter ud, bilen ikke vil starte osv