Vaske vaske vaske vaske vaske vaske

Missepigen - Hvem er det nu I har til dyrlæge? (kan se i også er fra Århus, og mener egentlig Birthe har nævnt det i en tråd engang) :slight_smile:

Jeg bruger Holme Dyreklinik ved Jan Larsen

Han er super dygtig - rigtig behagelig mand - dygtig dyrelæge og så er han billig - sådan når jeg sammenligner med hvad de koster ude i denne ende af byen…

Meget amatør agtig hjemmeside - men det er rart at de skriver lidt om hvem han er og hvad hans bagrund er.

Missepigen - Det var sådan det var. Kunne ikke huske om det var Abild eller Holme, men ved jo Birthe ikke kun er glad for Abild :slight_smile: Jeg er selv fornylig skiftet til Tranbjerg/Østergårds, det er jeg super glad for :slight_smile:

Jeg gav 1100 for at Duchess blev steraliseret hos Holme og hun blev øremærket med i prisen. Nogle af min kærestes venner fik de samme gjort i lystrup og gav 2400 for det.

suk!

Den dyrelæge springer jeg lige over! Det han vi sku ikke råd til.

og Skæring dyreklinik!!! for folk med katte - hold jer langt væk!

3 uger inden duchess fødte hendes 4 smukke killinger var jeg inde hos ham, han vaccineret hende og da jeg spurgte ind til om han troede hun var gravid sagde han “det ved jeg ikke, men når du kommer tilbage om en månede hvor hun skal hav vaccination nr. 2 - tja - enten så har hun født eller også er jeg sikker på jeg til den tid kan mærke det”

Jan nede ved holme sagde at det lød som en mand der ikke gad mærke ordenligt efter fordi “det er jo bare en kat”

Styr på er vist så meget sagt - desværre…

Kræet har slikket sig skaldet igen, denne gang er det ikke gået ud over maven, men kun den “sædvanlige” plet på højre lårbasse. Han virker som sædvanligt upåvirket, er glad, kælen, madglad og reagerer ikke når man piller ved det lårkorte sted.

Inspireret af Rikkes råd har jeg i dag hentet en loppekur, den får han lige en omgang af lige om fem minutter og så ser jeg lige om det skulle hjælpe. Hvis ikke, må vi jo en tur til Doktor Dyr igen igen.

Missepigen - jeg ved lige præcis hvordan du har det, man er ved at blive vanvittig når ens kat helt tydeligt har et symptom, men ellers opfører sig helt normalt (eller så normalt en kat kan opføre sig) og man bare ikke aner hvad det er der foregår.

Held og lykke ved dyrlægen…:kryds:

[quote=Gizzemissen;265452]Styr på er vist så meget sagt - desværre…

Kræet har slikket sig skaldet igen, denne gang er det ikke gået ud over maven, men kun den “sædvanlige” plet på højre lårbasse. Han virker som sædvanligt upåvirket, er glad, kælen, madglad og reagerer ikke når man piller ved det lårkorte sted.

Inspireret af Rikkes råd har jeg i dag hentet en loppekur, den får han lige en omgang af lige om fem minutter og så ser jeg lige om det skulle hjælpe. Hvis ikke, må vi jo en tur til Doktor Dyr igen igen.

Missepigen - jeg ved lige præcis hvordan du har det, man er ved at blive vanvittig når ens kat helt tydeligt har et symptom, men ellers opfører sig helt normalt (eller så normalt en kat kan opføre sig) og man bare ikke aner hvad det er der foregår.

Held og lykke ved dyrlægen…:kryds:[/quote]

Held og lykke med loppekuren - det gjorde desværre ikke noget for mig.

Dyrelægen sagde da jeg ringede til ham at han troede ikke det var loppe allergi hvis Mally var blevet vasket inden for de sidste 6 måneder samt at de to andre ikke viser tegn på noget som helst …

Det er bare så mærkeligt!!!

Jeg håber også du finder løsning for din kat!

ville hade at se ham gå fra

til

Jeg tror ikke, slikkeriet skyldes de andre katte, og jeg ville prøve at give ham enten Metacam eller Depomedrol for at se, om slikkeriet skyldes smerter eller kløe, men spørg dyrlægen først!

HAHAHAHA, tak for de to meget illustrative fotos :klapper:

Nå, men min hankat har også haft sådan en vaske-periode to gange, som giver skaldede pletter og løse hår i hele huset. Han gjorde det lige præcis på samme måde som beskrevet en gang her i tråden. Virkede ikke stresset, og hvis man afbrød ham, forholdt han sig da lige til det, og så vaskede han videre, nogle gange et nyt sted.

Første gang var jeg omkring nøjagtigt de samme tanker som her i tråden - hypersoignering (psykisk), foderallergi og nåede at skifte grus i bakken, fordi at jeg kom i tanker, at det var nyt. Så forsvandt vaskeriet pludselig - helt af sig selv. Nice!

Indtil han begyndte igen, flere måneder efter. Så kom jeg i tanker om, at første gang mistænkte jeg vådfoderet. Det var også “nyt”, det brugte jeg nemlig til at gemme antibiotika i. Bingo - antibiotika! Det var han også på anden gang. Denne gang gik det hurtigt over, men vaskeriet og pletten koncentrerede sig om det sted, hvor dr. dyr havde givet det første antibiotika med sprøjte.

Tænk over ALT, der er lavet om hjemme hos jer. Foder, antibiotika, ting der kan samles op i pelsen og slikkes af - det kan være, at du er heldig og finder svaret her. Og det er såååå meget lettere at bøvle med end foderallergi og hypersoignering.

Pøj pøj!

mvh. tina

Jeg ved du elsker Metacam Mega - men fatter ikke hvad den her kat skal have det for?

Hvis katten hypersoignerer har Depomedrol ingen virkning - det virker kun på allergiske lidelser. Iøvrigt et produkt men kun skal bruge af mangel på andet.

Er det stressrelateret var det måske værd at prøve Zylkene?

[quote=Lis Dahlstrøm;265636]Jeg ved du elsker Metacam Mega - men fatter ikke hvad den her kat skal have det for?

Hvis katten hypersoignerer har Depomedrol ingen virkning - det virker kun på allergiske lidelser. Iøvrigt et produkt men kun skal bruge af mangel på andet.

Er det stressrelateret var det måske værd at prøve Zylkene?[/quote]

Metacam, fordi nogle katte slikker sig ekstremt meget, hvis de har ondt et eller andet sted.

Medrol, fordi det er kløestillende.

Og skulle disse midler virke, er der STOR sandsynlighed for, at slikkeriet ikke er stress-betinget.

PS: Disse midler må ikke gives samtidig!

Eva, jeg erkender at Abild er dygtig, jeg brød mig bare ikke om at blive taget i r****.

Hvordan er det gået hos dyrlægen i dag???:slight_smile:

Har lige talt med min datter. Han har lopper og dyrlægen mener at det er loppeallergi.

Hun har nu fået Advantage til alle kattene. :slight_smile:

Birthe - Det håber jeg virker :slight_smile:
Nej, hvem gider en dyrlæge der ikke har styr på papir arbejdet :slight_smile: