Vaskemaskine anbefalinger

Nogle som kan anbefale (eller fraråde!) vaskemaskine - mærke?

Minimum 8 kg kapacitet - og gerne mere. Til hyppig/dagligvask. Masser af 60C vask og tæpper.
Med mulighed for at rense filter uden at man står med vand ud over hele gulvet (ordentlig klap der leder vand én vej)

Min 4 år gamle Miele har lige givet fejl igen. Tror det er opvarmning den er gal med igen. Fik den repareret i 2020 for samme fejl for 2.500 kr.

Så selvom det er miljø gris er jeg ikke meget motiveret for at smide flere penge den - reparation så hyppigt holder ikke…

Har været igennem en del vaskemaskiner - de holder bare ikke ordenligt. Første vaskemaskine jeg købte i 1990’erne holdt i over 10 år - og siden da er holdbarhed faldet hver gang jeg har købt nyt.

Mile her stod af 1 år efter garanti udløb…

Nogle der har gode erfaringer med maskine eller mærke? Og også gerne mærker man skal holde sig langt fra.

1 Synes om

Jeg elsker min AEG 8000-series, der kan tage 9 kilo.
Mine forældre har en 9000-series, den kan tage 10 kilo (Hun forsøgte en dag at stoppe den helt, der var 6 kilo, da hun veje det)

SOm strikekr er det perfekt med et supergodt uld/håndvaskeprogram - samtidig med at den kan tage tæpper, kludetæpper og andet drøjt uden problemer.
Min mor og jeg har talt om at eneste minus er at intervallet på temperatur springer fra 60 og direkte til 95 - altså er det ikek muligt at vælge f.eks 80 grader.

Aeg har derudover voldsomt mange specialprogrammer på deres maskienr, skulle det være nødvendigt.
F.eks har min maskine et program til overtøj, hvor ´du selvfølgelig samtidig skal bruge specialsæbe. Samtidig har min model et specielt renseprogram, til når man skal køre en tom maskine indimellem.

Min bror og svigerinde har også AEG, deres maskine har så et program til jeans - formentlig for at slide mindst mulig på dem.

Kun varme anbefalinger herfra.

1 Synes om

I januar købte vi en Bosch WAN282I3SN efter anbefalng fra min datter, det er en super maskine til fornuftig pris. Den klar alt fra tøj til kattenes tæpper og senge, pt har kigget til filteret flere gange, men der har ikke været noget i den

1 Synes om

Jeg har lige kasseret en 15-16 år gammel miele, og købt miele igen, jeg har før haft AEG, BOSH, Blomberg, de klarede max 3 år også kunne de ikke mere, jeg er lidt bange for denne her miele for det er med display og ikke drejeknap til program vælger.
Denne jeg har nu har 9kg tromle, samt 2 filter ved siden af hinanden. Men kun en lem til og åbne,
Den gamle miele blev reparere for 300 kr for 2-3 år siden. Men den har gjort det godt, flere daglige vaske, og det heste ting den har taget, og vasket, samt den har kørt for en anden husstande af flere gange

Tænker lidt om der er noget garanti på reparation?
Jeg er meget vanskeligt med vaskemaskine, og går helst ikke på kompromi, vil have nogle (hmm ok flere) bestemte programer og temperatur valg.
Jeg tro så også de AEG og BOSH, vi har haft er nogle der er fremstillet til en god pris, tro man ikke skal købe de der ting der er fremstillet til en kampagne pris, samt jeg fornemmer at især AEG virkelig har udviklet sig

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Glemte lige at maskinerne i dag ikke laves så de holder så lange som i “gamle dag” fik en AEG i 1989, den holdt i 15 år trods daglige vask af bleer til 3 børn, samt arbejdstøj, vi havde dengang landbrug.
Maskine vi skiftede ud i januar var 10 år gammel AEG og fungere til ug, det vat strømforbrugt der gjord vi skiftede. Den skulle dog tit have renset filter pga vask af katteting

1 Synes om

Nu spørger jeg måske dumt… Men hvornår skal man bruge en mellemtemperetur?

1 Synes om

Har prøvet og skrive til Miele omkring at det nu er samme fejl som de var at ordne sidst. Men har lidt mistet tilliden - og der er gået mere end et år…og der har været flere ting. De var også at ordne den i garanti perioden.

Jeg ville også helst bare have en med drejeknap - hader display. Så tit jeg ikke får trykket rigtig - eller får den slukket ved at læne mig ind over bordet.

Suk - nogle af de nye jeg har set på har wi-fi.

Øh nej, jeg har ikke brug for at stå at fedte med en mobil telefon app…har brug for noget robust, holdbart og enkelt. Jo mere de propper i dem jo mere kan der gå i stykker…

3 Synes om

Enig og det er så træls!

Miljø svineri - og også bare tid & penge med at få gamle ud og nye ind (og 750 - 900 kr bare for det med de priser jeg kikker på nu hos Skousen)

Der burde være lovgivning der krævede at den slags hårde hvidevare skulle holde minimum 5 år - endnu bedre 10. Det kan sagtens lade sig gøre - det kunne det jo i 70-80-90 erne…

1 Synes om

Lure lidt på en Hoover - de har 5 års garanti. Nogle der har prøvet dem?

man ved at 80 graxder er lige så godt som 95, så derfor kan mange maskiner indstilles til det.

Der har jeg kun læst at 60 skulle være lige så godt som 90/95. Har aldrig hørt om 80 før :slight_smile:

Det burde kunne lade sig gøre. Har i hvert fald hørt en del om planned obsolescence.

1 Synes om

Jeg har en AEG vaskemaskine der tager 8 kilo tøj. Den er fra 2008 og har aldrig fejlet noget.
Hvis jeg vasker kogetøj på 60 grader bliver det ikke ordentlig rent og jeg får knopper over hele kroppen af håndklæder der er vasket på 60 grader, viskestykker vasket på 60 grader begynder at lugte efter første gangs brug, så her vaskes kogevask på 95 grader og bliver rent og lugtfrit.

4 Synes om

Jeg er så enig med dig, des mere teknik de propper i dem, des mere til og gå i stykker, hvis du viste hvor meget jeg gerne ville have det med drejeknap,
Skal så siges her kan man ikke slukke for men ved og trykke på display , men den bimler og hyler og skælder ud over den ikke er færdig jeg må vente :laughing:, men finder vel ud af det hele en dag.

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Vi arvede en gorenje fra min farmor, da hun kom på plejehjem, for en 10 år siden. Den fungerer stadig upåklageligt, men om de stadig laver kvalitet… :gruble:

2 Synes om

Det kan tyde på at den reelt ikke når op på de 60 så.
Det er vist ret almindeligt at temperaturen er som vinden blæser i en del hårde hvidevarer.

Jeg fik skiftet en helt ny tørretumbler fordi den ristede tøjet. Det blev hysterisk varmt.

Og en helt ny fryser der uanset hvad vi gjorde, aldrig kom under - 15.

I bage nørde kredse anbefaler man også at kontrol måle ovnen, da det også kan svinge en del

4 Synes om

Så er det det meste af min familie der har en vaskemaskine der ikke når op på 60 grader, og det tror jeg nu ikke på.