Vedr kattekonto

Jeg ved at en del har kattekonto til mad, grus, dyrlæge og alt andet der koster, når vi har valgt at have katte i vores liv. Og jeg er egentlig nysgerrig på at høre, hvor meget folk sætter til side. Jeg har min katteforsikring seperat, men har selv en kattekonto, hvor jeg månedligt sætter 900-1000 kr til side til 2 katte. Jaja, jeg har jo desværre kun Ease lige nu og kattekontoen er minimal efter både Balloo’s og Gucci’s sygdomsforløb og aflivninger - men jeg arbejder da på at fylde lidt kroner på igen. Jeg får snart en ny misling - men drømmer (måske) om 2 nye. Men jeg er lidt i tvivl om forskellen fra 2 til 3 katte. Jeg havde Ease, Balloo og en feriegæst i en måned og kunne selvfølgelig godt mærke, at der blev brugt mere grus og foder, men alt “basis” til kattene er jo samme.

Har I lyst til at dele jeres katteøkonomi? :smiley:

Jeg har en separat konto hvor jeg sætter fra til mad, alm dyrlægecheck mm.

Da jeg kun havde Buster satte jeg 650 kr over hver måned. Da Stine flyttede ind satte jeg det op til 900 kr.

Nu hvor Buster ikke er her mere vælger jeg at lade den stå på 900 kr for at fylde lidt på, Buster har også drænet den med sygdom.

Jeg tænker at skulle det ske at der flytter der en kat mere ind så passer de 900 nok også - nu tørfodrer jeg primært, og det er bare billigere.

vi har en konto specielt til kattene el dvs den er beregnet til kattenes besøg hos dyrlægen, på den konto sætter vi 500 kr ind om mdr .
mad,grus og alt andet katte-relateret tager vi bare ud af vores alm budget. plus at skulle vi rende ind i en dyr regning hos dyrlægen så har vi penge nok på kistebunden til at kunne dække det uden problemer.

vi har fuldstændig fravalgt dyreforsikringer , da vi syntes de er for dyre og især fordi selvriskikoen er så høj.

Jeg har mine forsikringer, der kører for sig. Jeg sætter 500 om måneden af til foder og grus og 250 til dyrlæge. De 250 til dyrlægen er dog sjældent nok, hvis der er andet end rutinebesøg, der skal betales for. I virkeligheden burde jeg nok fordoble dem. Men skulle der komme en stor regning, jeg ikke kan betale nu og her, har de Nordea Finans.

Skal kattene have noget ekstraordinært - som en ny bakke eller den nye måtte, de lige har fået til at ligge foran bakken - tager jeg det af mit almindelige budget. Det er så sjældent, de har brug for udstyr nu om dage, med mindre noget er slidt op.

Det klagede mine forældre også over til jul. De katte har jo alting! :joy:

Jeg har mine katte forsikret og især Bertils har virkelig tjent sig selv ind.
Ellers kører de over mit eget budget. Om jeg bruger penge på en dyrlægeregning eller værksted… ja jeg ved godt hvilken en jeg prioriterer…

2 Synes om

Jeg sætter 800 til 3 katte. Og så forsikring ved siden af
Deler fx en hel palle grus med en der har plads, så får vi en rigtig pæn pris

Jeg har ingen separat konto længere… men jeg kan se at hvis jeg skulle have en burde der gå mellem 1500 - 1700 ind hver måned. Det er ca det jeg har brugt sidste år på mis (uden udstillingsdelen)… Men der har også været killinger så beløbet er formentligt lidt højere end hvis jeg bare havde haft 4 katte :slight_smile:

:paw_prints: :paw_prints:

Har aldrig haft en kattekonto – har altid bare købt grus//mad//legetøj og alt andet af mine egne penge :grin:
Det samme mht dyrlægen.

Men tror da, at jeg vil lægge et beløb i en krukke hver måned – så de har deres egne penge :paw_prints:

1 Synes om

Som flere andre har jeg ikke en kattekonto. Men et hurtigt månedligt regnskab vil hedde:

Diabetesfoder og vådfoder: 400-450
Grus: 100-150
Insulin, kanyler og smertestillende: 200

Og så dyrlægeregninger og indkøb af legeting og andre luksuser oveni. Dyrlægen ser vi jo et par gange eller 3 om året, så det er jo fast 2-3000. Godt, at hun bortset fra de kroniske ting aldrig fejler noget. En evt. stor dyrlægeregning ville blive trukket fra min opsparing.

Sigga er en lidt dyr dame af en huskat at være, men så er det godt, hun er så sød :hjerte:

4 Synes om

Jeg har tre mis, og de er alle sygeforsikrede. Og hvad render den op i årligt…hmm, kan dårligt huske det, men vi er nok oppe omkring 4000 kr. samlet.

De æder for omkring 1000 kr. om måneden, og får både tørkost og vådfoder. Og grus er vel omkring 150-200 pr. måned.

Så er der småudgifter til legetøj, køber ikke så meget, for det meste gider de ikke bruge alligevel. :wink:
Men de er storforbrugere er vægkradsebrætter! Shit, de kan splitte dem ad hurtigt! Så der bliver altså brugt en del på nye af sådan nogen. Årligt…tja, så ender vi nok op i et sted mellem 1000 og 1500 kr. - bare for de s*ide kradsedimser… :s:

Og så er der jo dyrlægen - har lige smidt 1500 bobs for årligt check af hele flokken. Det er jo obligatorisk. Og så er der selvrisikoen på dyreforsikringen - det varierer jo fra år til år, hvad jeg bruger på dyrlæge, men de skal som regel have en tandrens/tandfjerning hvert halvandet år cirka. Sidst smed jeg 8000 for tre kattes tandlægetur. :s:

MEN - Agria har trods alt fået FORL/TR med i deres forsikring! Så fremadrettet kan man hive lidt hjem der. :wink:

1 Synes om

Hvor er det pænt af jer at dele lidt af jeres katte økonomi - tak skal I have :slight_smile:

1 Synes om

Jeg tør slet ikke regne på, hvad jeg bruger på mine katte :sweat_smile: jeg tager det ud af dagligt forbrug. Jeg har fået en nyrekat, så hun koster ekstra med medicin og diætfoder. På den anden side så æder de to andre, som blev de betalt for det. :joy:

2 Synes om

Vi sætter 1000 kr ind på en konto hver måned, beregnet til dyrlæge udgifter. Det balancerer fint, har som regel et pænt overskud på kontoen.
Derudover bruger vi ca 1100 - 1300 kr pr måned til sand, kattemad og hvad de ellers har brug for. Vi har 5 katte.
Der i blandt en allergiker, med halvdyre “vaner” :slightly_smiling_face:.

jeg har oprettet en ny konto med eget dankort etc og det er så meningen af alt kat skal betales fra den. Pt har jeg 3 katte, en 4. på vej og forhåbentlig et kuld i løbet af forår/sommer.
Jeg sætter kr. 2.000 ind på den hver måned. Det er nok til 3 katte i dagligdagen, men udstillinger, parringer dræner hurtigt.