Velkommen til Lonnie

Jeg har brugt mere tid på at rejse rundt og netværke end på at lave killinger. Det betyder så til gengæld, at jeg har relativt let adgang til nogle stamtavler, der ikke er brugt af så mange andre og det er jo godt, når man som jeg primært er interesseret i udkrydsning :smiley:

I forbindelse med, at burmeseren endelig fik en test for kraniedefekt tilbage i 2012 blev der i USA lavet nogle udkrydsningsparringer til tonkineser, som er et oplagt valg i den forbindelse. Siden da har jeg ønsket at arbejde med de linjer, dog først i en generation, der kan udstilles.

Sidste år havde en af mine gode opdrættervenner et kuld med lilla (min yndlingsfarve) killinger efter dels en linje med tonkineser i og dels en topvindende linje, jeg kender fra Rusland. Alle killinger blev hurtigt booket, men han havde planer om at gentage parringen og ville gerne holde mig orienteret :wink:

Det næste kuld blev født i januar og der var sørme en dreng til mig :heart_eyes:

Så til august kommer Lonnie til Danmark :hjerte:

Som fertil skal han bo i Norge hos min samarbejdspartner, men pga. corona ved vi ikke, om han kan komme derop med det samme eller skal blive i Danmark nogle måneder.

Det vigtigste er dog at få ham over fra USA - så må vi finde ud af resten senere :smiley:

23 Synes om

Ihh hvor er han fin :inlove:
Stort tillykke med ham :flag:

Jeg forstår pludselig nogle menneskers forvirring når jeg taler om især Jeppe, det er faktisk lidt underligt når man pludselig opdager man deler navn med et kæledyr :lol:

3 Synes om

Helt officielt hedder han ikke Lonnie, men i daglig tale kommer han aldrig til at hedde andet for mig :wink:

Han er netop registreret i CFA som Amalurra Lon Mirai. Opdrætterens stamnavn er baskisk, så min samarbejdspartner foreslog, at vi gav ham et baskisk navn (som en slags kompromis, når nu han ejes i fællesskab). “Lon” betyder “forberedt til kamp” og “Mirai” betyder “fremtiden” :smiley:

5 Synes om

:heart_eyes: Tillykke

1 Synes om

Det lyder til, I har nogle stride damer til ham :tihi:

Tillykke med ham :heart:

Velkommen bette missemand :heart:

1 Synes om

Han ser sød ud … tillykke med ham :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Tillykke med ham - smuk kat! :heart_eyes:
Og han er helt sikkert ligeglad - men er Lonnie ikke et pigenavn…? :huh:

1 Synes om

I Danmark er det primært et pigenavn, men andre steder i verden er det også et drengenavn :slight_smile:

2 Synes om

Han er garanteret fuldstændigt ligeglad :wink: Og det er nemlig rigtigt, at Lonnie også kan være en drengenavn (der er f.eks. en kendt countrymusiker, der hedder Lonnie Donovan), men rent faktisk er Mirai normalt brugt som et pigenavn, så lidt tøs er der over ham :stuck_out_tongue:

1 Synes om

UPS - det er da i øvrigt rigtigt… eller næsten, han hedder vist Donegan… :wink:

1 Synes om

Blærerøv :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Og her er han :grin:
Lonnie Donegan - The Battle of New Orleans (Live) - YouTube

3 Synes om

Lonnie var i øvrigt hans kunstnernavn - han var døbt Anthony James :grin:

2 Synes om

Tillykke med ham :slight_smile:

1 Synes om

Jeg deler ikek selv navn med et kæledyr, men med en kat der hedder Stine kan jeg så fint følge dig.
Jeg tager faktisk jævnligt mig selv i at sige “min kat Stine”, bare så folk ved at det er en kat og ikek et menneske jeg taler om :smiley:

3 Synes om

Tillykke med Lonnie hvor ser han dejligt ud :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Hvor er han fiiin Mette! Hvilken farve er han ? Det er svært at se på telefonen… samme farve som Sander var (og var eet i øvrigt med x)?

1 Synes om

Var Sander ikke rød? Han er samme farve som Ana.

Jo det var han måske. Men er Ana ikke lilla? Det ligner han ikke på min skærm. Men den har godt nok også set bedre dage…