Verdens dårligste bortforklaring

For mig lyder det som om han siger PERK. Men jeg syntes godt nok det er svært at høre for al larmen. Uanset hvad han har sagt så er det ikke iorden han har brugt PERK, PERKER eller PERLE som et skælds ord og det syntes jeg ikke er i orden.

Selvfølgelig er det ikke OK, at en betjent siger racistiske ord, men helt ærligt, så synes jeg det er en anelse opskruet…
Ingen ved, hvad der er gået forud for udtalelsen, men pludselig er det ordet perk/perle (alt efter temperament), der er det vigtigste i denne sag…
Og nej jeg er hverken racitisk eller sympatisør, synes bare situationen er ganske morsom og tankevækkende :)-surrender

[quote=Rita;107676]
Ingen ved, hvad der er gået forud for udtalelsen, men pludselig er det ordet perk/perle (alt efter temperament), der er det vigtigste i denne sag…[/quote]

For mig er problemet ikke, hvis en betjent evt. går over stregen i et ophedet øjeblik. Det “må” de selvfølgelig ikke, men derfor kan det jo ske alligevel. Det, som pisser mig af i denne sag og ca. 800 tilsvarende, er Københavns Politis uvilje til nogensinde at indrømme en fejl. Lige siden de go’e gamle dage med BZ-demoer vs. uropatruljen, over Benjamin og Maastricht II-optøjerne 18. maj 93, til rydning af Ungeren og håndteringen af Christiania, rockere og 2. g bander.

Jeg forventer ikke, at mit politikorps består af fejlfri overmennesker, men jeg ville ønske, at de bare af og til ville indrømme deres fejl og lære af dem, frem for evig og altid at benægte dem, eventuelt med disse ufatteligt søgte bortforklaringer…:thumbdown:

Pil (hvis private vennekreds faktisk rummer flere politifolk)

Du har ret Pil…

Naboens hund hedder Perle :wehuu:
Eller hedder den nu også det??
Kærlig hilsen
Mona

[quote=Pil;107685]For mig er problemet ikke, hvis en betjent evt. går over stregen i et ophedet øjeblik. Det “må” de selvfølgelig ikke, men derfor kan det jo ske alligevel. Det, som pisser mig af i denne sag og ca. 800 tilsvarende, er Københavns Politis uvilje til nogensinde at indrømme en fejl. Lige siden de go’e gamle dage med BZ-demoer vs. uropatruljen, over Benjamin og Maastricht II-optøjerne 18. maj 93, til rydning af Ungeren og håndteringen af Christiania, rockere og 2. g bander.

Jeg forventer ikke, at mit politikorps består af fejlfri overmennesker, men jeg ville ønske, at de bare af og til ville indrømme deres fejl og lære af dem, frem for evig og altid at benægte dem, eventuelt med disse ufatteligt søgte bortforklaringer…:thumbdown:

Pil (hvis private vennekreds faktisk rummer flere politifolk)[/quote]
Du har fuldstændig ret :), det er pinligt at de ikke vil erkende fejl uanset hvad. Det er jo også bl.a én af de grunde, der gør nogen eller noget troværdige!
Vi er helt enige, vi ser vist bare situationen fra 2 forskellige vinkler :slight_smile: