Veu?

Er der nogen der ved hvem denne VEU er ?

Der er gået nogle penge ind på min konto igår, og der står bare “VEU”. Når jeg søger på google siger den voksen uddannelse, men det kender jeg ikke noget til.

Nogen der ved hvad eller hvem det er ?

Kan det have noget at gøre med det kursus du var på forleden?

Nej, for jeg har allerede fået de penge fra da jeg var på de 2 kurser.

Er bare det at jeg vil jo ik bruge pengene hvis nu de slet ikke er tilrettet mig.

Hvis du ikke er i gang med en voksenuddannelse så er pengene nok ikke til dig.:slight_smile:

Har du tilmeldt dig noget hvor du så ikke har fået meldt fra igen?

[quote=birtheras;239878]Hvis du ikke er i gang med en voksenuddannelse så er pengene nok ikke til dig.:slight_smile:

Har du tilmeldt dig noget hvor du så ikke har fået meldt fra igen?[/quote]

Jeg har haft tilmeldt mig en uddannelse på Celf. Men jeg har meldt den fra og havde ikke tilmeldt su eller lign. Desuden står der os hvis det er fra su for så står der nemlig “su” ved beløbet.

Jamen beløbet er ik engang særlig stort. Drejer sig om 537 kr. Derfor tror jeg ikke det har noget med uddannelse at gøre.

Ring til din bank og gør opmærksom på situationen, så du ikke får ørerne i maskinen senere og skal betale tilbage. Hvem ved - måske ER de til dig og så ender du med at blive glædeligt overrasket. :slight_smile:

Jeg har netop lige ringet til banken… De er fra SU styrelsen… :S

De sagde det er et eller andet godtgørelse… Wierd…

[quote=Natascha;239890]Jeg har netop lige ringet til banken… De er fra SU styrelsen… :S

De sagde det er et eller andet godtgørelse… Wierd…[/quote]

Hvis du gerne være sikker på ikke at de pludselig finder på at trække dem retur, så kunne du ringe til SU-styrelsen og lige spørge helt præcist hvad det er for.

De kan ikke trække dem retur, det ved jeg fra dengang jeg var på su. Fordi jeg stoppede på skolen, efter de havde lavet su’en (d. 20) så man får en regning på dem hvis de skal tilbage. Så tror bare jeg lader dem stå hvis der skulle komme en regning :slight_smile:

Kunne du ikke tænke dig at få vished for, om du kan bruge dem eller ej? Jeg ville da have ringet med det samme i stedet for at have denne “løse ende”. :smiley:

Mysteriet er opklaret. Det var penge fra turen til esbjerg. Har nemlig lige modtaget et brev idag. Tilgengæld står der noget andet jeg ikke lige forstår.

Der står nemlig “du er tildelt 2900 kr” længere nede står der “Din godtgørelse udbetales til din arbejdsplads”

Spørgsmålet er så… Er det arbejdspladsen der får de 2900 eller er det mig der får dem via min løn?

[quote=Natascha;240508]Mysteriet er opklaret. Det var penge fra turen til esbjerg. Har nemlig lige modtaget et brev idag. Tilgengæld står der noget andet jeg ikke lige forstår.

Der står nemlig “du er tildelt 2900 kr” længere nede står der “Din rsus på scandlines?godtgørelse udbetales til din arbejdsplads”

Spørgsmålet er så… Er det arbejdspladsen der får de 2900 eller er det mig der får dem via min løn?[/quote]

Hvilken tur? Var kurset i forbindelse med dit arbejde hos Scandlines?

Så skulle det gerne være Scandlines, der får pengene.

[quote=Natascha;240508]Mysteriet er opklaret. Det var penge fra turen til esbjerg. Har nemlig lige modtaget et brev idag. Tilgengæld står der noget andet jeg ikke lige forstår.

Der står nemlig “du er tildelt 2900 kr” længere nede står der “Din godtgørelse udbetales til din arbejdsplads”

Spørgsmålet er så… Er det arbejdspladsen der får de 2900 eller er det mig der får dem via min løn?[/quote]

Hvis du har fået udbetalt din almindelige løn under kurset, er det arbejdspladsen der får godtgørelsen som kompensation for det

Har du haft kørsel udgifter til kurset?,for sådan står der på mine kørsels godtgørelser når de er blevet udbetalt efter et kursus.

kh
Anja

Jeg har haft kørselsudgifter men dem fik jeg dækket af scandlines få dage efter jeg kom hjem fra Esbjerg.

Jeg har fået udbetalt min alm løn fra da jeg var i esbjerg.

Dorthe - Jah, jeg var på kursus i Esbjerg ifb med mit arbejde i 5 dage :slight_smile:

Jeg synes bare det er mærkeligt at der står “du er tildelt 2900 kr” det er da forvirrende.

[quote=Natascha;240807]Jeg har haft kørselsudgifter men dem fik jeg dækket af scandlines få dage efter jeg kom hjem fra Esbjerg.

Jeg har fået udbetalt min alm løn fra da jeg var i esbjerg.

Dorthe - Jah, jeg var på kursus i Esbjerg ifb med mit arbejde i 5 dage :slight_smile:

Jeg synes bare det er mærkeligt at der står “du er tildelt 2900 kr” det er da forvirrende.[/quote]

Så er det rigtigt hvad Felis skriver ovenfor - det ER din arbejdsgiver der får pengene, selvom de er søgt i dit navn og ordlyden i brevet er, at du får dem.

Det er en refusion din arbejdsgiver får, netop fordi din arbejdsgiver udbetalte løn til dig mens du var på kursus. Det er ikke alle kurser, der er udløser godtdørelse, men det kursus du har været på gør så.