Vi har skabt et monster!

Som nogle af jer ved, så har vi kun tørfoder stående i højderne derhjemme pga. vores overvægtige huskat, Seven, der enten er for gumpetung eller endnu ikke har indset, at hun kan komme op, hvor tørfoderet er placeret.

Det vil sige, at der står en skål tørfoder øverst i et stort kradsetræ (der er sådan en liggeplads øverst, hvor tørfoderskålen sidder på siden af), og derudover står der en skål tørfoder oppe på en stor hylde, som man skal springe op på fra vindueskarmen.

Dette fungerer helt fint, alle de andre kan komme op og spise tørfoder efter behag (Seven nøjes med resterne, der falder på gulvet) - undtagen Bugatti! Bugatti, det store drog, har simpelthen ikke fattet, hvordan han kommer op på den store hylde, og ingen af de andre 4 har altså problemer med det! :høhø:

Nå, men vi har jo så måttet hjælpe ham på vej - i starten løftede vi ham derop (:ups:), men det er altså højt oppe, og han vejer altså 8 kg, og han er STOR!

Derefter fik vi så lært ham, at vi kunne stille os ved siden af vindueskarmen og bukke os lidt fremover, så bruger han ryggen som springbrædt - så langt så godt!

Men katten er jo altså utålmodig - hvis vi går derind, og han vil op på hylden, så sidder han i vindueskarmen og miaver efter os, og når vi så nærmer os, så puffer han og sætter poterne på vores arme (kom nu mor, jeg skal have MAAAAD - det i kradsetræet er nøjagtig det samme, men åbenbart ikke nær så sjovt).

En dag i sidste uge var jeg så ikke hurtig nok til at få bukket mig fremover, så han sprang da bare lige op i nakken på mig, og så tog han den derfra :uha: Jeg havde så uheldigvis en trøje med en bred udskæring på, så det resulterede i lange røde striber fra kløerne på bagpoterne ned ad ryggen - AAAV!!!

Nu er vi begyndt at lære ham, at han kan sagtens selv hoppe op på hylden - han skal bare have godt med opmuntring! :fin:

Haha Det har jeg også lært Tara ved en fejl - eller det var jo med vilje, men jeg forudså ikke konsekvenserne helt:-)

Hun kaster sig derfor gerne efter gæster og lander - helt eller delvis - på deres skulder/ryg… :slight_smile:

Jeg er ved at sætte et signal på, men jeg tror simpelthen adfærden er så selv-belønnende, at den blir svær at gøre noget ved.

Jeg tager skylden:-)

Lidt lige som da Eddie flyttede ind, og han kun kunne gå på bakke, hvis jeg bar ham… Og da Fie flyttede ind og hun kun kunne gå ud af kattelemmen, hvis jeg holdt den åben…

Jeg lærer mine katte rigtig mange ting, som slet ikke var meningen. De er kvikke er de!

:slight_smile:

Ja, det er da godt nok en indlæring med god intention men forfejlet resultatet :wink:
Er da glad for, at min ryg-springer kun vejer 2,5 kg. Stadig øm, når man sidder på toilettet uden ret meget tøj på… Hun stoppede ellers selv med det i en periode, men nu skal vi da vist til at advare gæster igen.

Han springer heldigvis ikke op umotiveret, det er kun inde ved madskålen - men tænk hvis vi havde en gæst, der stillede sig til at kigge ud af det vindue, og vedkommende pludselig fik 8 kg. kat på nakken :tihi:

Men ja, i starten var det jo bare lidt sjovt og sødt - det er det pludselig ikke, når han ikke kan vente, til man står rigtigt. -surrender

-LOL-LOL-LOL - Det kan jeg bare levende se for mig!:klapper:

Det gør Tara da! Og i forvejen ligner hun en ROTTWEILER så gæster (der ikke kender hende) er lidt halv utrygge - og så kommer DEN kat pludselig flyvende!

:slight_smile:

Uuups

Elins ryg ligger hun altid på, når Elin tømmer bakker - det skal jo overvåges det arbejde!

:slight_smile:

Neeej for søren da -LOL
En 8 kilos kat der hopper op på ryggen:klapper:
Tak for en god griner:D
Men det må nu være svært at få ham til selv at hoppe op, nu når han har opdaget at i vil give ham den luksus?

Tja min Coco betragter mig som en hest :venter:. Ofte når jeg går i haven hopper han pludselig op på min ryg og skal sidde på min skulder og kigge med på hvad jeg laver. Så gnubber og gnider han sit hoved mod min kind og tåbelige jeg, går gerne i foroverbøjet stilling, så lænden værker, for at Coco ikke skal falde af og sætte neglene i (og så er det i grunden lidt hyggeligt).:wehuu:

Også når jeg går indenfor hopper han tit op på min ryg og ind imellem gør det avs når man ikke har så tyk en trøje på -what. Han er heldigvis en god højdespringer, så for det meste gør det ikke ondt men jeg har da haft en del ridser på ryggen gennem tiden. Ikke altid behageligt når man skal have sin ugentlige massage på jobbet (vi har nemlig massageordning i mit firma).