Vi venter killinger

Du skal bare sætte ham til at fikse en dør :høhø:

[QUOTE=HolmeInc;1314752]:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Når klokken falder i slag første gang efter solen er gået ned, da nedkommer Felina.

Jeg har selv set det i min krystalkugle… :slight_smile:

Med hendes adfærd er det da vist ved at være oppe over.[/QUOTE]

Det bliver nok lidt før, for hun har presseveer nu :høhø:
Jeg opdater igen, når hun er færdig :cool2:

Rigtig god fødsel til Felina :slight_smile: :hjerte:

Felina fødte i vanlig stil = let og næsten ubesværet.
5 dejlige killinger.

Han, 112g, blå van

Hun, 112g, sorttortie van (måske harlekin - synes pletter har det med at blive større/flere med alderen)

Hun, 122g, sort harlekin

Han, 122g, rød van

Han/hun? Jeg kan virkelig ikke se det endnu, 102g, blå bicolor

Alle 5 har det fint og Felina er både superstolt og meget beskyttende om sine killinger. Hun er simpelthen bare en fantastisk kat, der altid er i superkondition når hun er drægtig og har killinger.

Stort tillykke med de små :smiley: Hvor er de fine! Dygtige Felinamor :hjerte:

Sikken et smukt kuld - tillykke til både dig og Felina :wehu:

Hvor er de fine. :inlove: Hjertelig tillykke.

Stort tillykke med 5-lingerne!

Hun er virkelig dygtig til at give sit særlige kendetegn videre. Og så endda en af hver slags denne gang - sort, rød og tortie :hjerte:

Stort tillykke :flag::flag::flag::flag::flag: med femlingerne.:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Tillykke med de små tutter :hjerte:

De er da godt nok flotte alle sammen. :hjerte::love2:

Men hende her… Hende glæder jeg mig til at se vokse op. :inlove:

Tillykke med de 5 små missebørn :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Nu ligger der “kun” 4 killinger hos Felina, men det er ikke pga. en tragisk oplevelse, tværtimod :hjerte:

Rikke Thingholm (DK DeliCat) fik i søndags et kuld, hvor der kun var én killing. Jeg var hos Rikke da hendes kat Marie fødte. Rikke bor 25 km. fra mig, og vi kender hinanden ret godt. Jeg er hendes uofficielle mentor, vi kører sammen til udstillinger og kurser, spiser tit brunch sammen osv. osv. Jeg vidste, at Felina ville få min. 5 killinger, så tanken opstod om, at en af “mine” killinger kunne komme ind til Rikke.

Der er dog langt fra tanke til handling. Først skulle Felina lige føde, killingerne skulle være sunde og raske og alt skulle køre som smurt. Det gjorde det også, og alle 5 killinger øgede deres vægte med 20 og 30g det første døgn. De mere følelsesmæssige og praktiske ting skulle også være på plads, og tidspunktet for, hvornår man flytter en killing skulle også findes. Her var Susanne W en stor hjælp. Tak Susanne :ok:

I går flyttede DK Lindvig’s Kombardo så ind til Rikke, mormis Marie og hendes skønne pige, som hedder DK DeliCat’s Barcardi Breezer.

Her mødes Rikke og Kombardo for første gang. Billedet viser tydeligt, hvor ventet han var :hjerte:

Vi lagde stille og roligt Kombardo ned i fødekassen. Marie snuste ham lidt bagi, og så begyndte hun straks at vaske hans pels. SÅ måtte Rikke og jeg altså lige knibe en tåre og give hinanden et stort kram.
Marie er fantastisk. Hun er sådan en rolig kat og hendes moderfølelser/instinkt for den lille nye var der 100% med det samme. Han driblede lidt rundt i fødekassen og Marie lagde beskyttende en pote hen over ham.
Marie er lidt lådden :høhø: og Kombardo kæmpede for at finde frem til en dievorte, så vi trimmede pelsen på Maries mave … og få minutter efter var Kombardo knappet på og suttede lystigt mens Marie boksede med poterne. Der er kun 5 dage mellem de to killinger, så de vil få stor glæde af hinanden. Prøv lige at se hvordan Marie har rullet sig rundt om killingerne = peace, love and harmony.

Hvad så med Felina? Hvordan reagerede hun?
Carsten og jeg aftalte, hvordan det skulle foregå. Vi ville lokke Felina væk fra fødekassen med noget vådkost. MEN da vi kom op på 1. salen hvor killingerne er, så lå de alle 5 knappet på Felina. Vi kiggede lidt på hinanden, og så sagde Carsten: Du tager bare stille og roligt Kombardo, så bliver jeg her hos Felina og killingerne. Som sagt, så gjort.
Felina registrerede næppe, at jeg tog en killing. Jeg lagde den ned i en kurv med et lammeskind (så vidste jeg den ville være rolig), lagde et lille tæppe hen over den, og gik stille og roligt ud af værelset.
Felina blev liggende sammen med sine 4 killinger. Efterfølgende har hun hverken været urolig eller søgt/kaldt efter sin killing. Det er virkelig en stor lettelse.

Rolige og cool mormisser er en gave! Både at kunne snuppe en killing men også bane komme en ekstra i kassen :hjerte:

Du har så evig ret Luise. Vi havde garderet os med smør og vådkost, parat til at smøre lidt på killingen for at fange Maries interesse.
Det var så slet ikke nødvendigt :thumbup: Marie åbnede både armene (dvs. poterne) og mælkebaren lige med det samme :slight_smile:

Katte er bare fantastiske :love2:

Det er lige til at knibe en tåre over, bare ved at få det fortalt. :hjerte:

Hvor er det smukt at det kan lade sig gøre.

Det ku’ godt se ud til, at han er kommet til sit blivende hjem :smiley: