Victor som vandløve

Ja jeg ved godt at jeg har sagt tidligere at Victor fik lov at klare sin personlige hygiejne selv, men efter jeg så en tråd herinde om kattes sjove vaner, kunne jeg ikke lade være med at give ham lov til at komme med ud på badeværelset, da jeg skulle i bad :slight_smile:

Han plejer nemlig at sidde og mijave udenfor døren når jeg går i bad, og stikker poterne ind under døren :høhø:

Så idag fik han lov at komme derud. Brusforhænget var trukket for, så han var helt selv herre over om han ville blive våd eller ej. Min bruse-slange har intet brusehoved på (skal have købt et nyt), så det er bare en vand-stråle der kommer ud, og dén blev Victor pludselig interesseret i, da den ramte gulvet :smiley:

Jeg lod vandet ramme det samme punkt på gulvet i et stykke tid, for jeg kunne se at Victor “sneg sig ind” på det, og lidt efter stod han og daskede til vandstrålen og så ud som om at det var LIDT farligt, men alligevel meget sjovt :tihi:

Er der nogen herinde der har erfarringer med vand-glade kattemissere?
Håber nemlig lidt at det måske kan resulterer i at han ender med at blive RIGTIG glad for vand :wehu:

Ja, vi har en meget vandglad kat her. Det er Al Capone, han har endda fået sit eget bassin i løbegården. Han bader i det og kommer nogle gange ind fulstændig gennemblødt:tihi:

Om sommeren er det bedste dog hivs han kan få lov at lege med vandslangen. Han jager vandstrålen, og hjælper med at vande blomsterne:thumbup:

Om vinteren får han dog ikke lov til at lege med vand ude, og så må vi have gang i vandhanen og håndvasken på badeværrelset:rock: Det giver bare et frygteligt svineri-what

Min kat er også meget interessert i vand og synes det er spændende at komme med ud i badeværelset når jeg er i bad:)

Vi bor I lejlighed og har sådan en bruser hvor man skal stå op i badekaret for at tage brusebad og missen elsker at sidde på kanten af badekaret og følge vandstrålen.

Hun kan også finde på at ligge i bunden af badekaret, men hun flytter sig dog hvis hun får vand på poterne :stuck_out_tongue:

Charlie elsker at drikke vandet som ligger på gulvet når vi har været i bad - men så længe vandet et tændt, så holder de sig langt væk! :tihi:
Han kan dog godt lide at stå i håndvasken og drikke vand fra vandhanen, hvis vi tænder den forsigtigt :slight_smile:

Om sommeren er der kun en måde at få min bengal Leopold frem i lyset på. Jeg åbner for vandet og står og svinger lidt med haveslangen. Pludselig kommer der et gyldent lyn ud fra buskene og så går den vilde jagt. Han er helt fjollet med vand og er gerne ligeså våd som plænen inden vi er færdige.:slight_smile:
Knus Elin

Nu havde jeg lige Victor med ude på badeværelset igen mens jeg badede.
Det resulterede idag i en del mere mod, og Victor nød at blive skyllet med det dejligt temparedede vand på ryggen :wehuu:

Han var helt saglig mens jeg gnubbede ham på ryggen mens jeg lod vandet løbe over ham. Han bliver en dejlig nem kat at vaske, hvis han en dag skulle have behov for det :thumbup:

Synes det er dejligt med en lille vandløve, for det giver altså nogle flere muligheder for at aktiverer og underholde ham :slight_smile:

Den største glæde for ham er dog stadigvæk at daske til vand-strålen, og det resulterede altså i at han fik lidt vand i hovedet engang imellem, men det tog han bare som en oplevelse.

Bagefter sad han og puttede i et håndklæde på mit skød, og så ville han ind og putte sig i sengen bagefter :smiley:

hvor lyder det bare hyggeligt !! :wehuu: