Viking Cats Givskud

Ja jeg bliver altså nødsaget til at starte en tråd, for jeg er bare så høj efter en fantastisk weekend i Givskud.

Eddie viste sig så flot frem og fik hele 8 ud af 12 mulige finaler med følgende resultat.:juhu::juhu::juhu:

AB : 1, 3, 3, 3, 8
SP: 1, 2, 4,

Han fik dermed den eftertragtede førsteplads efter titlen som Quadruple Grand Champion Alter og da han allerede havde pænt over 3000 point blev han Supreme i lørdags.
Jeg er bare så stolt af min dejlige dreng. Det var bare så stort for mig :hjertehop::hjertehop::hjertehop:
Dommeren som gav ham 1. plads i AB opdrætter selv abyssiniere og det var et stort skulderklap for mig at høre hans ord om min hjemmelavede dreng.

Udover resultaterne var weekenden også super når det kom til hyggeligt samvær i ringene, skøn showdinner med “vilde ting” på menuen, fascinerende tur bar kulisserne i løvestalden og ikke mindst fantastisk stemning med glæde og latter på hele udstilllingen.

1000 tak til Viking Cats for en skøn weekend :pompom::jubiii::regnbuehop:

Endnu engang STORT tillykke med jeres dejlige dreng - og tak for godt “ringskab” (helt naboer var vi jo ikke ;)). Jeg kan dælme godt forstå, I var stolte over de mange roser, I fik fra dommeren, men med de resultater er der jo ingen tvivl om, at der også er andre end ham, der kunne se hans kvaliteter. Jeg glæder mig til at se, hvor højt han når på listen i år :smiley:

Jeg havde været så “klog” at invitere skarp konkurrence til at komme på deres første TICA udstilling - så kan jeg kan lære det, ka’ jeg :stuck_out_tongue: Uanset de resultater, Banshee hidtil har fået, så ved jeg heldigvis godt, at hun ikke har “a snowball’s chance in hell” for at klare sig mod en endda veltypet amerikansk burmeser på en TICA udstilling og ganske rigtigt: 12 x Best of Color og 12 x 2nd Best of Division blev det til. Konkurrenten kom til gengæld - trods sin unge alder - hjem som TICA DGC og har allerede sat kryds i kalenderen til novemberudstillingen :thumbup:

Sejren for mig var, at min sutteklud (Banshee’s tote) ikke på noget tidspunkt kom i brug for at redde hende og at hun tøede mærkbart op som weekenden skred frem.

Så nu får hun to måneder hjemme på terrassen (og jeg sparer lidt penge på udstillingskontoen) og så kommer vi igen til november.

Tusind tak til Viking Cats og de mange frivillige kræfter, der er gået til at arrangere denne skønne weekend og STORT tillykke til alle mine medudstillere, hvor mange fik nogle fantastiske resultater med hjem - glæder mig til Supreme Parties i Hårlev.

:partytime::partytime:

Bettefisen var jo på sin første udstilling i denne weekend og han tog 2 x 2. pladser hos Pascal og en 5. plads i ring 3 (kan ikke liiiige huske dommerens navn :S ) Han fik så osse best division og best color hver gang han var oppe til bedømmelse, da han var den eneste kuriller kastrat. :slight_smile:
Jeg kunne godt tænke mig og tage til udstillinger med lidt mere konkurrence hva det angår, men indtil videre skal han bare have erfaring (og det samme skal jeg fnis)
Så jeg er vildt stolt af min dejlige bettefis :smiley:
Han er nu grand champion, min dygtige dreng :smiley:
Tillykke til alle med deres fine, fine resultatter! :smiley:

ih blev vækket af en forventnings fuld Gynt der mente jeg havde sovet over mig så kan da skrive den her inden jeg ligger mig igen,

Gynt var ret fornærmet over der var flyttet en kat ind på HANS værelse der oven i købet knurrede af ham gennem døren. SÅ ankom små fornærmet. Første 2 bur-naboer synes han var grim og så blev han virkelig grumpy:( Resten af ringene sad jeg så med ham på gulvet og det var ok selvom han slet ikke var sig selv. Søndag var han heldigvis i bedre humør og lå og fjollede på gulvet om morgenen og fik ligepludselig en åbenbaring der var jo FLERE piger end de 2 fra i går så begyndte at stå og snuse efter dem og kalde på dem med hans vildt maskuline stemme(nå nej han lød som en TØS). Men foruden hans kiksede pigejagt forsøg gik det meget bedre dag 2. SÅ lærte da lidt: ingen andre katte på hans værelse og ingen Gynt i bur før kuglerne er røget. Fik også et lille fif til udstil salen så det prøver vi næste gang og ser om detkn distrahere ham fra at snuse efter piger og koncentere sig lidt mere om showet.
PLaceringerne var faktisk rigtig fine :
1s,5s, 7.7.8.10.10 og 10
Første pladsen er jeg ekstrem stolt af da det var hospascal der var dne første dommer til at på pege jeg skulle gøre andet ved hans pels og så ham i Holzminden også hvor det sidste manglede. Han var meget tilfreds idag så det er en kæmpe sejr jeg nu har en perfekt grooming på ham efter et par forsøg eller 4 LOL

FIlur klarede sig også rigtig flot count var desværre kun 3 lø og 2 søndag. Men han fik 6x1st 2x 1s, 2x 2s 1x3 så nu er han supreme.
Han er dog blevet for gammel til det pjat kunne godt se han var meget træt og glad for han havde sin sovepose i buret så han kunne få sovet i buret. Så Filur skal ikke på tica show mere men må blive hjemme og hygge sig selvom han har været total putte gris herhjemme og ligget og spundet ved mig meget mere end han plejer da vi kom hjem.

Kyrie hyggede sig som altid og fik da fanget 4 af første pladserne også.

Ronja tog som sædvanlig ingen finaler men havde det frygtelig hyggeligt og det er det vigtigste :slight_smile:
Så alt i alt en god udstilling og rigtig hyggelig som altid hos viking cats :smiley:

Jeg vil også takke Viking Cats for en som altid god udstilling - og tak til alle udstillings kollegaer for en dejlig weekend. Og tillykke til alle med jeres resultater.

Jeg havde to killinger med - en abyhan, vildtfarvet - som har en speciel betydning for mig fordi hans mor ikke kunne blive drægtig og faktisk stod for at skulle kastreres da vi opdagede at hun endelig var drægtig ( havde levet i to år med fertil hankat uden resultat). Så drengen i kuldet er blevet døbt Dushara I Believe in Miracles. Også kaldet Mirac.

Mirac havde en simpelthen skøn weekend. Helt fra første færd så legede han sig gennem det hele og var rigtig i MIG;MIG; MIG humør. Hver gang jeg åbnede buret mente han at det var ham der skulle ud - og i ringene hang han i tremmerne og forsøgte at trænge sig ud så han kunne komme frem til dommeren og lege.
Hans kammerat - somali drengen, Dushara Road to Gundagai, var lidt utryg ved det hele i starten - men han tøede godt op i løbet af lørdagen og søndag kunne man mærke at han havde fattet meget af hvad det drejede sig om. Han skal bare lige lære at lege lidt mere på dommerbordet.

Og WAY - var lige ved at give mig et hjertestop da han gik i gang med at lege i første ring - ham som stort set aldrig gider lege. Der var ingen spøgelser i hallen ( kan ofte være et problem for Way at han ser spøgelser i nogen haller) så han fik en god udstilling og det gjorde jeg jo så også.

Resultaterne kan vi kun være stolte af:

Way blev Best of the Best Kastrat nummer 3 - med følgende finals: All Breed: 1, 2,2,2,4,5 og 7. Speciality: 2,2, og 4.
Mirac blev Best of the Best killing nummer 2 - med følgende finals: All Breed: 1,2,3,3,3 og 4. Speciality: 1,1,4,4.
Gundagai fik følgende finals: All Breed: 4,5,5,9,10 og Speciality: 1,2 og 5.

Konsekvensen af dette var en tur til dyrlægen i dag for chip og rabies og pet passport - nu skal vi til et par udenlandske udstillinger og se hvor langt vi kan nå i denne sæson. Sæsonen er jo kort for killinger så jeg vil forsøge at finde udstillinger i sær her i efteråret. Da Mirac er fra mit sidste abykuld ( jeg har stoppet mit abyssinieropdræt efter godt 12 år) så vil det jo være ekstra sjovt hvis han kunne komme lidt op på listerne.

Jeg kan ikke prale af nogle fine og flotte resultater, men jeg vil gerne takke Viking Cats for endnu en hyggelig udstilling med mange gode grin og hyggelig stemning :tak:

Tillykke til alle med jeres fine resultater

Tillykke til jer alle :flag:

Er der slet ikke nogen der har taget billeder? :ups:

Malle tog en hel masse, så de bliver garanteret offentliggjort lige om snart :slight_smile:

Du skriver, at Givskud er for stort til alternativ format - hvad betyder det:? Hvilke ændringer kan der forventes fremover:?

Alternativt format var det med at det var næsten de samme dommere delt op så man var dem til AB formiddag og SP eftermiddag :slight_smile: Normalt er det f.eks. 6 forskellige dommere, der dømmer hele dagen og man er kun 1 gang ved hver dommere, og AB og SP ringe er så fordelt ud på de 6 :slight_smile:

Hov, jeg fik vist helt glemt at blære mig med Fanni’s fine resultater.

Først og fremmest opførte hun sig næsten eksemplarisk med minimalt skrigeri. :tihi: Hun viste at hun er en erfaren udstillingskat og var virkeligt “på” i næsten alle ringene. Det resulterede i 8 ud af 12 finaler og 1 Best SP Alter hos Jean-Marc Lagarde. :love2:

SP: 1, 2 & 3
AB: 4, 5, 6, 6 & 7

Så jeg er pavestolt af Fanni og jeg glæder mig til den næste udstilling. :thumbup:

Link til billeder, fik kun taget billeder af kattene lørdag og løveturen søndag og Best of Best (resten af søndagen var kameraet udlånt til mine søskende der var i Løveparken :slight_smile: )

Vi havde en helt fantastisk udstilling :slight_smile: Tak til Viking Cats for endnu en kanon udstilling, godt selskab, masser af dejlige katte, bedre weekend kunne ikke ønskes :slight_smile:

Ludvig fik 2 finals: 5th AB og 4th AB Alter
Amelia (Mulle) fik 2 finals: 5th AB og 2nd SP Kitten
Oswald fik 5 finals: 4th AB. 5th SP, 4th AB, 4th SP og Best Kitten SP
Pavarotti (Brumme) fik 12 finals: 5Best Cat AB, 22nd SP, 3* 2nd AB, 13rd SP, 1Best Cat SP og Brumme blev Best of Best Cat :slight_smile: Det var helt vildt.

Killingerne tog deres første udstilling rigtig flot :slight_smile: Ludvig gad vist helst kun og være i buret og værelset, så han er nu pensioneret :slight_smile: Brumme han er bare en tosse gøj der vælter han kan komme i nærheden af. Han lever fint op til en Maine Coons motto “Er der ikke plads, så gør jeg plads” :stuck_out_tongue: