Viking Cats - Juni - Åben for tilmelding!

Kære Kattegale

Vi er nu klar til at åbne for den næste TICA udstilling i Danmark! Nedenfor er der lidt info om vores udstilling samt lidt links til hvor man kan læse mere. :slight_smile:

Dommere:
Vi vil have 4 dommere, der hver dømmer 3 gange i løbet af weekenden. 2 gange AB og 1 gang SP. Bekræftede dommere er pt: Delsa Rudge og Sue Hart-Jones, begge fra UK.

Show Hall:
Store Merløse Hallen
Holbækvej 34
4370 Holbæk

Show hotel:
Vi har ikke et officielt show hotel, men hjælper gerne med anbefalinger i området

Show dinner lørdag aften:
TBA

Show gebyrer:
Betales så snart bekræftelse er modtaget. Man skal betale, uanset om man dukker op eller ej. Placeholders skal OGSÅ betales.

Tider
Dyrlægekontrol og check-in fra 08:00-09:20 lørdag. Hvis du planlægger kun at deltage søndag, skal du ved check in Søndag kunne fremvise et sundheds-certifikat fra din dyrlæge, der max er 3 dage gammelt. Certifikatet skal vise, at din kat er sund og rask samt fri for parasitter. Kattene skal være i deres bure senest 15 minutter efter check-in er lukket. Åbningstider for publikum er 10:00-16:00 lørdag og søndag, og kattene må ikke hjemtages før alle dommerne er færdige med at bedømme, med mindre der er givet tilladelse fra vores Show Manager.

Dyrlægekontrol
Alle katte skal have klippet kløer på alle 4 poter og være vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza. Seneste vaccine skal mindst være 14 dage og må højst være 1 år, medmindre andet er noteret af dyrlægen. Katte med tegn på parasitter, svampelidelser eller smitsomme sygdomme vil blive afvist, og alle katte fra samme husstand vil ligeledes blive afvist. Dyrlægens afgørelse er endelig og ikke til diskussion. Udstillingsgebyrer refunderes ikke. Bemærk venligst, at i henhold til den europæiske konvention om beskyttelse af kæledyr, kan vi ikke modtage katte, der er blevet ikke-kurativt kirurgisk modificeret, med mindre formålet er at forhindre reproduktion.

Katte og killinger
Killinger skal være 4 måneder for at deltage. Katte deltager som voksne, når de er over 8 måneder. Huskatte over 8 måneder skal fremvise kastrationsattest. Killinger under 4 måneder samt drægtige og diegivende katte kan ikke udstilles, og fertile hankatte over 8 måneder skal have begge testikler på plads i pungen.

Registrering

Katte og killinger kan deltage på udstillingen uden at være registrerede i TICA (undtaget PNB, ANB og NT). Hvis man vil bruge de opnåede points efter udstillingen, kan katten registreres efterfølgende.

Grus, mad m.m.

Der vil IKKE være grus og mad til kattene. Husk derfor at medbringe selv. Husk bakke, mad- og vandskål m.m. I showhallens restaurant tilbydes frokost til udstillere og publikum. Det er fra hallen ikke tilladt at medbringe egen mad og drikke.

TICAs udstillingsregler

Denne udstilling afholdes under TICAs Show Rules, Registration Rules, Standing Rules og By-Laws. Disse regelsæt kan bestilles hos TICA Executive Office, PO Box 2684, Harlingen, TX 78551, USA, eller de kan downloades fra TICAs hjemmeside: www.tica.org

Kontakter:
Show Manager:
[email protected]
Entry Clerk:
[email protected]
Sponsorer, reklamer, ringsponsorer og firmasponsorater:
[B][email protected]

LÆS MERE HER:
http://viking-cats.dk/katteudstillinger/20-dancingsunofpentecost/[/B]
[B]

TILMELD HER:
http://i-tica.com/en/component/toes/shows#show840[/B]

OBS - Vi har ændret det med dyrlægen. :slight_smile: Så vi laver dyrlæge check in søndag også. Så dem der kun kommer søndag, de har check in fra 08:30-09:15 søndag :slight_smile:

jeg har lige et novice-spørgsmål. :ups:
Håber at få det gjort korrekt :ups:
Er ved at oprette mine katte inde i TOES. Burmesere - er deres farve at regne som “Pointed” ? :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1305720]
Er ved at oprette mine katte inde i TOES. Burmesere - er deres farve at regne som “Pointed” ? :)[/QUOTE]

Uden lige at kende TOES, er der så sepia som mulighed? :slight_smile:

gud ja - det giver vel egentligt mening, at det er der burmeserne hører under :slight_smile:
Synes ikke lige der er et nemt sted at finde informationen dog :?

Lige så snart, man har oprettet de første par katte i TOES, så bliver det super nemt. :slight_smile: Og man skal kun gøre det én gang. :slight_smile:

En burmeser er altid i kategorien Sepia. Hvis du vælger Burmeser som race, burde du ikke kunne vælge andet. Derefter vælger du division, hvor jeg kan se, du har to muligheder: Solid eller Tortie. Vil tro, din kat er Solid… :slight_smile: Derefter kan du vælge farve; Sable eller en af Sepia’erne. :slight_smile:

Håber, det hjælper lidt. Jeg er ikke så kendt i Burmeser verdenen, men hvis der stadig er spørgsmål, så sig til. Så undersøger jeg i detaljer. :wink:

[QUOTE=Jenny;1305729]Lige så snart, man har oprettet de første par katte i TOES, så bliver det super nemt. :slight_smile: Og man skal kun gøre det én gang. :slight_smile:

En burmeser er altid i kategorien Sepia. Hvis du vælger Burmeser som race, burde du ikke kunne vælge andet. Derefter vælger du division, hvor jeg kan se, du har to muligheder: Solid eller Tortie. Vil tro, din kat er Solid… :slight_smile: Derefter kan du vælge farve; Sable eller en af Sepia’erne. :slight_smile:

Håber, det hjælper lidt. Jeg er ikke så kendt i Burmeser verdenen, men hvis der stadig er spørgsmål, så sig til. Så undersøger jeg i detaljer. ;)[/QUOTE]

Hun har en af hver såmænd :høhø:

Hahaha, ja ok :stuck_out_tongue: Nemt skal det ikke være :wink:

Årh, men det er da smart at hun så ikke konkurrer med sig selv i division :tihi:

bare for en god ordens skyld,
der bliver skrevet det er den 3 og 4 juni
men på viking cats side og info omkring udstillingen står der den 3 og 4 maj
så hvad er den rigtige dato så jeg kan lægge den rigtigt ind i kalenderen

[QUOTE=johnny;1305736]bare for en god ordens skyld,
der bliver skrevet det er den 3 og 4 juni
men på viking cats side og info omkring udstillingen står der den 3 og 4 maj
så hvad er den rigtige dato så jeg kan lægge den rigtigt ind i kalenderen[/QUOTE]

Wuhuu, det er det der sker, når man laver det på arbejdet. :stuck_out_tongue: Mig og multitasking, du ved. Det er første weekend i Juni :slight_smile: Tak for at korregere mig :slight_smile:

3 in 1 special. Er det tre katte i et bur eller hvordan:?

Yepsen :slight_smile: Det er lige præcis det, det er. :slight_smile:

Hvis man vil, kan man få sit navn/katterinavn/noget helt tredje på de stickers der deles ud i finals samt i ringen, hvis man vil sponsorere en ring. Det koster:

SP ring: 50 EUR (370 kroner)
AB ring: 40 EUR (260 kroner)

Delsa Rudge er allerede sponsoreret i alle hendes 3 ringe, men vi har stadig Sue Hart-Jones samt vores to TBA dommere!

Nu er Xarabi og ham den lille ny Ralf meldt til om søndagen :smiley: Det bliver Ralf’s første udstilling :slight_smile:
Men det er med garanti god træning for den lille tykke dreng, inden der er burmeserspecial-show i Vejle senere i juni :slight_smile:

Jeg glæder mig helt vildt, selvom det er meget uvant territorium det her :ups:
Man aner jo knap om man gør det rigtigt :ups:

Det er faktisk svært at gøre det forkert :wink: Og på dagen er der masser af mennesker, som kan guide dig og andre novicer til det hele :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1305752]Nu er Xarabi og ham den lille ny Ralf meldt til om søndagen :smiley: Det bliver Ralf’s første udstilling :slight_smile:
Men det er med garanti god træning for den lille tykke dreng, inden der er burmeserspecial-show i Vejle senere i juni :slight_smile:

Man aner jo knap om man gør det rigtigt :ups:[/QUOTE]

Det bliver så hyggeligt! Og du skal nok gøre det rigtigt. Som Mette skriver, så er det svært at gøre det forkert. :wink: Vi introducerer det hele om morgenen, vores clerks er super søde til at svare på spørgsmål, og når man først kommer i gang, så går det helt af sig selv. :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1305752]Nu er Xarabi og ham den lille ny Ralf meldt til om søndagen :smiley: Det bliver Ralf’s første udstilling :slight_smile:

Man aner jo knap om man gør det rigtigt :ups:[/QUOTE]

Ralf:?

Ham den nye brune :smiley:

Åh:hjerte: Endelig en BUR i den rigtige farve :stuck_out_tongue: