Vil I høre noget vildt?

Som nogen af jer ved kom Gizmo til os som tilløber efter at være stukket af fra hans menneskefamilie i den anden ende af Randers.

Det var i 2002. Allerede dengang fik jeg igennem Kattens Værn navnet på den dyrlæge der havde øremærket ham tilbage i 1999, men fik aldrig gjort noget ved det.

Her i foråret tog jeg mig endelig sammen, nu skulle det altså være. Så jeg forfattede en mail til pågældende dyrehospital og fortalte om mig selv og Gizmo og om hvordan han var kommet til at bo hos mig. Jeg fortalte også at jeg især var nysgerrig efter at kende hans fødselsdato, fordi jeg var sikker på at han var ældre end den dato min egen dyrlæge havde sat ham til, hvilket var den 1. januar 1999.

Og nu kommer det mirakuløse.

Har lige snakket i telefon i tyve minutter med dyrlægen der øremærkede min bamse, og han havde sørme stadig nogle papirer på ham.

Han kunne fortælle at Gizmo var øremærket den 3. april 1999 - og født den 7. juni 1998 -what

Er det ikke ufatteligt? Jeg nåede lige at få kontakt tids nok til at kunne fejre Gizmo på hans rigtige 10-års fødselsdag på lørdag -forelsket

Og for det ikke skulle være nok, ville dyrlægen lige rode lidt mere i de gamle papirarkiver og se om han havde flere oplysninger liggende på ham - og så kunne Gizmo og mig for resten forvente at han kom forbi os på Odder udstillingen, for han ville ikke gå glip af at hilse på en gammel patient og et fruentimmer der gik mere op i sine dyr end han nogensinde havde oplevet nogen gøre (hans ord - ikke mine) -tihi

Hov - så er han jo pensionist på Odder-udstillingen og ikke veteran…æhhhh -uh

Hvilken herlig fortælling Tina. Gizmo er altså en meget flot kat på 10 år, må jeg sige. Jeg glæder mig til endnu engang at hilse på dig, Gizmo og Junior på udstillingen i Odder [bigloony]

10 år på lørdag- Tillykke Gizmo med de smukke grønne øjne

kæmpe tillykke…

dejligt at dyrlægen kunne finde så mange info på smuksakken…

x-tra godbid til føs-da’s misseren [bigloony]

[bigloony] Det må siges at være en dyrelæge der enten har superorden i tingene eller bare aldrig smidder noget ud.

Sikke en dejlig historie :slight_smile:

Hihi, ja jeg nåede jo at opleve ham som veteran og høre at han var blevet så gammel før jeg læste den tråd, og faktisk fandt ud af hvor fra du vidste det (udstillinger, man har hovedet under armen det mest af tiden -rulleøjne) Men jo, det er sgu da ret vildt, men hvor fedt af dyrlægen af han så ville kigge forbi. Fik du sagt hej til ham? :slight_smile:

Nej, det gjorde jeg desværre ikke.

Måske han havde glemt det eller var blevet forhindret, måske jeg ikke var ved buret. Men lidt øv var det nu altså…

Dejligt at høre -HUG

veteran = pensionist. Ups…

og øv også… Kan også være han bare for vild mellem alle de katte, det gjorde jeg da de første mange gange :stuck_out_tongue:

Det kan sagtens være.

Og vi sad jo også og gemte os mellem skaldepander og krølmisser så vi var da slet ikke til at finde :smiley: