Vil ikke spise :(

Lige pt har jeg prøvet alt snart. Men Bamse vil ikke spise noget. eller jo, han vil have kattenes mad. Han nægter alt andet lige pt :confused:
Kattemad er jo ikke godt for hunde … Ellers er det omvendt. Men han får ikke noget, har prøvet at smøre leverpostej på hans mad. Og imorgen går jeg ud og køber noget vådfoder…

Hvad bør jeg gøre?:frowning:

Skal lige siges at kattemaden står et sted hvor han ikke kan nå det

Jeg må indrømme at jeg ikke har set dit indlæg før nu… og så jeg håber derfor at Bamse er kommet igang med at spise igen.

Men det er faktisk ikke så ualmindeligt at hunde mister appetitten når det er meget varmt. Mine to spiser også mindre - det kan ske at Nanna oven i købet levner, når det er ben-dag herhjemme!
(Jeg råfodrer :wink: )

Jeg ville ikke blive så særligt bekymret - en hund kan tåle at faste i flere dage uden at der sker skade på dens organer (modsat katte).
Hvis han vil have vådfoder så giv ham det - dog ville jeg nok bare stikke ham et ordenligt kødben i stedet :slight_smile:

Det er korrekt at hunde og kattemad er forskelligt…
I princippet bør det være langt flere proteiner i kattemad og hundemad indeholder bla ikke de rette mængder taurin…
Når det så er sagt, så ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at servere et enkelt måltid for en ellers fastende hund - hvis altså at hunden ellers er sund og rask.
Men jeg ville stadig vælge kødbenet fremfor kattemad :wink:
Eller måske en let kødsuppe…

Enig med Ann - og ser det også først nu. Bliver det ved, så ring og snak med dyrlægen. Drikker han?

En anden ting er, at hunde kan træne deres ejere til at fodre dem med specielle ting, det gør de ved at se meget sultne ud og kun spise det specielle som ejeren gir dem… Modsat katte må en hund gerne faste og blive godt sulten - giv ham hans mad, vent 20 minutter, tag det væk, og tilbyd ham det igen om aftenen. Vent 20 minutter uden at give ham speciel opmærksomhed imens - lad dit liv gå videre - og tag det så væk. Til byd ham først mad næste dag igen. INTET andet ind i mellem.

Jeg var ved en ejer, hvis hund kun ville spise, hvis den blev håndfodret… Det var dog nemmere at løse end den kat, jeg var ved, som kun ville spise vådmad af en ske, fodret af huset frue…

:slight_smile: Nej det er jo ikke sjovt, men nogle gange er det altså dyrene, der træner os mere end vi træner dem.

Overvej om dette kan være tilfældet med din hund

kattemad er ikke hundekost, der er alt for meget protein i…
du må prøve om du ikke kan fodre kattene hvor hunden ikke kan nå… det gør jeg, det er godt nok ikke nemt når man har killinger…men mine får deres foder i kravlegården…og så går det

jeg har selv en labradumsomendør, der elsker al mad…men han er stadig ikke vild overvægtig

Han begyndte at spise efter 3 dage … Men det blev efter fulgt af daarlig mave og blod :frowning:
Han passes hos min far nu, hvor han spiser, ikke har daarlig mave. og er frisk :slight_smile: