Vil ikke være hos mig

Det behøver skam ikke være en stor vej for at en kat kan blive kørt ned. Vi mistede et par dejlige gårdkatte mens jeg boede hjemme og vi havde over 300 grus vej ud til nærmeste lille vej. Vi mistede begge på grusvejen til postbilen/skraldebilen. Så bare fordi du bor lidt udenfor vejnettet skal du ikke føle dig for sikker.

Min far formåede at påkøre deres egen kat i indkørslen. Løsgående katte og biler er en notorisk dum ide. Kattens værn anslår at 200 bliver ramt. HVER ENESTE DAG. :flushed:

Ja det er trist når katten bliver dræbt i trafikken. Berøre os hver gang vi ser det. Men dumhed eller ej er det nu engang kattens betingelser og min søster har fem katte lige ved en bager med max kørsel og de lever alle den ældste er næsten 16 år!
Tror nok jeg har forstået budskabet nu!! Tak :blush::+1:

1 Synes om

Hannibal og Simba.

14 Synes om

Hvor er de skønne :smelter: Velkommen til kattegale til dig og dem :slight_smile:

Tusind tak :blush: hvor er du sød :heart_eyes:

Hvor er de søde :wehuu: Velkommen til!

Jeg bliver lige nysgerrig… Er det kun huskatten, der skal være udekat?

Hvor er de fine og velkommen til.

Jeg vil tilskynde mig koret der siger at du bare skal lukke dem sammen. Det kan godt være der vil være skrig og skrål fra dem begge. Men de fleste killinger finder nu ret hurtigt ud af det. Så følg bare de gode råd du allerede har fået. Det er helt klart nemmere med sammenføring af killinger end killing og voksen eller voksen og voksen.

Jeg er ved at sammenføre en 6 killinger og deres mor med resten af husets katte igen. Morkattens mor og søster er på ingen måde imponerede og der er hvæs og brummen fra dem her 2 uger efter de små er kommet ned i resten af huset. Mormor er ved at løsne lidt op, men søsteren er overhovedet ikke. Morkatten vil rigtig gerne sin egen mor, men hun (det er så bedstemoderen) vil overhovedet ikke sin datter fordi hun har taget de her 6 små bæster med… hvad er det dog også for noget ! :crazy_face:

Sålænge der ikke er koporlig slåskamp så pelsen flyver rundt i luften kan de som regel klare det selv. Kunsten er at få dem stoppet hvis de er ved at komme ud i noget meget alvorligt klammeri, for hvis det først sker så kan det være svært at få dem til at blive gode venner. Men det er ikke noget man ser så tit killinger imellem.

Tak for det :heart_eyes: Ja det kun huskatten og først når han er gammel nok og efter mange tryghedsture ud og ind af huset med os :blush:

Tusind tak for de gode råd! :blush::+1:
Vi ser allerede en bedring. Har efter rådgivning fra dyrlægen sat Feliway op i de rum hvor killingerne er mest og det hjælper tydeligvis på den ældste killing, som har vist grovere adfærd ved at bide den nye killing. Men vi roser den store og fodre med godbidder hver gang vi sætter dem sammen og styre deres adfærd. Jeg er fortrøstningsfuld og tror på at inden længe så vil de være sammen :heart: Den lille er totalt kærlig for den kommer lige fra et kul på 5 og et sæt forældre så han flyver ind og vil kæle med den ældste killing, som jo i knap to måneder har haft os og huset alene!

1 Synes om

Velkommen til - og stort tillykke med de lækre killinger! :heart_eyes:

Som du nok har opfattet :wink: , er der en overvægt af ikke-fritløbskatte herinde - vi er dog nogle få i den anden kategori, og her er heldigvis plads til begge fraktioner. :ok:
Det sagt, så må jeg nok erkende, at jeg i høj grad forstår argumenterne for den begrænsede frihed, og var det en mulighed her, var den nok røget op…
Nu er alternativerne imidlertid enten kattesikring af et par HA eller en dramatisk begrænsning af Manses revir og udfoldelser, så jeg vælger at leve med bekymringerne, og lade ham fortsætte det frie liv som gårdkat - skulle vi imidlertid (om maaaange år… :crossed_fingers:) starte forfra med en ny kattebesætning, vil jeg helt sikkert genoverveje konceptet.

Og så lige et sidespring: På det ene af billederne, ku’ det se ud som om den lille ragdoll har noget snask i venstre øre - kan det passe…?

Hvordan kan det være? :slight_smile:

Jeg er nysgerrig, fordi vi gør det end for alle - medmindre nogen virkeligt udtrykte et andet behov. Synes opdeling er så mega besværligt :sweat_smile:

1 Synes om