Vild farvning af katte - trick eller dyrplageri?

Nøj, - se en tiger!!! :uha:

[quote=Marina;159256]Ups, må indrømme jeg ikke kunne stå for alt det farvehalløj. Elsker jo at male og bruge farver så prøvede da lige noget af det der man kan få til at farve Bratzpigernes hår med med-høhø

Det var så Dimple, min tidligere blå burmeser der var forsøgskat:)

Marina[/quote]

Tidligere blå burmeser… han er da ikke just blevet mindre blå - gad vide om sådan en Bratz farve overhovedet kan vaskes ud igen…
Ak ja, det må ikke let at være kat af en kreativ kunstner -LOL

[quote=Pil;159154]For slet ikke at tale om, hvor forargeligt det er, når kattene blandes med andre dyr, se bare disse gruopvækkende eksempler: -what

[/quote]

-what

:besvimer:

det var da en dansk hundeshampoo/katteshampoo fabrikant der for nogle år tilbage fik 1 eller 2 års karantæne af DKK for farvning af sin hund…

mener at hun havde farvet reklamehunden grøn for at reklamere for sine hårfarver…

Jeg skal også lige nævne, at på Gias første “rigtige” udstilling (hedder det national eller noget :wink: ) - så spurgte dommeren mig, idet hun gav mig Gia: Med det mønster har de ofte en hvid hage - har du været ved at prøve på at farve den eller noget?
Jeg måbede - havde end ikke tænkt tanken - Gia har den sødeste grå hage, og farve en kat??? Aner ikke hvordan!

Men det siges at foregå i det små, ved smådetaljer. Helt ude i uvirkeligheden er det altså ikke.
Ingen andre dommere har kritiseret hendes hage, tværtimod, så synes de også, at hun er daaaajli’ min Gissepige :wehuu:
Hendes hage er grå, og det forbliver den - medmindre hun selv giver sig til at skifte farve. Er det kun hunde, der bliver grå om snuden med alderen, eller ser man også aldersforandringer på kattes farve?
Nå, det er vist en ny tråd… :slight_smile:

Jeg har også hørt om det med at farve katten hvis den ikke lige passer helt ind.Dette fx med de hvide hvor der både er brugt tandpasta og klor for at blege,eller ved sorte katte med enkelte hvide hår at give dem sort farve i.Så nej jeg tror der foregår en masse hos nogen katteudstillere.
En skrv at det kun var for ejerens skyld man farvede kattene …For hvis skyld tager man sin kat med på katteudstilling???:?
Blot et spørgsmål kunne aldrig selv drømme om at farve på min kat,bare lige for at få det helt på plads.Tror bare ikke der er så langt fra en dille til en anden. Hilsen Ninna