Vildlakseolie?

Igår skulle jeg hente nye forsyninger af Hills , så narturligvis skal man absolut prøve noget nyt !!.. Så jeg købte vildlakseolie ,
http://www.grizzlypetproducts.eu/?gclid=CO-5isTs25oCFUYJ3wodTz2d3A

Det er bestemt ikke nogen succes :gruble:selv oven på tun bliver det ikke spist , øv det er lidt ærgeligt … Hmm , så det må min datter få til Bella (hunden ), hvis ellers hun gider indtage det !!

Det jeg ville spørge om , er der nogle der har prøvet det :?

Glemte lige spørgsmålet :ups:

Jep…og her var det absolut heller ingen succes. Prøvede at komme det i vådfoder, på tunen og lidt ovenpå tørkostpillerne. Den skål med tørkost hvor jeg havde kommet olien over, blev ikke rørt, de andre skåle uden blev tømt…stor stor mistake :tihi: Nu står beholderen vist bagers i dyrenes skab

jeg har prøvet noget ligne. De spiste det men var ikke oven ud begejstret og efter 14 dage var alle meget fedtet i pelsen.

Jeg bruger Salmopet - norsk lakseolie - og det bliver spist uden problemer :slight_smile: Jeg behøver ikke engang blande det i vådfoderet, bare hælde det ovenpå.

Jeg får faktisk en vildlakseolie fra Grizzly med posten i dag - jeg skal nok vende tilbage :wink:

Hvor køber du din henne ? :slight_smile:

hehe… jeg mindes at det lugter RET slemt ?? måske din katte alligevel synes det er i overkanten -LOL

Det er fra Zooplus, såmænd :slight_smile: Jeg troede, jeg var klog, da jeg købte det i kapsler, men de er ret store og derfor ikke så nemme at give. Så nu står jeg pænt og skærer kapslerne op for at hælde det over vådfoderet (1 kapsel pr. skål). Gæt, hvem der køber flasken næste gang :D:D

Jeg har lige lugtet til det , det lugter slet ikke af noget :stuck_out_tongue:

Måske skulle jeg næste gang inden jeg får forkøbt mig , høre hvad andre katte syntes om produktet :?

For jeg kan jo nok så meget syntes at det er super godt , hvis det ikke bliver spist -høhø

Vi bruger en olie herhjemme som bruges af alle i huset både 2-benede og 4-benede: Udo´s Choice :slight_smile:

Den kan købes i helsebutikker og her:

http://www.rigtighundemad.dk/barf/Udos-Choice-Ultimate-Blend.html?menuGuid=19313&subMenuguid=20589

[quote=Temple Bar;188059]Det er fra Zooplus, såmænd :slight_smile: Jeg troede, jeg var klog, da jeg købte det i kapsler, men de er ret store og derfor ikke så nemme at give. Så nu står jeg pænt og skærer kapslerne op for at hælde det over vådfoderet (1 kapsel pr. skål). Gæt, hvem der køber flasken næste gang :D:D

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/supplements_specialty_cat_food/fur_skin_supplements/103134[/quote]

Må prøve en bette flaske og se om Henry vil accepterer den så, han er ikke specielt vild med Udo´s Choice :slight_smile:

Det gode ved vildlakseolien fra Grizzly skulle være, at den indeholder meget mere omega-3 i forhold til omega-6 end andre fiskeolier (også de norske).
Det er i øvrigt ikke ret meget, vi skal bruge til vores katte… I forhold til mit dental-foder fra Royal Canin skal jeg kun bruge 0,2 pumpetryk fra de små Grizzly-flasker. Jeg har ikke overblik over omega-3-indholdet i alt mit foder, desværre.

Så ankom vildlakseolien. Jeg afprøvede den selvfølgelig med det samme. Først pumpede jeg lidt ud i hånden og lod Amira smage på det rent. Hun slikkede forsigtigt til det, og syntes så ikke, at det længere var interessant. Nu er det ikke lige hendes aftensmadstid, så jeg tog i stedet lidt malt og blandede i (når man først er klistret til, kan man jo lige så godt fuldende det!), og så slikkede hun faktisk det hele af hånden.

Jeg har også bestilt gærtabletter med omega-3 fra Diafarm. Jeg synes virkelig, det kan være svært at finde gode gærtabletter. De her ser ud til at indeholde alt ønskeligt mht. B-vitaminer, men til gengæld også mineraler, og dem er jeg ikke interesseret i… Men det er da bedre end de gærtabletter, jeg havde i forvejen. Amira elsker at få kastet dem ud på gulvet :slight_smile: (også de her med omega-3).

[quote=Sabrecats;188067]Vi bruger en olie herhjemme som bruges af alle i huset både 2-benede og 4-benede: Udo´s Choice :slight_smile:

Den kan købes i helsebutikker og her:

http://www.rigtighundemad.dk/barf/Udos-Choice-Ultimate-Blend.html?menuGuid=19313&subMenuguid=20589[/quote]

Men har den olie overhovedet nogen virkning? Så vidt jeg kan læse så består Udo’s choice af vegatabilske planteolier. Og katte kan ikke optage/omsætte essentielle fedtsyrer fra andet end animalsk kilde - i hvert fald så vidt jeg har læst mig til.

Jeg bruger selv Salmopet laksolie (som Temple Bar). Jeg bruger også kapsel-udgaven, udfra betragtninger om, at vildlakseolie i flydende form fra flaske o.lign. hurtigt kan blive harsk, hvis det udsættes for ilt-tilblanding.

Nu har jeg prøvet at putte hvad der svarer til et halvt pump i ca. 40 g. Feline Porta 21 (kylling/aloe vera) vådfoder. Og det glider lige så fint ned!
Mht. holdbarheden, så aner jeg ikke, om der kan være problemer med iltning. På flasken så der, at den er holdbar til 2010 og blot skal stå mørkt og ikke for varmt… Så nu må vi se. Ellers skærer Amira da forhåbentlig ansigt over den :slight_smile:
Mon ikke også pumpen hjælper med til, at der ikke kommer så meget ilt ned i? - I forhold til, hvis man skulle åbne en flaske med skruelåg hver dag.

[quote=pivnu;188728]Nu har jeg prøvet at putte hvad der svarer til et halvt pump i ca. 40 g. Feline Porta 21 (kylling/aloe vera) vådfoder. Og det glider lige så fint ned!
Mht. holdbarheden, så aner jeg ikke, om der kan være problemer med iltning. På flasken så der, at den er holdbar til 2010 og blot skal stå mørkt og ikke for varmt… Så nu må vi se. Ellers skærer Amira da forhåbentlig ansigt over den :slight_smile:
Mon ikke også pumpen hjælper med til, at der ikke kommer så meget ilt ned i? - I forhold til, hvis man skulle åbne en flaske med skruelåg hver dag.[/quote]
Jeg tror også pumpen gør så det holder bedre ( der kommer jo ikke så meget luft til ), ellers bliver det nok harsk , når og hvis det bliver dårligt :?

[quote=Churchtown;188372]Men har den olie overhovedet nogen virkning? Så vidt jeg kan læse så består Udo’s choice af vegatabilske planteolier. Og katte kan ikke optage/omsætte essentielle fedtsyrer fra andet end animalsk kilde - i hvert fald så vidt jeg har læst mig til.

Jeg bruger selv Salmopet laksolie (som Temple Bar). Jeg bruger også kapsel-udgaven, udfra betragtninger om, at vildlakseolie i flydende form fra flaske o.lign. hurtigt kan blive harsk, hvis det udsættes for ilt-tilblanding.[/quote]

Jeg købte den i forbindelse med at jeg startede op på foderet fra rigtighundemad.dk og ja det er primært de animalske kilde men det er ikke kun planteolier der er i udo´s der er også fiske olier som jo er animalske :wink:

Men en 100% animalsk er da helt klart at foretrække og derfor jeg spurgte Mette(Slambert) om hvor hun køber Salmopet :wink:

[quote=Sabrecats;188789]Jeg købte den i forbindelse med at jeg startede op på foderet fra rigtighundemad.dk og ja det er primært de animalske kilde men det er ikke kun planteolier der er i udo´s der er også fiske olier som jo er animalske :wink:

Men en 100% animalsk er da helt klart at foretrække og derfor jeg spurgte Mette(Slambert) om hvor hun køber Salmopet ;-)[/quote]

Ok, så forstår jeg bedre :). Jeg syntes bare lige det så ud til at det kun indeholdt vegetabilske olier, så deraf mit spørgsmål.

Men jeg er nu rigtigt glad for salmopet kapslerne. Jeg startede ud med Viacutan olie kapsler (fås hos dyrlægen) pga. en kat med lidt kløetendens - og der havde Viacutan’en en rigtig god effekt. Men de er også pænt dyre - og derfor har jeg efterfølgende forsøgt med Salmopet kapslerne - og har forsat yderst god effekt. Og så har de altså en meget rimelig pris på Zooplus :ok:.

Katten får kapslen hel - pakket ind i en klump leverpostej - så ryger det ned uden problemer :slight_smile:

Sjovt ville nok ikke prøve det. Drengene herhjemme elsker fisk, dog kan laks og øred få lov til at stå længe før det bliver spist, hvorimod hvis jeg lige har fanget noget frisk torsk til dem så er det væk på 5 sek. Måske finder de den type for fed?