Ville du købe en genbrugskat?

Ingen her har 0 katte. Men hvor mange har købt en genbrugskat?

[QUOTE=Babette;985817]Ingen her har 0 katte. Men hvor mange har købt en genbrugskat?[/QUOTE]Definer genbrugkat?

Til avl?
En tilløber?
Fra en kat fra et internat?
Tidligere avlskatte som er blevet neutraliserede fra racekatteopdrættere?

Tja… gennem tiden er det blevet til hele fem af slagsen… og en enkelt affaldskat… ud af i alt 12 katte…
Det er da en udmærket statistik :slight_smile:

Heer. Ved du ikke hvad en genbrugskat er?

Jeg går udfra at du med genbrugskat mener en tidligere avlskat? eller bare en kat, som er kommet tilbage til opdrætter? Eller voksen omplaceringskat? eller måske voksen internatskat?
Og dem har jeg altså haft fem af indtil videre :slight_smile:
Der er en grund til at jeg ved en del om at sammenføre voksne katte :wink:

Ved du hvad en genbrugskat er?

Hvis du mener en voksen kat så ja. Min første kælebrite er en omplaceringskat og det har jeg ikke et sekund fortrudt. Så har jeg købt en voksen avlskat - det var noget af et sats men hold nu op det har været noget af det bedste jeg har gjort.

For mig er en genbrugskat blot en kat der desværre er nødt til at skifte hjem, eller kommer via internat.
Og jeg har en genbrugskat - Buster er “skilsmissekat”, og han boede før hos min veninde.

De fleste af mine katte har været genbrugskatte. Af de 6 jeg har haft har de tre været fra Inges Kattehjem, den ene katnappede jeg selv på gaden (den var herreløs). Jeg har to nu: Den ene har jeg adopteret som 4-årig, så hun er også en genbrugskat. Den anden er en 7-måneder gammel killing, så han er den eneste “ny” kat, jeg har haft :slight_smile:

Jeg har haft købt en voksen kat ja og også en hund som ikke var helt “ny”. Fnuggi var 6 mdr. da jeg hentede ham i Jylland.

Tja - er Artemis ‘genbrugskat’? Hun var en ung, herreløs udmagret landkat fyldt med orm, der valgte at flytte ind i stalden på mit nedlagte landbrug - med sine 5 små bitte killinger - tilbage i 2003. Hun havde ifølge naboerne strejfet om i området i flere måneder - men ingen kunne komme hende nær.
Hun var LANGT fra tam - men det blev hun. :wink:

Og hun er dejlig. :inlove: I morges blev jeg - igen - vækket ved hendes høje spinden og slik i mit hår og på min pande. :hjerte:

Artemis ville i den nu næsten hedengangne nyhedsgruppe blive betegnet som Affaldskat… Dvs katte, som tydeligt har haft en ejer, men som af en eller anden grund er blevet smidt ud… Alder kan være hvad som helst - men selvfølgelig altid ukendt. Katten er næsten altid fertil…

Jeg har Gucci der er affaldskat (hun var belevt aflivet hvis ikke kæresten havde taget hende ind) og Harald der er genbrugs/affaldskat (Dorte tog ham ind efter han var blevet smidt væk og jeg overtog ham som voksen)
Og jeg synes selv jeg har verdens mest perfekte katte :smiley:

Altså ejer og ejer - jeg er 110% sikker på, at hun var ‘et produkt’ fra en af de omkringliggende gårde, der bugnede af fertile gårdkatte, der formerede sig i flæng…:mad: For hun havde været i nærheden af mennesker før, er jeg sikker på - men var ABSOLUT ikke håndterbar. Selv den dag i dag har hun det stadig ret anstrengt med at blive løftet og båret…selvom træning har hjulpet en del. :cool2:
Og hun var i øvrigt SLET ikke den eneste kat/killing, jeg måtte påtage mig et ansvar for ikke rendte herreløs/hjælpeløs rundt, i de år, jeg boede på gården… :frowning:

Da min daværende kæreste og jeg forsøgte at kontakte en af disse gårdmænd, for at tale om problematikken vedr. alle de omstrejfende katte og killinger, de var ansvarlige for, var svaret, at ‘det regulerer jo sig selv’! :uha: :GRR: :besvimer:

Min gamle Mismus er genbrugskat og det er Lucky også :slight_smile: Dengang vi havde staldkat ver hun sådan set begge dele :slight_smile: Både affald og genbrug :slight_smile: Vi fik hende fra en svineproducent, der havde nok at tage af :slight_smile:

Svaret på spørgsmålet i overskriften er som udgangspunkt nej.
Vi er blevet tilbudt to meget fine, voksne, udstillingsegnede og fertile skovkatte.
Men vi vil ikke skabe uro i vores flok.

Ja, vi har en genbrugskat.
Vores huskat fandt vi motorrummet på en bil i sommeren '99.

Svaret på spørgsmålet i overskriften er som udgangspunkt nej.
Vi er blevet tilbudt to meget fine, voksne, udstillingsegnede og fertile skovkatte.
Men vi vil ikke skabe uro i vores flok.

Ja, vi har en genbrugskat.
Vores huskat fandt vi motorrummet på en bil i sommeren '99.

Uanset hvad der lægges i ordet “Genbrugskat” er svaret Ja.
de fleste af de katte som jeg har / har haft er i denne kategori, faktisk er de 2 eneste katte som kom direkte hjemmefra Yaba og Jesper :slight_smile:
De er også de 2 eneste som er flytte ind som killing / ungkat, resten har været voksne.

Min første kat Mulle var fra KV-internatet på Frb. Han var 1 år gammel da jeg faldt for ham. Det er vel ikke en genbrugskat?

:hjerte:

Uanset hvad ordet genbrugskat betyder i denne sammenhæng er svaret : ja