Virbac

Dr Dyr gav mig en prøvepose Virbac…den blev slugt på sekunder…
nogen der kender det ? …- +og - …udover at over 70 kr pr kg er et - i sig selv…

Ja, Chili har fået det i en periode - og dermed også Asani. Det var dog en særlig variant for diabetes og vægttab, dvs. et lavt indhold af kulhydrat og et højt indhold af fiber. Mine har begge syntes godt om det, og bidderne har også en god størrelse, synes jeg. Lige nu får de Hill’s c/d. Meget mindre bidder, som de bare kan inhalere (men stadig bedre for lige netop Chili af andre årsager).

…der er åbenbart ikke så mange der kender det…nå, men fik en pose adult og en lille pose killemad …så må jeg bare se om det forsvinder som dug for solen…adulten er med en vægtkontrol, så den er jeg lidt skeptisk over - det var egentlig for at Fup kunne få lidt mere fylde, men æder han nok kommer det vel …

Jeg glemte at tilføje, at de vist nok generelt har et højt indhold af protein, og det er næsten 100 % animalsk protein. Til gengæld er der nok ikke så meget fedt i den, du har fået til FUP. Det er jo ikke sikkert, at det virker, hvis det er meningen, han skal fyldes ud.

historien er faktisk lang …for i gammel tid fik de Hills, så blev det Specific…så fik Fup dårlig mave - og den helt dyre tur ved DR Dyr …det gav ikke svar …så skiftede vi til RC…2 dage efter var maven fin, men lige siden har han tabt lidt hvert år…og nu er han altså ved at blive lidt for smal syn’s jeg…han har til gengæld taget lidt ved lære af Fnug…så han er begyndt at få krummer fra de riges bord…hvis ikke Fnug stjæler dem …han har ellers aldrig villet have menneskemad

1 Synes om

Mine store katte og min kærestes lille kat er vilde med de store stykker fra kingsmoor. Men de tager på af dem. :wink:
Kan se der er tilbud på kingsmoor hos lavpris dyrehandel lige nu.

jeg prøvede Kingsmoor for et par år siden, men dengang var de ikke et hit
De blev egentligt købt til Sillie - hun rørte dem ikke …

Jeg kender kun lidt til Virbacs veterinary HPM serie.

Jeg er lidt begejstret for deres dyrlægeserie. Jeg har prøvet kidney foderet - det har et fornuftigt protein indhold på trods af at det er et nyrefoder, og jeg er yderst tilfreds med mængden af fosfor og tilsætningen af andre nyrefremmende stoffer. Fredebasse kan bare ikke lide det (det kunne de andre tilgengæld godt!)

Deres foder til struvit opløsning er jeg også ret begejstret for, kattene sådan nogenlunde.

Men jeg synes det er dyrt! Tilgengæld har de et højt proteinindhold, det ser man ikke så tit hos dyrlægefoder

2 Synes om

Jeg har også undersøgt det, og synes det er rigtig fornuftigt foder, men som sagt ret dyrt. Men nemlig det at der er rigtig meget protein i tiltaler. Dog har alle deres standard diæter bortset fra det til små killinger alt for lidt fedt IMO. Jeg har skrevet til dem om det, og fået standard svaret ang. kalorie indhold :wink: Men andre må da endelig også gøre dem opmærksomme på det samme…

Jeg synes det er et godt foder, jeg brugte Virbac kidney support til min nyrekat, da hun levede. Det var det bedste foder ift næringsindhold, sammenlignet med RC og Hills. Jeg synes dog, som du også selv nævner, at det er rimelig dyrt. Hvilket også er grunden til jeg ikke har valgt det til de andre katte.

Well…der er ingen tegn på splatmave…fra Fup…men Sillie har gonnok haft …tilsyneladende kun forbigående…
De spiser alle af det, så fint nok…ser også ud til at Fup spiser mere end normalt - holder det er det godkendt

1 Synes om