Virkede Feliway hos dig?

Hej.

Jeg har problemer i flokken, og vil så høre hvor mange der har gode erfaringer med feliway. I må stemme i afstemningen og i må fortælle lidt om hvordan det gik hos jer da i prøvede det :slight_smile:

Jeg ved at det virker, jeg kan nemlig mærke på min flok, når de er tomme…

så er stress nivauet højt…

Jeg har prøvet det en enkelt gang, da jeg havde en hunakt, som pludselig bliev aggresiv overfor de andre. Hun blev undsøgt og testet i hoved og r…, men de kunne ikke finde noget galt med hende.

Der virkede den i hvert fald ikke :frowning:

Ja det er jo netop det problem jeg har… Så det er jo ikke så godt :frowning:

Jeg håber virkelig det virker hos dig - det gik desværre helt galt herhjemme -ked

Jeg stemte nej, men det er fordi vi fandt løsningen på det problem vi havde og det var ikke et problem katte imellem :slight_smile:

[quote=“Hanne P”]Jeg ved at det virker, jeg kan nemlig mærke på min flok, når de er tomme…[quote]

Kan jeg forstå det som at du bruger dem til stikkontakten, og at de virker? Går nemlig og overvejer at købe sådan en, da jeg ikke ligefrem har katte der er uvenner, men katte der godt kunne have gavn af at slappe lidt mere af omkring hinanden. -rulleøjne Min lømmel på 9 måneder er lidt efter mine to ældre tøser

[/quote:2428s342]

Synes du skal prøve det Eva…den/dem til stikkontakten.Jeg har brugt dem når jeg skulle sammenføre nye katte og jeg har kun positive erfaringer med det.

Jeg har en sær tortirpige som til tider er meget hys,men hun slapper af,når der er Feliway i stikkontakten.

Mine positive erfaringer…

Jeg synes ikke den virkede her hjemme, jeg brugte den i forbindelse med da 2 af mine katte var killinger og tissede i vores seng.
Og jeg brugte den til stikkontakten og den virkede ikke i de uger den skulle hvilket jeg ikke kunne forstå. Jeg mener det var 1 uge mindre end der stod i vejledningen at den holdte til.

Jeg stemte nej…vi har prøvet den til stikkontakten i 2 omgange og ingen af gangene har vi kunne mærke nogen forskel på kattene, så den er røget på genbrugspladsen [smilie=hate-smile.gif]

Felieway alene kan ikke løse svære adfærdsproblemer. Der er brug for en helhjertet indsats under vejledning fra en prof.
Og det er nødvendigt at se dyr, ejer og miljø.

Herhjemme virkede det på et moderat stigende stressniveau, der skyldtes, at ejer (moi) begyndte at tage til KBH for at gå i skole i nogle weekender. Den gang boede vi på meget lidt plads, og da de ikke kom ud, når jeg ikke var hjemme, andet end når passerne var der, så steg stressen.

Feliway virker ikke på alle dyr. De det ikke virker på, plejer tilgengæld at reagere på Bachs Blomstermedicin. jeg vil anbefale dig at kontakte http://www.etologi.dk og spørge hvor du får fat i Bach, hvis du vil bruge det.
Der er dråber ved navn “Stress af” som virker akut dvs med det samme modsat feliway.

Jeg har brugt Bach med stor succes også. På hunde altså, og mennesker kan også tage det:-)

Det er jeg så ikke helt sikker på er rigtigt.

Jeg har aldrig nogen sinde brugt feliway, og jeg flest “adfærdsvanskelige” katte. På trods af det, har jeg en utrolig velfungerende flok, som bare fungerer.

Og prof er jeg altså heller ikke.

Jeg har brugt både spray og diffuser, med stort held. Sprayen for at stoppe kradsen i møbler og diffuseren (stikkontakt) til sammenføring og tidspunkter hvor stressen var større end nprmalt. -thumbs

Jeg har også prøvet Felifriend men der kunne jeg lige så godt have smidt pengene ud ad vinduet
-græd