Virker loppefælde (MyFleaTrap)?

Mine forældre døjer lidt med lopper hos deres kat, så jeg tænkte at give dem denne loppefælde fra MyFleaTrap. Men jeg vil lige høre om der er nogen der har gode erfaringer med den inden jeg køber den. De behandler selvfølgelig deres kat med loppemiddel og støvsuger konstant, men da det også er en udekat bliver den ved med at slæbe nye med hjem.

De bruger skiftevis Frontline og Advantage, samt behandler med Capstar, når det er værst. Katten er allergisk overfor lopper, så de forsøger virkelig at sørge for at holde lopperne nede. Behandlingen virker fint, især Capstar, desværre hiver han bare nye lopper med hjem ret hurtigt efter. Grunden til at de måske kunne være interesserede i loppefælden er for at minimere hvor meget katten skal behandles. Selvfølgelig skal han dryppes med frontline eller advantage, men han bliver lidt sløj af Capstar, så det ville være rart at de andre midler kunne være nok.

De når at udrydde lopperne hver gang, men der går ofte nogle måneder (3-4) og så hiver han lopper med hjem igen.

På forhånd tak for hjælpen.

Husker de at behandle omgivelserne også?
95% af lopperne er i omgivelserne, kun de resterende 5% (max) er på dyret.

Derudover, har jeg kun hørt positivt om fælden. Men vil anbefale der købes en strømforsyning. Husk der skal skiftes limplader (mener en gang i ugen, hvis lopper) :slight_smile:

Velkommen til :slight_smile:

Snakkede lige med min dyrlæge om noget andet (hund) og spurgte til lopper der kommer igen og igen. Hun siger det samme som Henriette her over - ofte skal årsagen findes i omgivelserne og ikke på katten. Hvis det kommer igen og igen er det tit fordi det er fordi lopperne ikke fjernes helt fra omgivelserne og der går for lang tid mellem behandlingerne. Det sidste ser ikke ud til at være tilfældet hos dine forældre - jeg ville derfor overveje det med omgivelserne

Har aldrig haft lopper her - hvordan behandler man omgivelserne?

Nogle vil sige Trinol 810 - jeg vil dog på det kraftigste gøre opmærksom på at det er uhyre giftigt. Både for mennesker og dyr.
Bruges det skal man som min. være væk inkl dyrene fra det sprøjtede rum i 6 timer. Rummet skal være fuldstændig tillukket i de 6 timer, jeg vil derfor anbefale man tager maske på under sprøjtningen.
Når tiden så er gået skal der luftes gevaldigt ud før man kommer i rummet.
Kan stort set købes i alle håndværker forretninger, dyrehandlere og nogle større supermarkeder

Ellers er der FleaX - harmløs gift for os mennesker, hunde og katte. det eneste der dør er lopperne. Den har en effektiv virkning i 3 uger.
Den er desuden også billigere end Trinol 810
Kan købes på www.petworld.dk

Er man det de økologiske midler findes der Biospotix (husk der for guds skyld skal stå IX ikke blot biospot).
Biospotix har en virkning i op til 7 (9? blev lige usikker) måneder.
Jeg har selv haft prøvet den, og med dog effekt, dog sprøjtet med 1 uges mellemrum :wink:
Den kan umiddelbart kun købes hos www.petdreams.dk

Ellers kan man bruge Flea trap’en. Læs ovenstående post.

Ud over alt dette. så kommer der også hovedrengøring dagligt.
For at lette pengepungen vil jeg sprøjte fleaX i støvsugerposen, så man slipper for at smide denne ud dagligt.
Alt der kan kogevaskes skal kogevaskes. Smid det ud man ikke gider døje med, invester ikke i nyt før lopperne er væk.
Efter det er vasket, vil jeg personligt lige sprøjte det med loppemiddel (fleaX eller BiospotIX)

Aldrig køb noget det hedder Biospox, det er uhyre giftigt og ofte med dødeligt udfald på hund og kat.

Rigtig god kamp :slight_smile:

Den mest effektive “behandling” jeg til dato har prøvet er at fjerne gulvtæpperne. :slight_smile:
Det er naturligvis en drastisk løsning, men da vi for mange år siden havde et massivt loppeangreb endte vi med at hive tæpperne af, og i løbet af ganske få uger var vi lopperne kvit :slight_smile:
Jeg har siden kun haft få lopper indenfor dørene :slight_smile:

Mange tak for jeres svar. Det lyder som om de kan gøre endnu mere ved omgivelserne end de gør nu. De støvsuger to gange om dagen, har vasket alt der kan vaskes, men har ikke behandlet med noget. Det eneste vi har kendt til er Trinol 810, men på grund af at det er så giftigt har de ikke ønsket at bruge det. Jeg tror de vi vil forsøge med FleaX næste gang der er lopper, og se om det gør at de ikke kommer igen. Der er jo mulighed for at de simpelthen ikke får dem helt væk hver gang.

Gulvtæpperne er ikke nogen der lige kan smides ud, men jeg skal selvfølgelig prøve at lufte ideen for dem :wink:

Husk at vaske gulv efter 810 - ellers får de det på poterne og videre i maven - det kan give en temmelig slem reaktion