Virus der sat sig i det indre øre

Min svigermor og svorger.
Har ringet i dag deres inden dørs huskat Mika virket sløj og havde feber.
Så de tog hende til dyrlæge hvor, dyrlægen fandt ud af hun havde virus infektion i det indre øre, som normalt kun rammer udendørs og som hun vil død af.
Jeg spurgte min svigermor hvad dyrlægen havde sagt og hvad de sagde det hed.
Men de er jo i chok så det viste hun ikke rigtig.
Men dyrlægen havde bare skrevet.
Nogen der måske kan hjælp med hvad det mon er.

Årsag… Otitis ext+ interna i vø. Rumperet trommehinde

jeg får det til at katten har betændelse i indre og ydre ( venstre) øre samt hul på trommehinden

Der står bare at der er betændelse i indre og ydre venstre øre, samt at trommehinden er sprunget.

Ja det kan jeg også læse ud af hvad dyrlægen har skrevet.
men det kunne jo være nogen kendte til i virus der satte sig i det indre øre.

For jeg synes godt nok at det var drastisk at melde ud at hun vil død af det.
Mika har kun været syg engang i de 7 år de har haft hende og det var en gang blære betændelse sidste år.
Hun er inde kat, så ved ikke lige hvordan hun skulle få en virus som kun udendørs katte få i ørene.
Hun har aldrig haft øremider eller i den duer.
De har fået hende med hjem på smerte stillende og penicillin til de næste 8 dage.
Det ville man vel ikke gøre med en død syg kat.
Hun spiser og har drukket lidt og ligger nu og sover.

Hvis der ikke er mere i vejen end det, dyrlægen har skrevet, så kan jeg - ved at google - ikke se andet, end at det må kunne behandles. Jeg tror, din svigermor og svoger må have fat i dyrlægen i dag og have en forklaring, nu hvor de har haft tid til at sunde sig lidt og bedre kan forstå, hvad der bliver sagt. Jeg håber da, at det på en eller anden måde er en misforståelse.

Ja det må de, og hvis der så må de lige give en tilladelse til jeg lige kan snakke med ham om Mika.
For jeg fatter hat af det her når årsag kun lyder på dette.

Er der forandringer i jendes øje/øjne. Tænker på om hendes 3. øjnlåg trækkes ind mod øjets midte

Nej Brita
Det er ikke noget ved øjnene.
Nu er hun på smerte stillende og pencillin og hun har det bedre.
Spiser og drikker, vil gerne nusse og lege.
Men hvis det skulle går den anden vej igen har de en aftale med dyrlægen om at hun kontakter Skovlunde og så tager der hen med Mika de skulle være eksperter med øre og betændelse ect.

Heidi, fik du en forklaring på deres oplysning om “udendørs”?

Jeg har selv prøvet at ringe for at høre af men der havde de ikke tid, min svigermor kom så igennem til dem.
Og der fik hun igen kun at vide de kun har set det på udendørs katte.
Men jeg havde jo sagt til min svigermor når deres dyrlæge ikke viste så meget om det skulle dyrlægen kontakte Skovlunde og det har de så gjort.