Virus på kattegale?

Da jeg er i forumsoversigten, får jeg øje på billederne som er lagt ind af “månedens kat” klikker på det billede som forestiller en kat som deltager i noget legobygning, da jeg gerne vil se nærmere på det.
Det skulle jeg dog ikke have gjort, for skærmen fryser og så dukker en meddelse op fra mit sikkerhedsprogram.

Jeg kunne ikke umiddelbart finde ud af at lave en screendump, så jeg har skrevet det ned.

Navn: Trojan.Script.473411
Type: Virus
Fil: Vbulletin_quick_edit_picturecomment.js?v=380
Kilde: www.kattegale.dk

Ja min computer har så registreret en virus på det billede, nu ved jeg ikke særlig meget om virus, andet end at det kan være noget frygteligt møg at få ind i computeren, men kan kattegale fjerne billedet og så er problemet ude, eller skal hele systemet gennemgåes eller hvordan fungerer det?

Jeg måtte lige checke, man er vel nysgerrig :ups: min velopdaterede Norton sagde ikke noget, og viste gerne billedet, så måske er problemet på din pc :?

Heller ingen problem her :slight_smile:

vis der var oploadet en trojaner - så skulle antivirus på serveren gerne brække sig hårdt og brutalt… vi har ikke fået nogen fejl overhovedet…

men nu sørger jeg lige for at der bliver kørt en ekstra gang tjek på serveren, for der skal ikke gerne sprede sig noget hvis der skulle være sluppet noget igennem

Det er mig som lægger alle de konkurrerende billeder på …Og alle billeder har jeg haft nede på min computer, og min computer er top-tunet hvad angår virus/trojan beskyttelse ( jeg arbejder jo meget med grafikfiler ) og ingen billeder er inficerede med noget som helst, når de bliver lagt op i vores album. Jeg tror bare at du måske har sat dit browser sikkerhed exstrem høj - Eller osse er det din AV-program som misforstår noget. Der er faktisk mange AV programmer som er over-hysteriske :slight_smile:

Jeg tror da ikke at det er noget som ligger på min computer, for så ville virusprogrammet jo ikke have fanget den (for så var den jo kommet ind) og for det andet, så navngav den jo stedet hvor den fandt virussen.

Nå måske mig der bare er fatsvag :tihi: men ville da bare lige gøre jer opmærksom på det, for jeg har jo intet problem med det, da mit virusprogram jo fangede den. :thumbup:

Ingen fremmede dyr her, så de er nok blevet ædt nu… :tihi:

Fint at blive advaret, man véd jo aldrig… :uha:
.

Nu er det altså ikke for at være besværlig eller noget, men prøvede lige at trykke på et andet billede, det hvor en kat sidder på et løvehoved. Den frøs ikke, men kom op med advarsel om at den fjernede en virus. :ups:

Og jeg har ikke selv tilmeldt noget billede, så det er ikke for at “fjerne” konkurrenterne :tihi:

Her kommer lige nogle billeder af det, da jeg ikke kan finde ud af at lave screendump. Og dette er så et helt 3. billede jeg har åbnet.

Jeg får ingen meddelser om noget stygt.

[quote=KKH;463256]Her kommer lige nogle billeder af det, da jeg ikke kan finde ud af at lave screendump. Og dette er så et helt 3. billede jeg har åbnet.

[/quote]
Hmm, det er godt nok underligt.
Jeg håber da ikke, det bliver ved, der er ikke noget i vejen, når jeg ser på dem, jeg har lige gjort det.
.

[quote=Bente_K;463278]Hmm, det er godt nok underligt.
Jeg håber da ikke, det bliver ved, der er ikke noget i vejen, når jeg ser på dem, jeg har lige gjort det.
.[/quote]

Jeg synes også det er vildt mærkeligt, for mit virusprogram er vist ikke specielt fintfølende, det har udover de 3 gange i dag, kun haft givet advarsel 1 gang før i de år jeg har haft det kørende, og det var ikke på kattegale.

Min Bull Guard fortalte den havde fanget en virus og sat den i karentæne, da jeg ville ind og kigge billeder. Så der er et eller andet der driller.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;463295]Min Bull Guard fortalte den havde fanget en virus og sat den i karentæne, da jeg ville ind og kigge billeder. Så der er et eller andet der driller.
Knus Elin[/quote]

Det har min også lige gjort.

Nu er der lige en sød person, som har været inde og kommentere på mange af mine billeder :wehuu: Og da jeg kom til nogle af de ældre, blandt andet Emil, så advarede den igen.

Dejligt at vide, det ikke kun er mit V-program der skaber sig ved det.

[quote=KKH;463311]Nu er der lige en sød person, som har været inde og kommentere på mange af mine billeder :wehuu: Og da jeg kom til nogle af de ældre, blandt andet Emil, så advarede den igen.

Dejligt at vide, det ikke kun er mit V-program der skaber sig ved det.[/quote]
Hvad.!! :uha:

Det er da vist godt, jeg skal have en 'puter nørd i huset i weekenden…
For jeg kan altså ikke se noget forkert.
.

Er det ved alle billeder ude i siden eller kun dem der er uploaded af månedens kat?

Jeg har lige været inde og kigge nogle af mine billeder, og der reagerede den på emil, og blodribs billederne.

Min har lige gjort igen.
Det er kun på de billeder ude i siden.
Hilsen Lisbeth