Vis mig din kattebakkeskjuler!

Afledt af en tråd, på et andet forum, om en god og billig kattebakkeskjuler, tænkte jeg at jeg hellere måtte lade være med at spamme den tråd, men jeg vil gerne vise min nye kattebakkekasse/skjuler, designet specielt til der hvor den står i min gang.

Den er banket sammen af brædder fra et gammelt skraldespandsstativ og jeg har malet og tætnet den til med polyfilla som var plastiskagtigt, og den skal måske tætnes med vindueslister i låget også. Som indgang har jeg lavet et flap af tungt gummi (bassin-dug fra min mors havebassin), og det fungerer supergodt, ingen babypudderduft fra gruset slipper ud. Det er over al forventning.

Og så er den kassen samtidig en plads at sidde på når man taget sine sko af.

Derudover har jeg også en gammel kiste med et savet hul som indgang. Her har jeg tætnet med vindueslister, og lavet samme nummer med en flap gummi skruet i som kattelem-indgang, og maling og polyfylla.

Jeg prøvede en overgang at fore med plastik, men det kom til at lugte, så jeg malede i stedet, og det fungerer bedre.

Inspiration er altid godt. Hvordan ser jeres kattebakkeskjulere ud? Er I med på at sætte jeres billeder ind i denne tråd også?

Glæder mig til at se flere eksempler. [bigloony]

Ideen ser rigtig god ud hvis man har brug for det -thumbs Mine misser har et stort badeværelse for dem selv (næsten) og der genere toiletterne ikke nogen -pote

Ja. Mit badeværelse er så lille at der ikke er plads til kattebakker der/jeg blev træt af grus i risten og på tæerne, ydrrk. -venter

Jeg synes det er rigtigt smart -thumbs

Virkelig smart må jeg sige. Jeg har set andre bruge lignende til madskålene til kattenes mad, hvis der er hund i huset. Hullet er så i en størrelse, så kun katten kan komme derind.

Vores ene lukkede kattebakke står bag en dør, der altid står åben, så vi ser stort set ikke bakken. Den anden er i vores bryggers - en stor lukket hjørnebakke. Vi tænker såmænd ikke på at den er der. Den tredie bakke er en stor åben på vores overdækkede terrasse - hmmmm den kunne godt skjules, hvis vi lige fik en egnet idé til det. En idé som samtidig er praktisk, når bakken skal tømmes.

Hvad med en hyndeboks -lyside Ingen ville tænke over, at der stod en hyndeboks på en terrasse, den er stor nok til at have bakke i den ene ende og “afrystningsplads” inden man går ud igen og når I skal rense den, løfter I bare låget -thumbs

Hvad med en hyndeboks -lyside Ingen ville tænke over, at der stod en hyndeboks på en terrasse, den er stor nok til at have bakke i den ene ende og “afrystningsplads” inden man går ud igen og når I skal rense den, løfter I bare låget -thumbs[/quote:h7p4ib7m]

Ja, tænkte faktisk lige selv på noget i den stil :slight_smile:

Super, super ide… Helt klart noget som jeg vil kopierer når jeg engang får lidt mere plads. Havde slet ikke tænkt i den ratning.
Jeg har ingen skjuler, men kan heller ikke lige se hvordan jeg skal få det bikset sådan at det vil se ordentlig ud, sådan som vores bakke står…
tak for billeder og gode ideer…