Vise kærlighed på forsk. måder når de er i 'voldsom' kælehumør

Viser jeres katte kærlighed på forskellige måder når de rigtig bliver kælet med?

[ol]
[li]Vores Norske skovkat spinder, og kan slikke/kysse os i hovedet og hænder ret voldsomt når hun er i kælehumør.[/li][li]Vores Aby spinder og kan ‘savle så det drypper’ og gnide sine tænder mod os, når han er i voldsom kælehumør (han slikker/kysser ikke)[/li][li]Vores Maine Coon er vi stadig ved at finde ud af, da han kun er 15 uger…:høhø:[/li][/ol]

Vores aby savler osse når hun er RIGTIG lækker :slight_smile: Så det drypper. Lidt adr men også lidt sødt :slight_smile:

Basil og Ozzy kan begge to spinde så højt at de ender med at komme til at hoste af det. Og Adelie prøver at vælte os, hun laver sådan et spring/stød med hele kroppen ind mod vores ben :slight_smile:

:høhø::høhø:At savle er vel typisk ABy’er…

[QUOTE=Apollo;659827]:høhø::høhø:At savle er vel typisk ABy’er…[/QUOTE]Ja, og så er vi nogen der personligt savler over Aby’er:D

Min Romeo spinder på en rigtig underlig måde når han er MEGET kælen, synes nærmest det lyder som dyb spin og en bil der ikke vil starte på samme tid - jeg har aldrig hørt noget tilsvarende. Og så ælter han ellers bare derud af mens man bliver oversnasket på halsen - en rigtig Romeo!!:smiley:

Mine aby’er er ikke savlemonstre. Men til gengæld er mange skulder katte, nogen rede hår katte, andre nappe i næsen katte, andre igen stange briller af katte - overkælne når de er i det humør - og det er de ofte …

Nu er vores ikke en decideret kæle/puttekat, men hun har da sine stunder. :love2:

Hun støder både hoved og krop ind mod vores ben, mens hun vrider/snor sig det bedste hun har lært samtidig med, at hun hopper lidt opad med forkroppen, når hun mener, at nu er det tid til kontakt. Samtidig går snakketøjet meget højlydt. Der er masser af info der skal videreformidles på meget kort tid :slight_smile: At vi så ikke fatter en hat af, hvad der bliver fortalt, er en helt anden sag :S Men det er skønt når hun gør den slags, og bare man taler tilbage, bliver “sirenen” endnu højere.

Når “kælegenet” rigtig går i selvsving, så kommer hun masende op på bordet, og fortæller med lav stemme, at nu er det tid til NUS. Så slikker hun intensivt på hænderne/armene, og presser hoved/kinder hårdt mod den “nussende” hånd. I starten kunne det ikke blive intenst nok, og der tog hun ofte fat om hånden/armen med klørerne og holdt fast, og småbed indimellen. Ikke ekstremt hårdt men nok til, at være ubehageligt. Det skete som regel når hun lagde sig ned foran en, på bordet.

Heldigvis fandt jeg en tråd herinde der beskrev “kærlighedsbiddet” for jeg troede først, at det var lidt ondskab/aggressiv adfærd hun udviste. Hvis jeg sagde nej, blev hun til gengæld ret så gal, og kunne finde på, at bide hårdere og tage bagbenene i brug.

I dag er det sjældent hun bliver så “ophidset” at hun griber fat, og jeg er blevet bedre til, at tolke hendes signaler, og nusse på den i hendes øjne rigtige måde, før hun er veltilfreds og elegant hopper ned fra bordet med løftet hale. Det skal helst være lidt fast og hårdt, iblandet blide strøg henad siderne. Jeg er endda kommet så langt, at jeg kan lægge armene omkring hende og holde lidt fast i hendes krop, et par sekunder ad gangen, og det nyder hun også.

Men hvis hun i forbindelse med nusseriet i dag lægger sig ned, stopper jeg som regl, for det er der hun ligesom kammer over, og kan finde på at holde fast med kløerne og nappe. Efter 2-5 sek. rejser hun sig op, og så kan vi fortsætte kæleriet uden problemer.

Hun spinder desværre meget sjældent, og når hun gør det er det meget lavt. Til gengæld snakker hun ofte med lav stemme når vi nusser. Eneste tidspunkt hun spinder på, er hvis hun ligger og sover, og man kommer, og lige giver hende et lille nus. Så kan man være heldig, at høre/mærke en svag spinden.

Sikkert ikke den store adfærdsmæssige forskel alle Jer erfarne misse ejere hver dag oplever. Men for mig er det endnu meget udforskende, at observere hendes små særheder, og adfærd i det hele taget. For hver dag der går, bliver hun mere og mere kontaktsøgende, og viser at hun rigtig gerne vil os, det er dejligt. Måske en dag hun kommer så langt, at hun tør hoppe op og sidde på skødet mens hun bliver nusset, eller lægge sig tæt ved siden af en i sofaen. Det ville være lykken.

Savle har hun dog endnu ikke gjort. Det må godt nok være en speciel oplevelse, at ens mis savler af velvære :tihi:

Mvh
Yvonne

:slight_smile: Alle spinder så det ryster og både sugieh og rose så meget de kommer til at hoste af det. Friis bider når hun er salig og Kaya begynder uanfægtet at knurre :tihi: tror ikke helt hun har styr på signalerne :slight_smile:

Jesper (bimse) må simpelthen give kærlighedsbid når han er rigtig kælen (av av av)
Cæsar (perser) er nød til at “ælte” på bar hud (mere av av av)
Yaba (perser) slikker og snakker alt i mens han forsøger at spinne :slight_smile: lyder ret sjovt
Perle (perser) spinner så det hele ryster
Lille My (perser) må ligge på ryggen på ens arm mens hun holde fast om hånden med forpoterne

Jeg sidder og spekulerer på om siatalerne generelt spinder højere end andre katte? For Ozzy spinder EKSTREMT højt - så det kan høres i hele stuen, og da Basil var mindre var det det samme. han spindeer stadigvæk meget højere end både Phumba og Delle men Ozzy slår ham på volumen.

Jack havde osse den vane med at bide kærlighedsbid. Det ku’ godt forskrække folk der ikke lige var forberedt. Men det var aldrig sådan rigtig hårdt, bare et kærligt nap :slight_smile:

Oliver har altid høj hale når man nusser ham på bordet eller gulvet… Han lukker øjene og ser helt salig ud… :tihi: Han svinger tit halen omkring mine ben, når han lige skal gøre sig opmærksom hvis jeg går forbi ham… Så får han lige en møsser i panden, mens han sidder med lukkede øjne…

Hvis jeg ligger i sofaen, kommer han og ælter løs, mens han spinder… Snakker jeg til ham imens, så spinder han endnu højerer… Nogle gange kan jeg slet ikk hører tv´et… :høhø: For slet ikke at tale om at se det, fordi han står på min mave/brystkasse med halv lukkede øjne og ælter løs… :hjerte:

Når jeg har gæster skal han lige snuse til deres hænder først, inden de må kæle med ham… Og han bliver meget fornærmet hvis de ikke hilser på ham ved døren… Så fornærmet at han nægter at tale med dem i al den tid de er her… :tihi: Så gæster får altid at vide at de altså lige skal lade ham snuse, ellers skal de sidde i stue med en fornærmet kat… :smiley:

Når Tarzan kommer op i “hoved-enden” af sengen om morgenen, fordi han har set jeg er vågen, er han viiiiiildt kælen…så savler han også nogengange lidt…

Han napper også tit…og slikker lidt. Og så ælter han helt vildt…så der skal helst værre tæppe imellem, når han skal på skødet!

Bastian spinder ikke ret højt. Man kan dårligt høre det, men hans hale har sit helt eget liv. Den bruger han til at sno omkring en, mens han går rundt om en og stanger og slikker ethvert stykke bart hud han kan komme til. Han savler også nogle gange, når han er rigtig kælen. Men den der hale er altså lidt spøjs. Han kan virkelig bruge den meget bevidst til at kæle for sine mennesker. Og så elsker han at blive nusset på næsen, hvis han er rigtig kælen. Når man gør det åbner han munden let mens han skubber imod og ser total salig ud. SÅ kan man høre han spinder.

Isis storspinder når hun er kælen, og hvis jeg snakker til hende og fortæller hvor fiiiin hun er, så smider hun sig ned og vrider sig. Sommetider tager hun fat med forpoterne om sit ene bagben, som hun så køre rundt i sit lille hoved. Hun er ikke nogen skødekat, men vil gerne gå/stå/sidde/ligge helt tæt op af en, mens man nusser hende, så længe hun nu gider. Hvis jeg sidder ved computeren, når hun vil nusses, hopper hun op og stiller sig foran mig, og kigger intens på mig. Hvis ikke jeg reagere, kommer hun med en lille lyd. Hvis jeg stadig ikke reagere, kommer hun med en pote og røre mig forsigtigt på mine læber. Det kan jeg ikke stå for, og så får hun selvfølgelig sin nussetur, mens vi snakker sammen og jeg fortæller hende at hun er mors egen lille missepige, og at hun er sååå fin :hjerte:

Lydia støder både hoved og krop ind mod ens ben. Hvis man ikke lige har tid til, at reagere, så napper hun i haserne.
Hun spinder som en traktor. Hun elsker at ligge under et vattæppe mens hun bliver nusset :smiley:

Glamour spinder MEGET højt, savler, kløjs i savl/spinderiet (det lyder lidt som om hun bøvser), ælter som en sindsyg, prøver at komme så tæt på mit ansigt som muligt og ligger sig på ryggen helt oppe i hovedet på mig, så jeg rigtig kan nusse mavse :hjerte:

Sid svinger sig højest op til at mase hovedet ind i ens hånd og spinde liidt højere end normalt (han spinder næsten hele tiden når man kigger på ham). Han er ikke så meget en kølegøj som han bare hele tiden er lige i nærheden og holder øje med hvad vi laver.

Jeg tror de er ret racetypiske egentlig, mine to basser :love2: