Voksen kastreret hankat parrer stadig

For 3 måneder siden adopterede jeg en 3 år gammel kastreret hankat fra inges kattehjem. Det er min første kat, men det går rigtig fint, vi er meget glade for hinanden.

Jeg har det her tæppe, som han er helt vild med at ælte på. Han ælter gerne mens jeg ligger under tæppet. Forleden lå jeg under tæppet, og han gik i gang med at ælte, hvilket er fint. Men efter et par minutter gik han også i gang med at parre tæppet. Dagen efter skete det samme igen. Jeg skubbede ham væk hver gang, og han blev nærmest helt fornærmet.
Jeg oplevede det meget kort for en måneds tid siden, men der gjorde han det ikke igen.

Er der nogen der har en idé til hvad grunden kunne være? Kan det have noget at gøre med at jeg havde min periode, og han måske har kunne lugte mine hormoner?

:slight_smile:

Nogle hankatte bliver med at parre efter kastrationen. Det er meget muligt, han reagerer på dine hormoner :slight_smile: I et katteri kaldes den slags hankastrater “teaser tom”, fordi de parrer de løbske hunkatte uden at kunne gøre dem drægtige, ofte bliver de falsk drægtige, dvs en “teaser tom” fungerer ligesom (eller bedre end) ppiller :slight_smile:

Nunuu gør det stadigt, vi siger at han gokker fordi han jogger rundt med bagpoterne samtidig med at bidder sig fast, enten i kanten af et tæppe eller endnu bedre, mors dyne :smiley:

Tusind tak for svar :relaxed:

Jeg havde på et tidspunkt et rigtig lækkert uldtæppe, som min hankat (der blev kastreret længe før, han blev kønsmoden) var inderligt forelsket i. Han kunne stå og trippe rundt på det i halve timer i ren ekstase. Til sidst var jeg nødt til at smide tæppet ud, for der var udlfnuller overalt, når han havde haft en af sine seancer.