Voksensind

[quote=lenschow;358474]Jeg tror ikke jeg har en donkraft i min bil… Måske jeg skulle skaffe en… for jeg oplever dette af og til… men igen… kan jeg? Jeg ved heller ikke om jeg kan…

desværre, for det ville helt klart stoppe lidelsen straks, hvis jeg kunne… Ingen ved jo hvornår Falck ankommer eller om Mikkel ankom først…[/quote]

Jeg ville heller ikke kunne :frowning: Selv om man nok bør! Jeg ville også ringe til Falck! Har derfor altid dyreambulancens nummer på mobilen i tilfælde af at uheldet er ude. Har haft nogenlunde den samme oplevelse som dig Helle - bare med et egern. Jeg var ude og cykle og så noget småt og brunt ryge op over køleren på en bil (i vindues højde - de MÅ have set den) og så videre ind på cykelstien. Da jeg kom dertil trak det stakkels egern sig rundt med forbenene med bagbenene efter sig med åben mund som om den skreg. Jeg var bare helt ude af den og råbte og skreg efter bilen der bare kørte videre :mad: Heldigvis kørte en anden bilist ind til siden for at hjælpe mig men i mellemtiden var det lille egern dødt. Jeg FATTER ikke at folk kan køre fra den slags - endda når man står og råber efter dem! NATURLIGVIS skal man stoppe!

Mange hilsner!

Ayoe

Sært er det også at tænke på, at sådan en fugl stort set ikke har ændret sig siden dinosaurernes tid - men så kom der lige et menneske i en motortingest forbi…

helle : det har du s den ligger nede sammen med dit reserve dæk.

til alle jer der tvivler på om i kan : det kan i sandsynligvis godt. når man er presset nok kan man ofte gøre utrolige ting, og uden at være specielt bevidst om det. det er rent instinkt. men man har det a h til bag efter.

jeg har aflivet en killing nmed åben bug- kunne ikke gå fra hunkatten og den lille lå og skreg. tanken om at den skulle lide mensjeg ventede på dr. dyr var ikke en mulighed.
så jeg slog den mod vasken og efterfølgende i hovedet med en hammer, så jeg var helt sikker på den var død ( nok mest for min sjælefreds skyld.
aldrig aldrig aldrig har jeg tudet og rystet så meget, og jeg er stadig berrørt af det idag, når jeg sidder her og skriver det.
men jeg kunne- og kan nok også igen - men håber aldrig det bliver nødvendigt.

det samme gør sig gældende for førstehjælp / livredning- act first think later. men det er voldsomt når man står der med blod på hænderne bagefter. og rigtig rigtig mange fryser fast og tør ikke gøre noget.

men når det gælder dyr og ens hjerte banker for dem - så kan man.

Det er flot, at du kunne Kira. Jeg tror faktisk også bedre jeg kunne med en kat… jeg har en fuglefobi… og alene det at stå ud af bilen krævede overvindelse. En fasan er ret stor!

PS jeg har ikke et reservedæk i min bil:-) Det er en bette Kia, og det følger ikke med dem:-)

[quote=lenschow;358571]
PS jeg har ikke et reservedæk i min bil:-) Det er en bette Kia, og det følger ikke med dem:-)[/quote]

Sikker?
Jeg troede faktisk det var lovpligtigt.

Åbenbart ikke Vivi. Jeg fandt lige denne udtalelse på nettet fra et dækfirma.

Det er iøvrigt ikke lovpligtigt, at have et reservehjul liggende i bilen.
Men man kan få en bøde, hvis man holder på en motorvej, og ikke kan komme videre.

Helle har du ikke reservehjul vil jeg da anbefale dig at du får dig et dækkit som du midlertidig kan reparere dit hjul med. :slight_smile:

Vi har også en Kia magen til ´Helles.
Der følger ikke reservehjul med, men et sæt et eller andet man kan pumpe ind i det punkterede hjul.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;358742]Vi har også en Kia magen til ´Helles.
Der følger ikke reservehjul med, men et sæt et eller andet man kan pumpe ind i det punkterede hjul.
Knus Elin[/quote]

Ja, det er et dækkit som du kan bruge hvis du punktere. Eksplodere dækket er det ikke noget værd så derfor har jeg valgt selv at puttet et reservedæk i min bil. :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;358578]Sikker?
Jeg troede faktisk det var lovpligtigt.[/quote]

Det er det ikke, det er ligesom med advarsels trekanten, den er heller ikke lovpligtig at have i bilen…før man kører galt så skal man bruge den, skønne danske regler ikke :høhø:

Vi påkørte en falk på motorvejen i Tyskland. Ruden i passagersiden hvor jeg sad var total knust og jeg var overstrøet med glassplinter i hele hovedet og på mit tøj.

Vi kørte ind på næste rasteplads og to andre biler fulgte med os ind for at se om vi havde behov for hjælp.

Jeg må indrømme at jeg ikke fandt ud af om den var død, men når ruden reagerede på den måde ved sammenstød på 160 km så er jeg sikker på at fuglen heller ikke var meget værd bagefter :slight_smile:

En gang da vi skulle til Slagelse sygehus med min mor pga. af min hørelse ramte vi en fasan lidt ude for Hyllinge og vi blev i tvil om den var død og stoppe op for at tjekke og den levede stadigvæk og vi kunne simplehen ikke køre væk, så vi tog den med ind i bilen hvor jeg sad med den og kunne se en masse blod ved vingen så den var højst sandsynligt brækket, men da den baskede med vingen gik jeg i panik “tabte” den på gulvet foran mig og åbnede bildøren i ren panik hvor efter den i fuld fart drønede hen over den græsplæne vi holdte ved, så min mor og jeg blev enige om at hvis falck (som vi havde ringet til) ikke fandt den liggende i nærheden var det nok ikke så “slemt igen”, om vi handlede forkert ved jeg ikke, men det var nu heller ikke særlig lækkert at sidde med sådan en “blodindsmurt” vild fugl -what:sshh:, men det jeg ville frem til med denne historie er at vi stopper hvis vi er tvil om om den er død :).

[quote=birtheras;358747]Vi påkørte en falk på motorvejen i Tyskland. Ruden i passagersiden hvor jeg sad var total knust og jeg var overstrøet med glassplinter i hele hovedet og på mit tøj.

Vi kørte ind på næste rasteplads og to andre biler fulgte med os ind for at se om vi havde behov for hjælp.

Jeg må indrømme at jeg ikke fandt ud af om den var død, men når ruden reagerede på den måde ved sammenstød på 160 km så er jeg sikker på at fuglen heller ikke var meget værd bagefter :)[/quote]

Nu kommer jeg nok til at bande lidt, sorry :ups:.

Men f*ck hvor må du være blevet forskrækket -what, det var ellers en påkørelse som ville noget, men man kan da håbe at den døde :kryds: