Voliere og utøj?!

Her i løbet af foråret/sommeren skal vi i gang med at lave voliere til misserne…

Nu er jeg så kommet til at tænke på - hvad med utøj? Lopper, flåter, lus???

Er det egentlig noget I døjer med, jer der har voliere???

Meget kort ! Nej :slight_smile:

Heller ikke her. Bølle kommer jo også i snor engang imellem, men han har heller ikke fået utøj i haven. Hvis du bor et sted hvor der kommer vilde (rådyr, harer) forbi er chancen for flåter jo større.

Der hopper en sjælden gang imellem en hare forbi udenfor, men vi bor i udkanten af et industrikvarter, så der er ikke såååå meget dyreliv herude :slight_smile:

Ja, lopper. Og det er på vores indekatte uden løbegård. Og det er kun, hvis vi ikke lige har fået fornyet loppekuren på vovsen :tihi:

Vi er ret heldige - til trods for frihed i haven, så får vi sjældent noget med ind. Det sker der er en flåt, men på de 4 år vi har boet her er det vist sket 2 gange.
Jeg loppebehandler kun hvis jeg finder en loppe - det er sket en enkelt gang.

Så jeg behøver vist ikke frygte at det bliver værre end det er nu…
Der forekommer måske lopper 2-3 gange om året her, højst sandsynligt noget min søsters hund slæber med ind efter en tur i skoven (vi tager i skoven hver søndag, og så kommer hun hjem til mig sammen med vovsen)…

Lopper nej, men en flåt sker en gang imellem.

Nu har vi haft indhegnet have i 4½ år, og vi har haft én flåt. Lopper har vi aldrig haft.

Ikke da jeg boede i Hvilsom hvor haven var indhegnet og regner heler ikke med at få det nu her når jeg får tarasen hegnet ind.

Nope… Har haven indhegnet, og oplever intet :slight_smile: Hverken flåter, lopper eller lus

:slight_smile:

Nej vi har ikke haft så meget som en loppe i de to år vi har haft Tøffe gående ude i indhegningen.:slight_smile:

Armen det lyder da bare dejligt :smiley:

vores have er osse hegnet inde og vi har endnu aldrig haft hverken lopper,flåter el andet småskravl og vi har boet her i 9 år nu,