Vorbasse 2016

Jeg starter tråden men ikke for at fortælle om andet end at Brian igen havde en fest og fik ganske fin kritik af “Ostemanden”
EX1 blev det til første gang som ungdyr og jeg er stadig skide stolt og glad for min lille brunmaskede dreng.

Men der er resultater der er værd at høre om :smiley: Så STORT TILLYKKE til de fine resultater og de gode oplevelser :slight_smile:
Jeg har haft en fantastisk dag i Vorbasse :smiley:

Vores weekend startede rigtig godt. Vi var oppe hos Dorota Szadurska om lørdagen og hun nominerede Blua, endda foran en aby som vandt over ham i Kolding. Fedt! :wehu:
Til BIS skulle han op imod Bonni, hans kuld søster, og så vandt han skisme!!! :wehu::hjertehop:Blua er nu en BIS kat, jeg er mega stolt og det ved jeg at Anne også er :smiley:
Søndag skulle vi op til “Ostemanden” aka Yan Roca Folch. Han havde fået æren af at være oppe på scenen og der var dejligt ro og uforstyrret. Der var godt humør på, for nu skulle den der grimme (ej han er i virkeligheden ret pæn :p) aby have bank igen. Men ak, aby’en vandt nom men det var tæt kunne vi se. Blua fik pæne ord med på vejen. Aby’en vandt forresten BIS og blev dermed juniorvinder, stort tillykke herfra :rock:
Det har været en rigtig god weekend med BIS og Blua har virkelig været god, så nem at have oppe hos dommeren og er blevet meget mere vant til at man går rundt med ham på armen.
Vil også takke JYRAK for et godt arrangement :thumbup:
min weekend endte så knap så godt, brændte mig på dampen på ovnen og er nu gået i seng med en pose frossen spinat, av av :vræle:

Herfra TAK til alle der bidrog til den dejlige stemning hele weekenden :slight_smile: Jeg er godt brugt, havde egentlig også slæbt lige rigeligt med katte med, men fik da held med bedste kat 1 og 3 kuld begge dage på hhv. mine bimsebørn og europebørn, og bedste 3 generationer på europeerne idag. Nu sidder jeg så på mit natjob og er måske ikke verdens friskeste medarbejder :slight_smile: Men jeg pivser ikke! I det mindste nåede jeg hjem i god behold, i modsætning til vores dommere. Kun Aina Hauge nåede ud i aften. Dorota Szadursky var planlagt til at skulle blive i Billund, så der er hun på lufthavnshotellet, helt som forventet. Men på grund af for stærk vind og for meget vand på startbanen måtte Amsterdam maskinen efter et par forsøg opgive at lette, og efter et par timers venten ombord blev den endelig aflyst. Det betyder at Ali Wittich, Charles Spijker, Alexey Shchukin, Yan Roca Folch og Philippe de Guerney Ventura alle får en ekstra overnatning i Billund på KLMs regning! Men jeg skulle hilse fra Yan Roca Folch - han synes vi har sådan nogle venlige udstillere og høj kvalitet katte heroppe i Danmark, og han er altid meget glad for at komme op til os :slight_smile:
VH
Susanne

Theodor fik sine CACIB certifikater begge dage, tabte NOM til et par skovkatte. Der var ikke nok til BIV.
Maine Coon klubben havde lavet en fun-klasse om lørdagen og der blev han valgt til dommerens bedste.
Som allerede skrevet var det en super hyggelig weekend og som altid på Jyrak udstillinger dejlig stemning og effektiv afvikling. Det altid en fornøjelse at være med til en Jyrak udstilling.

Og så et billede af den lille i flyvende ‘dommerens bedste’ stil.

Jeg er SÅ lettet over Rappes første udstilling som kastrat! :smiley:
Jeg havde hende oppe hos Alexey Shckukin, og da jeg jo tidligere selv har set, hvor højt katte kan komme op og hænge i luften på hans hånd og rulles om på ryggen hos ham, så var jeg faktisk en kende nervøs på Rappes vegne.
For det var jeg sikker på, hun ikke ville finde sig i!
Men den nervøsitet blev gjort 110% til skamme! :storrespekt:

Hos Alexey fik Rappe den mest fantastiske, rolige og afdæmpede behandling, som var totalt afstemt med, hvad han kunne læse damen var med på! :smiley: :rock:
Lige i starten var hun mest interesseret i at kravle op på mig igen - tryyyghed! Altså indtil hun opdagede, at Alexey faktisk også var god at sidde og gemme sig lidt ved. Den mand var slet ikke så tosset i følge Rappe :tihi:
Kuglepennen fik et par “standard”-hvæs, for tænkt nu om den spiste hende eller skrev noget grimt om hende - eller var det mon fordi den hånd så ikke nussede hende? :tihi:
Når han flyttede lidt på hende, fik han et par brum, men alt i alt opførte hun sig bare 110% bedre end som hun gjorde fertil.
… og jeg kan jo så berolige Rappe med, at den kuglepen skrev ene pæne ting om hende :smiley:

Efter bedømmelsen skyndte han sig at tage den sidste kastrat hun - Susannes Daffe - så han kunne nominere med det samme.
Alexey kunne der lynhurtig se, at Rappe IKKE ville med op på scenen! :slight_smile:
Så i stedet for at kigge meget mere på Rappe, så fik hun et par virkelig pæne med fra ham, han fik et “nu er jeg altså træt af at være her”-brum og hvæs - og så fik hun lov at komme ned og slappe af i buret inden vi skulle hjem :slight_smile:

Helt fra start af dagen var hun næsten helt overskuds-agtig ved dyrlægen, på trods af hun havde kørt i bil med fertil hankat (som hun ellers plejer at hade at køre med). Tror næsten hun helt glemte at hvæse af dyrlægen :tihi:
Inde i buret før bedømmelsen var hun på grænsen til at hygge sig inde i sin hule :smiley: Hun kunne både spinde og rulle rundt derinde :smiley:
Udenfor hulen er stadig lidt farligt og skal hvæses af for en sikkerheds skyld, men flere gange kom hovedet frem for hulen for liiiiige at se, om der skete noget spændende og om hun kunne snige til at få en hånd at ligge på :smiley:
En tur på skødet - inde i hulen - resulterede også ½ times ren hygge og afslapning for den lille dame.
Hun havde da hovedet ude for at hvæse af omverdenen i løbet af dagen - for det plejer hun jo! Hun virkede dog til at have glemt hvorfor, for flere gange stoppede hun inden hun rigtigt startede - så sad tøsen der med åben mund og så forvirret ud :tihi:
Efter bedømmelsen var hendes overskud opbrugt - der ville hun bare gerne være i fred og hygge inde i hulen. Fair nok, det fik hun så lov til :slight_smile: Der gjorde hun jo ingen fortræd - og egentligt virkede hun ret tilpas derinde, når jeg lige tjekkede op på hende.

En hel udstilling uden konstant stritpels, ingen overhovedet faktisk!, og uden alvorlige ord fra damen - OG hendes først CAP :smiley: Det er lige før den skal i glas og ramme :tihi:
… Og en ny dommer på ønskelisten! :smiley:

[QUOTE=Susanne W;1298417] Men jeg skulle hilse fra Yan Roca Folch - han synes vi har sådan nogle venlige udstillere og høj kvalitet katte heroppe i Danmark, og han er altid meget glad for at komme op til os :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

:smiley: Han er absolut heller ikke kedelig :smiley:
Blua, Kaj og Brian var oppe hos ham og da han fandt ud af at de var kuldsøskende var hans kommentar… “I ryger alt for meget hash i jeres land” :klapper:

Vi vil også sige tusind tak for en kanon hyggelig weekend, det var en af de sjældne hvor der var mange Bobber og vi fik hygget os sammen

[QUOTE=Susanne W;1298417] jeg skulle hilse fra Yan Roca Folch - han synes vi har sådan nogle venlige udstillere og høj kvalitet katte heroppe i Danmark, og han er altid meget glad for at komme op til os :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Man kan kun blive glad, når man har kat hos Yan, han har et humør uden lige og hans måde at bedømme på gør at man går derfra glad, også selv om det er en skod kat man har haft med :slight_smile:

Helt enig, han er glad og har humor. Jeg var spritter på scenen begge dage og som den eneste dommer kom han jævnligt hen og snakkede med os. Også på scenen er han et syn værd, han er på med sit gode humør og det smitter :thumbup:

Jyrak udstillinger har altid en fantastisk stemning - og Yan, ja han skruer lige stemningen 4 grader længere opad :smiley:

[QUOTE=DK Sugieh;1298423]:smiley: Han er absolut heller ikke kedelig :smiley:
Blua, Kaj og Brian var oppe hos ham og da han fandt ud af at de var kuldsøskende var hans kommentar… “I ryger alt for meget hash i jeres land” :klapper:[/QUOTE]

Glemmer ikke den første gang vi havde ham som dommer, han var en spasmager af rang den dag, med store armbevægelser og jeg tænkte bare WHAT hvad sker der her :what: og var helt rundt på gulvet :confused: indtil jeg fik ignoreret hans armbevægelser og koncentrerede mig om det han sagde :thumbup:

Vi kom 2 glade sjællændere og en amerikansk killingekøber, der aldrig før havde oplevet en katteudstilling af nogen art, til Vejle og Vorbasse på en våd og stormfuld dag. Vi havde 5 KOR og 1 PER med. Da man jo nødig skulle kede sig sådan en weekend, skulle KOR til 3 generationer, kuld og individuelle bedømmelse hos hver sin dommer begge dage. PER skulle til individuel bedømmelse og VET hos hver sin dommer begge dage. Alt klappede og gik fint, omend der ikke var meget plads omkring dommerne.

Lørdag var KOR til individuel bedømmelse hos Yan. Det er altid en fest:) May fik mange fine ord med på vejen. Ligeledes hendes søn Billy. Killingerne sagde han mange fornuftige ting om. Pudsigt er det at opleve dommernes voksende begejstring for killingerne - drengen/charmetrolden/sludrechatollet er først, så kommer en nydelig søster med lidt mere at skulle have sagt, til sidst kommer stjernen i kuldet:) Hun er den mindste, men alt er bare i balance og proportion - det er sjældent hos en 5mdrs KOR killing. Hun blev BIV-Total.

Søndag skulle vi møllen igennem igen hos Philippe de Guerny Ventura - også en herlig franskmand som jeg meget gerne møder igen (hint til Susanne:p) :slight_smile: Samme resultater som hos Yan - med den undtagelse at min den mindste pige vandt NOM:ok: Det blev jeg naturligvis glad for, men at Philippe holdt fast i sit valg på scenen gav ham lige en ekstra stjerne hos mig:)

Weekenden bød også på en udfordring, hvor vi oplevede katteverdenen fra en meget hjælpsom og rørende side. TAK!
Showbussen brød sammen mindst på Ribevej mellem Vorbasse og Vejle. Det tog ca.15 minutter at forklare den unge (minus 18 og blonde) weekendafløser i Falcks callcenter, hvor vi stod, og hvordan mit abonnement i øvrigt var skruet sammen:doh: Mange søde medudstillere, der skulle samme vej til showmiddag, standsede og tilbød hjælp :tak: Da Falck endeligt kom og trak bilen hen til hotellet (og jeg huskede, at vi faktisk boede på Vejle Center Hotel (ikke Vejle Park Hotel inde i centrum)!), var det en meget venlig og rar sønderjyde, som godt kunne forstå, kattene skulle ind i varmen hurtigst muligt:ok:

Vejle Center Hotel er et fantastisk sted med dejlige værelser, fantastisk hjælpsomhed og service - og ikke mindst en meget dygtig kok, der helt klart bruger de bedste råvarer og forstår at behandle dem ordentligt:ok: Vinkortet er ike stort, men der er mange udsægte vine på kortet:) Bartenderen lærte mig noget nyt - Hendricks gin serveres med agurk (og valgfri friskkværnet peber) i stedet for citron/lime:ok:

Jeg har også haft tre forrygende dage. Fredag blev der stillet op og lørdag gik det løs. Jeg havde fået hele forhallen og SOM jeg bredte mig, høhø. Men jeg tror faktisk også det smittede af på salget jeg både havde så meget plads så tingene præsenterede sig, OG at folk jo skulle have tømt blære og tarm OG fyldt maven og heldigt…for mig og hittemisserne lå både toiletter og cafeteria lige så ingen kunne overse hittekattestanden. Meden var for øvrigt en del over gennemsnittet af hvad hallerne byder på rundt om i vort lille land. Lørdag aften var jeg nødt til at gå lidt før (havde meldt det til SusanneW) men havde dog fået Lykkes Rune til at afløse…men heldigvis skulle en af deres mis op på scenen, så han måtte melde afbud til at stå den resterende tid…men skide værd med det, for det vigtigste var deres mis kom på scenen. Jeg dækkede bare bordene til og kørte til Horsens for jeg havde en sønnemand der havde inviteret til 40 års fødselsdag kl 18 og jeg kom KUN tyve minutter for sent. Søndag kom SusanneH og hjalp med at sælge og salget var flot. I morgen afleverer jeg halvdelen af beløbet på klinikken…den anden halvdel fik jeg ind på mobile pay så dem gemmer jeg OGSÅ selvom jeg ikke kan betalt alt hvad jeg skylder på klínikken. Men jeg håber jeg kan tjene flere hittemissepenge på Lørdag i Karup. Trailer og bil er tømt og bilen pakket på ny. Fed fornemmelse at alt er klart til Lørdag i Karup
TUSIND TAK til Jyrak og alle I der fylder week enden op med god stemning og dejlig karma

Tillykke med resultaterne til jer alle :flag::flag::flag:

Og til PiaB, hvor er det godt at Rappe gider udstillinger :thumbup:

Og Camilla( dkkorat) … måske gider showbussen ikke at være showbus længere :stuck_out_tongue:

Den tanke er faldet mig ind… Dens afløser skal være samme størrelse - 9 sæder - og et andet nærke end Opel! Showbussen har kørt upåklageligt indtil de nylige problemer med brændstofpumpen. Opelværksteder har jeg ikke bedste erfaringer med:argh:

Showbussen er jo ikke nogen vårhare længere. :S Hun har vist også kørt en god del kilometer efterhånden.

Måske skal hun udskiftes med en nyere og yngre model. :stuck_out_tongue:

Har du overvejet et andet værksted . For mange gange er de rigtig værksteder ikke de bedste . Der kunne være penge og spare

Ja, rigtig mange tak for en god weekend :slight_smile: Jeg har virkelig hygget mig, og kan næsten ikke vente til Hørning i januar :tihi:

Jeg har haft 4 katte med denne weekend, og alle har været rigtig dygtige, hygget sig, leget og sovet.

Lørdag blev Ben bedømt af Waltrautt, og det var en glimrende oplevelse. Hun må bestemt gerne bedømme ham igen :slight_smile: Ben fik sit første CAPIB, og var oppe mod Lotte’s Shorty som rendte med både BIV og NOM over 4-5 andre gr. IV kastrater :høhø:

Levi og Beka var hos Yan, hvor de fik Ex1 og ros, især Levi for farve og rundethed i udseendet. De var begge med oppe til NOM, hvor de fuldt fortjent så sig slået af en flot blå burmeser killing :slight_smile:

Ginny var hos Charles Spijker, og det er vist første gang i flere år jeg har fået bedømt EUR af ham. Ginny var super dygtig og charmerende, hun har udviklet sig en del her de sidste måneder, og fik meget ros, bortset fra hagen som han gerne så stærkere (og det gør jeg også, haha). NOM tabte hun liige akkurat til en fin bobtail :slight_smile:

Lørdag var Ben hos Philippe som jeg ikke har mødt før, men det var også en rigtig positiv oplevelse! Han er også en levende og spændende dommer, som i øvrigt virkelig roste temperamentet på vores maine coons i Danmark. Jeg stod med den vindende ragdoll han og ventede og Yan insisterede på jeg skulle sætte mig over ved siden af Philippe mens hunnerne blev bedømt, og der fortalte Philippe så at han var meget positiv over sit besøg hos os. Han synes vores katte i Danmark både var af høj kvalitet og især skulle have stor ros for temperament, så den vil jeg lige give videre til jer andre :slight_smile:

Ginny, Beka og Levi var alle til bedømmelse hos Dorota, hvor jeg også gik steward. De fik hhv. cert og ex1, og Ginny og Levi var med oppe til NOM. Selve bedømmelsen var dog noget af en skuffelse, for hun sagde ikke et kvidder om nogen af dem. Kiggede blot på dem og skrev så bedømmelsen, og det er altså bare det værste jeg ved hos en dommer. Det mest skuffende er jo så når man har set dommeren fortælle alle de andre udstillere hvad hun synes om deres katte, og hun så lige pludselig intet kan sige. Men udover at hun åbenbart ikke ved noget om européer (eller hvad der nu gik galt) så var hun nu en behagelig dommer, og havde jeg haft en brite eller sådan noget havde jeg sikkert være svært tilfreds med oplevelsen, høh :slight_smile:

Ellers så har jeg haft fornøjelsen af at kramme på en masse sort tabby européer denne gang. Susanne havde jo slæbt en hel del med selv, og det samme havde hendes killingekøbere. Så der var i alt 16 européer, hvoraf de 8 var sort klassisk tabby. Men sSusanne havde ikke hænder nok til at at holde alle sine egne selv til kuld mv., så jeg fik tiltusket mig at stå med en af hendes striber en hel del gange :inlove:

husk så bare på at det stort set kun er et opel logo der gør at det er en opel, for det er stort set bare en renault i forklædning.

Og jeg var svært glad for hjælpen - tak for det :slight_smile: Det var lidt en hjerneblødning jeg fik, da jeg tilmeldte så mange, men vi skulle jo være sikre på at have nok øvrige kategori 3 katte :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1298524]Og jeg var svært glad for hjælpen - tak for det :slight_smile: Det var lidt en hjerneblødning jeg fik, da jeg tilmeldte så mange, men vi skulle jo være sikre på at have nok øvrige kategori 3 katte :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det var absolut så lidt, det er jo altid en fornøjelse med dine, så får du en hjerneblødning igen en anden gang, så siger du bare til :wink: