Vorbasse 2016

Til daglig bruger jeg ikke et Opel værksted til bussen. Men da den brød sammen i Tyskland, blev den bugseret til nærmeste autoriserede Opel værksted. Ikke en succes!

Dvs jeg skal tænke mig godt om, hvis jeg falder for en Renault :stuck_out_tongue: Hvordan er Renault-værksteder:?

Det er autoriseret værksted som opel.
Jeg bruger selv andet værksted til mine biler og bio spare mange penge. Vi har haft vores bøvl derfor vores valg

nu har vi jo selv renault og er faktisk ganske godt tilfredse, men renault har så osse oppet sig her de sidste 5 år og idag laver de fremragende biler, vi bruger autoriseret renault værksted til de fleste ting og især på service er de ret gode på prisen. så den får vi altid lavet der

Vi havde en lidt anderledes weekend end vi plejer :slight_smile:

Lørdag fik Muffe sit cert, så fra nu af kommer han kun med som burkammerat. Han brugte tiden på dommerbordet på at forsøge at kaste en hårbolle op :dokdok: Vi fik lidt grin over bedømmelsen - ex mønster og et ønske om lidt mere intens orange øjne… Tjo, hans øjne er grønne, så bare orange ville være bedre :tihi:

Rhys var hos Aina Hauge og fik masser af ros. Den store overraskelse kom dog, da han blev nom over en brun burmeser! Den havde vi ikke set komme… På scenen var han oppe imod Finn og Frej - sjovt nok havde han ikke en chance :høhø:

Søndag var Rhys hos Alexey Schukin. Han var så fin til ham og sørgede for at kramme lidt på Rhys :hjerte: Rhys var eneste hankastrat, så han kom en tur på scenen igen.

Juliann (min veninde) havde også en fantastisk udstilling. Hun boede på værelse med klonerne og er totalt skudt i Daffe, som Susanne lod hende tage sig af ved flere bedømmelser :slight_smile: Tak :slight_smile:
Og stor tak til jer, der lod hende kramme på jeres katte! Hun var i går helt høj over alle de forskellige katte, som hun fik lov til at se og mærke. I har virkeligt gjort hendes oplevelse god :inlove:

Enig hotel og tilmeldinger er ordnet for vores vedkommende

Jeg har haft 4 katte med denne weekend, og alle har været rigtig dygtige, hygget sig, leget og sovet.

Vi var lige så skuffet, det eneste hun sagde under bedømmelsen, var da hun spurgte til hvor Finn havde det hvide. Det er til dato den hurtigste nomenering vi har prøvet, Knud fik knap Finn på armen inden hun havde nomineret britten, uden så meget som et ord, indrømmer vi kan godt lide at høre hvad der gør forskellen, da vi jo så trods alt også lære lidt om de andre racer :frowning:

Tillykke med Rhys NOM, Frej takkede jo af og Finn holder pause fra show, når lørdagens hobby udstilling er ovre, han viser desværre tegn på det ikke er sjovt pt :frowning:

Tak til alle for en rigtig dejlig weekend i Vorbasse :smiley:

Opdrætter Elaine havde taget Bønne med på hans første udstilling, og han klarede det bare så fint! Vist var der mange lyde og lugte, men så er det godt, at man kan hygge i hulen sammen med søster - specielt når bengalen bagved lige skulle give sit besyv med :slight_smile:

Lørdag var han en tur hos (Ace…) Ventura. Det var lidt en sjov oplevelse, da han tit modsage sig selv. Der var 3 (han)killinger i NFO gr.4, og da Bønne først lige er blevet 4 måneder, så var han meget lille over for de andre to. Ventura fremhævede hans fine profil, udtryk og harmoni i kroppen. Dog var han ikke tilfreds med, at han er blevet øretatoveret. Bønne legede sig igennem det hele, og han blev en flot Ex2 ud af 3 :slight_smile:

Søndag var Bønne hos Charles Spijker, som havde Aina Hauge som dommerelev, og han gjorde mig rigtig stolt ved at bruge Bønne som eksempel på den mest eksemplariske, lige profil :smiley: Hagen mangler lidt, men profilen er bare wauw - sagde Spijker - og opdrætter og jeg skubbede stolte til hinanden :wink:

Bønne var oppe mod den samme killing, som blev Ex1 dagen før, og det blev også resultatet søndag. Det var helt fint, da denne kat er længere i sin udvikling. Dommer Spijker brugte dog et godt stykke tid på at fortælle dommereleven, at her kunne man virkelig se, hvad 1 ½ måneds udvikling kunne gøre. Han var meget glad for Bønne, men han valgte at give den anden killing Ex 1, da han grundt udvikling havde trekanten mere i skabet. Han forklarede, at der intet var galt med Bønnes trekant. Den var helt, som den skulle være for alderen, og faktisk sad ørerne helt specielt godt på dette stadie, men at han valgte at give Bønne Ex2 idag og glædede sig til at følge hans udvikling :slight_smile:

Elaine og jeg var meget stolte og glade, for Bønne viste overskud og ikke utryghed. Vi kom efter gode oplevelser, og det fik vi :smiley: Jeg håber på at kunne tage Bønne med til Hørning i januar, så vi kan træne udstilling noget mere. Nu skal han først lige hjem til mig (mandag efter hobbyudstillingen) - og der er aaalt for lang tid til :smiley:

Jeanette - Finn var en glæde at have i armene, og det slog mig ikke, at han var træt af at være der. Han er bare verdens dejligste gut :hjerte:

Stort tillykke til alle med de fine resultater :slight_smile:

Det lyder som om det har været en dejlig udstilling.

Jeg er rigtig ked af at jeg ikke kunne komme med, men stakkels Fanni var blevet så stresset over alle problemerne med bussen og de lange forsinkelser, at hun holdt op med at spise den sidste dag.

Så vi måtte en tur til dyrlægen og få sparket hende igang igen. Hun kom heldigvis hurtigt ovenpå igen, men det ville være uansvarligt, at slæbe hende med til Vorbasse. Så vi hyggede hjemme på sofaen sammen med Mimi.

Mimi fik heller ikke sine certifikater, da vi var i Polen, da hun var oppe mod ældre og mere færdige katte. Hun er kun 14 måneder, så hun er slet ikke færdig med at udvikle sig.

jeg vil også sige tak for en hyggelig weekend, om lørdagen kørt Regina med klat hun var oppe hos Charles spijker hvor hun blev nom og da hun kom på scene blev hun sørme også box og søndag var hun oppe hos Philippe og han var helt vilde med hende og sørme ikke at hun fik nom og kom på scene og fik 1 stemme så jeg er bare så stolt af hende, og min blide dreng Alko han fik sit cert begge dage og var også oppe for at kæmpe om nom men tabt begge dage da han jo ikke lige har hovedet med sig desvære også havede jeg jo en ny killing med Daisie lørdag fik hun ex 2 mod sin familie og totalt over det hele, søndag ex 3 igen imod hendes familie, og hun var en lille smule træt så vi må se hvordan hun klar de næste par gang så ialt en super weekend

Jeg havde søster Dollie med. Hun blev ex1 lørdag og ex 3 søndag :slight_smile: Det bliver helt sikkert det samme med disse 3 pigemisser som for et par år siden med de 3 sølvtortie søstre, at de kommer til at skifte plads igen og igen til bedømmelserne, så ens som de er :høhø:
VH
Susanne

Finn er dejlig, og jeg tror faktisk det er buret han er ked af og ikke bedømmelserne, men han har jo også været udstillet rigtig meget, han kommer med på hobby udstillingen lørdag, så får han en pause

Vi var også afsted i Vorbasse…

Lørdag havde vi 4 katte med, det er godt nok LÆNGE siden jeg har haft mere end 2 katte med, så det syntes jeg faktisk var lidt stressende… At vi så havde andre ting der også gjorde det mere stresende, hjalp ikke just… Men heldigvis havde vi gode bur-naboer som hjalp os meget !!!

Vi havde Ean oppe hos Dorota, og vi havde en super godt oplevelse, hun fortalte fint hvad hun kunne lide osv, dette var Eans første udstilling som kastrat, han fik sit CAP og meget ros på vejen…
til NOM var han oppe mod en siameser, og Ean vandt NOM…
På scenen var han op mod en sølv spotted orientaler, de fik begge en stemme så der måtte skilledommer på, og her tabte Ean…

Frk. Kras, var oppe hos Dorota også, og her blev hun ex3 ud af 3 huskatte hunner…

Ziva var oppe hos Aina, mod sine 2 søstre, Dollie og Daise, og her blev hun ex3, men hun fik mange rosende ord med på vejen…

David var oppe hos Waltraut, fik mange rosende ord med på vejen og fik sit cert, til NOM tabte han til Lottes Shorty…

Søndag havde vi kun pigerne med…

Ziva var oppe hos Alexey, hvor hun til min stor overraskelse blev ex1 over sine søstre fra dagen før…

Frk. Kras var hos Yan, det var en fornøjelse som altid at være hos ham… Måtte dog grine lidt ad ham igen denne gang, det første han sagde da han så Kras, var “what color is that?” Altså jo hendes farve er lidt spøjs, for den er ikke rigtig rød men heller ikke rigtig creme… Der var 4 hunner, og Yan skulle udvælge 3 som han ville have på scenen, og jeg var sikker på kras røg ud, netop fordi hendes farve er lidt spøjs… Men hun kom sørme med på scenen…

På scene var hun jo så oppe imod 2 andre hunkatte, og her blev hun sørme ex1, og dermed bis huskatte hun… Så skulle der laves BIS/BOX, og sørme om ikke Kras fik 2 af 3 stemmer og blev dermed BIS huskat…

tanja nu føler jeg mig jo mindre sær ved at jeg heller ikke kunne gennemskue om den var cinnamon, rød eller crem… den farve der minder mig om en mellemting mellem muslings lyse cinnamon og en crem

HAHA… hendes farve er lidt spøjs… men så er det godt farven ikke er så vigtig… Og for os betyder den slet ingenting - for vi knus elsker vores lille husmus uanset hvad farve hun har… :hjerte:

[QUOTE=Susanne W;1298573]Jeg havde søster Dollie med. Hun blev ex1 lørdag og ex 3 søndag :slight_smile: Det bliver helt sikkert det samme med disse 3 pigemisser som for et par år siden med de 3 sølvtortie søstre, at de kommer til at skifte plads igen og igen til bedømmelserne, så ens som de er :høhø:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ja, det tror jeg også at de kommer til - og det er nok meget godt, nu du alligevel ikke husker resultaterne, for Dollie blev altså Ex2 om søndagen ved Alexey :stuck_out_tongue:

[QUOTE=trillingsgaard;1298596]
Søndag havde vi kun pigerne med…

Ziva var oppe hos Alexey, hvor hun til min stor overraskelse blev ex1 over sine søstre fra dagen før… [/QUOTE]

Ja, det var altså ret sjovt at se dig efter Susanne havde prikket til dig for at fortælle dig at Ziva altså var blevet Ex1 :tihi: Den havde du ikke lige regnet med :smiley:

[QUOTE=trillingsgaard;1298596]
På scenen var han oppe mod en sølv spotted orientaler, de fik begge en stemme så der måtte skilledommer på, og her tabte Ean… [/QUOTE]

Pudsigt at du skriver at den var sølv. Jeg stod med den og tænkte egentlig at det knagme er længe siden jeg har set så kold en sort tabby, og måtte da også lige dobbelt tjekke ems-koden at jeg ikke tog fejl, men det var en meget kold OSH n 24 og ikke en ns 24 :slight_smile: