Vorbasse, 6.-7. sept 2014

Buens Ulfgeir var på sin første udstilling lørdag. Han fik en EX1. ( Eneste killing i grp. IV, hvad sker der ?:yikes: ) Og NOM :wehu:

Ulfgeir er lidt bekymret for alt nyt, så han var ikke så god til at vise, at bagbenene er længere end forbenene. :smiley:

[I]Ulfgeir og Flemming på scenen. (Beklager billedkvaliteten).

[/I]Til BIS opførte Ulfgeir sig pænt. Han var vist nok med i opløbet. Der var i hvert fald en dommer, der bar ham tværs over scenen for at sammenligne ham med den senere vinder. Men det tog han pænt.

Ulfgeir hjemme i trygge omgivelser. Ulfgeir er blevet en stor dreng. 4,3 kg og 5 1/2 måned.

vh

Andreas

Hildi var også på sit første show i dag :slight_smile:
Hun sang på vejen ned og sang på vejen hjem :smiley: Hun snakkede fanden et øre af i buret og ville MEGET gerne være ude i arme :slight_smile: Hvilket hun så fik lov til :slight_smile: Heldigvis havde jeg Tante Anne med til at stå for noget af kæl og nus og “fremmede” hænder, hvilket hun klarede ret flot :slight_smile: (ja både Anne og Hildi :stuck_out_tongue: )
Hildi var hos Marc, som i dag er min absolutte yndlingsdommer :tihi: Han omtalte hende meget flot og det blev også til en NOM :slight_smile:
På scenen tabte hun dog fortjent til en lille OSH, men begge babyer var meget dygtige på scenen :slight_smile:
Alt i alt, har det igen været en helt fantastisk dejlig dag i Vorbasse :hjerte:

Ja sceneshowet gik lidt i fisk for mig, og midt i al forvirringen glemte jeg at fotografere :smiley:

Ja, billeder har jeg ikke lige nogen af. Men en god weeend. Peyton var kun med idag, men klarede det rigtig flot, og var blandt de 5 ud af 11 killinger som dommeren (Aina Hauge) gerne ville se til NOM - hun havde tidligere sammenlignet ham med de tre andre europé killinger, hvor hun bedst kunne lide Peyton :slight_smile: Hun fortalte at alle 5 killinger til NOM var flotte og kunne sendes på scenen, men endte efter en del overvejelse med at vælge en fin russer.
Peyton tog dagen rigtig pænt, selvom han ikke synes det var så spændende at sidde i buret. Så da jeg kom ned til buret på om formiddagen på et tidspunkt fik jeg at vide at jeg havde en intelligent kat - han havde to gange formået at åbne buret og var gået ud for at finde nogen der ville nusse ham :tihi:

McCoy var med begge dage, hvor han fik sit CAP var Louis Coste igår og Aina Hauge idag. Så han kan nu også smykke sig med titlen PR :slight_smile: Hos Louis Coste tabte han NOM til en fin burmeser. I dag hos Aina var de hele 4 hankastrater, så jeg blev meget overrasket og glad da hun valgte McCoy :smiley:

Tja, jeg havde 11 bimser og 1 europe til bedømmelse igår plus prøvede at følge lidt med i det da Malene og Isabella var ved dommeren (det gik SÅ fint!) - og Rosita og Regina :slight_smile: (Og Frankie Goes to Holywood og Johnny B. Goode - jeg kunne så rigeligt have stillet op i opdræt, men havde ikke engang tænk på det :dokdok:) En eller anden spurgte på et tidspunkt “Nå hvordan er det så gået idag” - og det havde jeg faktisk lidt svært ved at svare på, for jeg havde jo suset rundt hele formiddagen :høhø: Men nogen fik BIV (Helios og White Magic og Santa Fe), og nogen blev nomineret - Helios var eneste fertile han der stillede op til best in show - det var ærligt talt lidt som at komme til boksestævne, og den eneste der gad deltage var Muhammed Ali! Til gengæld kan han stadig proklamere “I am the greatest”, for der kom jo ikke nogen og gjorde ham rangen stridig, selv nu hvor han i en alder af +14½ burde være relativt let at slå? Nå, men han har hentet det vægt han tabte, og humøret er så fint igen, han spiser og spiser igen og hans gamle mor er såååå glad :slight_smile:
Idag havde jeg kun 6 til bedømmelse - peanuts ovenpå igår :høhø: Vega blev nomineret men fik ikke noget. Og hvis nogen hørte nogle ualmindeligt grimme lyde nede midt i burrækkerne midt under best in show, så var det altså Vega, der fik øje på Mettes Kronk (peterbald brush) i buret skråt bag hende - han sad såmænd bare bag sit gardin, så hun kunne ikke rigtigt se ham, men han skulle :bangbang::GRR::grrrr: ikke sidde der og sidde, når hun nu sad i sit bur (bag sit eget gardin oprindeligt!!) med “sine killinger”; for hun er stadig meget glad for de andre hunners killinger som hun har gået og nusset om de sidste par måneder. Jeg stod lige der på scenen og tænkte at det er vel nok godt at ingen af mine bruger sådan et havnearbejdersprog, men deeeeer tog jeg så lige lidt fejl :yikes: Stakkels killinger, de har aldrig hørt den slags sprogbrug før - og lige så snart primadonnaen ikke kunne fornemme ham mere, faldt alting heldigvis til ro. Af gode grunde ved jeg jo ikke hvad der gik forud for Vegas death metal koncert, men lad os da håbe det var en enlig svale.
Da dagen var slut kom Ursus Polaris og Union Pacific med sine nye familer hjem - lidt vemodigt, men jeg vidste det jo godt og de er begge kommet i gode og kærlige familier :slight_smile:
Og nu er jeg lige så træt som et alderdomshjem og rigtigt glad for at jeg IKKE skal møde på natjob om lidt, for en enkelt gangs skyld :thumbup:
VH
Susanne

Isabella klarede dagen i går rigtig godt, men hun har jo også prøve det før :slight_smile: Jeg var omvendt meget nervøs, og anede ikke hvad jeg skulle gøre :surrender1:
Hun var oppe ved Yan, som synes var liiige lille nok, men ellers fik hun meget ros af ham. Det blev da også til en NOM, hvilket jeg senere fandt ud af betød, at hun skulle op på scenen (men heldigvis skulle jeg ikke gøre noget :høhø:). Hun tabte til en anden hunkastrat bimse, hvilket var helt fint, for hun klarede det super fint, selvom hun var meget påvirket af, at jeg var hammer nervøs og lidt stresset…
Men jeg synes det var sjovt, selvom jeg har været vildt udmattet i dag… Men det var det værd, og jeg vil virkelig gerne afsted igen :slight_smile:

Et stort tillykke med de flotte resultater.
ja vi startede jo vores tøse tur rigtig hyggeligt .
Jaquelines Isak fik en rigtig flot bedømmelse og både Gerda og Jaqueline var pave stolte og han var sørme også tæt på et NOM som så gik til sød lille pige.
Cooper og Catharina var ved Matti som var begejstret og rigtig gerne ville se dem begge til NOM.
Men så tog dagen en dramatisk drejning , Coopers ben hævede op det lignede et Stik/bid og med den varme ja så kollapsede han.
Så vi meldte at vi pakkede sammen og tog akut til dyrlægen. Vi havde heldigvis venner der meldte til Matti at vi ikke kom NOM . Og de hjalp med at pakke og sendt os af sted.
og jeg gik da total i tudefjæs over den omsorg de viste Cooper og os andre.
vi kom til dyrlægen hvor han fik vand infusioner, antihestamin , noget temperatur sænkede og smertestillende da han havde ondt i sit ben.
Han har det meget bedre i dag , noget træt efter sådan en tur. Men han spiser og drikker normalt.

Først stort tillykke med alle de fine resultater:thumbup:

Her har vi slet ikke fået armene ned endnu:rock:

Jeg havde lørdag min fertile blåmaskede birmapige Zaga & en brunmasket kastrat dreng Eddie med.

Zaga fik BIV.NOM.BOB 3 :thumbup:
Eddie blev NOM:thumbup:

Søndag havde jeg kun Zaga med. Hun nuppede sørme også en NOM idag og blev BOX:inlove:

Det er flere år siden hun har vundet på scenen, så er bare SÅ glad.

Tusind Tak til Gitte & Eva, der var så søde at gå med Zaga Husker ikke lige hvad hun hed, hende som gik med Eddie, men tak til hende også. :thumbup:

Susanne: nå det var Vega der var så sur, jeg synes ikke det lød som en birma der var så sur :høhø:

Mine arme sidder også oppe over ørene, for det var da en udstilling af format PÅ ALLE måder. Folk kom især lørdag og afleverede så meget jeg ikke kan hverken huske hvor meget eller hvad. Men jeg kan forsikre for det meste er solgt, og salget gik langt over forventning. Hver gang hittekattestanden er afsted har jeg i forvejen et beløb jeg SÅ gerne vil have vi får solgt for og denne gang blev det så lige 50% mere…intet mindre end forrygende. OG…jeg vil tro der er doneret over 100 kilo foder. Det hele er stablet i et stooort bjerg ude i udestuen hvor jeg skal have det talt i kilo OG sorteret efter navn og variant. Lørdag solgte May Britt og jeg så det sprøjtede og søndag kom Susanne og Anne og hjalp og da vi skulle pakke sammen kom Luise også og hjalp, så vi var færdige og bilen pakken med i løbet at nul komma dut. Nu er jeg af den type der ALDRIG lærer af bakke med en trailer, MEN kunne se det smarte ved at bil OG trailer blev bakket op til forindgangen hvor jeg jo havde stand lige idenfor. Fisme om ikke en sød ung mand hjalp og da vi skulle ud med tingene stod bil og trailer liiige så nydeligt parkeret hvor det var mest optimalt. Jeg ved ikke hvad han hedder så jeg kan ikke skrive tusind tak ??? men andre gør nok, når jeg fortæller hankærsten har en Misling fra Tine i Randers.
Da jeg kom hjem pakkede Poul traileren ud og som skrevet før kom al fodret ud i udestuen. Om jeg når at kigge på det i dag ved jeg ikke for jeg skal desværre have to lange dage idag og imorgen med aftenvagt. Hvor ville jeg ønske jeg havde taget en feriedag som jeg plejer. Men søvn nok HAR jeg fået for jeg gik i seng lidt i ni i aftes og sov lige til 7-nul-dut.
TUSIND tak til alle og ikke mindst Jyrak. Sådan en week-end er som at være i èn stor familie

ja så sprang vi jo også ude i at udstilling og jeg må sige at det var en rigtigt hyggeligt opleves, vi fik snakket med en masse ny folk og folk var hjælpsom til at forklar de mange tinge vi skulle holde øje med, men jeg syns også at man lære meget ved at gå og kigge, lørdag fik vi 2 ex 1 en ved Louis og en ved Dorthe men kom desvære ikke videre, og søndag stod opgør mellem hendes 2 dejlig søster og Regina hos Aina og vi blev 3 men bare vente vi kommer stærkt igen, til næste topmøde :thumbup: og det eneste minus er at Olivia syns at Regina duftede knap så godt da vi kom hjem igen så hun var lige lidt pige sur men er allerede glad igen, og et kæmpe tillykke til alle jer der var med, vi glæder os til næste gang

Vega er jo europe, og hun har tydeligvis en helt anden ordbog end bimserne :høhø:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1199756]Vega er jo europe, og hun har tydeligvis en helt anden ordbog end bimserne :høhø:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er da rigtigt. Tænkte lige på det var Søren sko i havde med som europe :smiley:

Nårh ja, jeg havde da helt glemt at det var jer, der havde Regina, men så fik vi da snakket en del i løbet af weekenden :tihi: