Vores første køb til den kommende kat


Så må vi se om det falder i god jord.:grinning:

13 Synes om

And so it begins… :stuck_out_tongue_winking_eye: Man kan virkelig købe mange fantastiske og sjove og mærkelige ting til sine katte.

Toppen var for mig da jeg en dag faldt over en hjemmeside med parykker til katte. Jeg elsker internettet. :joy::joy::joy:

1 Synes om

Ja, der er vist ikke ret meget kattelegetøj, mine ikke har prøvet en eller anden version af :rolleyes: Og fornøjelsen var mest på min side, for der er ikke meget af det kattene gider - i hvert fald ikke mere end en dags tid :hoho: Det har selv jeg måttet indse nu.

Men jeres kat er jo stadig killing, så den vil uden tvivl elske det.

2 Synes om

Jeg vil påstå at de fleste katte der er repræsenteret herinde, har ukristeligt meget legetøj de ikke bruger :smile: også mine :crazy_face: Men man skal heller aldrig gå ned på udstyr :wink:
En papirkugle og en papkasse, så er man generelt godt stillet :smile:

4 Synes om

Dét kender jeg ikke noget til :flojte:

1 Synes om

Kan i ikke komme med legetøj jeres er rigtig glade for? Og hvor det evt kan købes… :blush:

Sugerør er jævnligt et hit, især hvis de kan “stjæles”, men Kitty boinkers fra maxi Zoo og de der fluffy bolde og mus, der rasler og kan købes mange steder er populære ved min den ene kat, mens den anden foretrækker hendes kong kickaroo med Baldrian fra fx zooplus og fasanvingen som jeg ikke kan huske, hvor jeg har købt :slight_smile: I perioder er kaninhaler også populære, dem har de vist fået af dyrlægen :slight_smile:

Men det skifter virkelig fra dag, til dag hvad de lige gider :joy:

1 Synes om

Mine er rigtig glade for at lege med hinanden - og specielt Filucca er en bold kat, jeg har fundet nogle filtkugler hos Søstrene Greene med en diameter på 2 cm, de er gode at lege apportering med

1 Synes om

Mine har også en Kong Kickeroo, og det er en af de få ting, som Asani ind imellem kan gå amok over. Sådan når han lige tilfældigt støder på den. Jeg har linket til Zooplus, men du kan få den i de fleste dyrehandler og dyrlæger m.m.

Sådan en kickeroo (eller @Skattekat s hjemmelavede version) med katteurt og/eller baldrian appellerer til et instinkt hos kattene, der får dem til at gribe om puden med forbenene, mens de sparker vildt på den med bagbenene :slight_smile: Prøv eventuelt at se kundernes egne billeder på den side, jeg har linket til.

Ellers kan jeg anbefale aktivitetsbrættet fra Trixie. Det stimulerer dem, når de bliver udfordret lidt og skal arbejde for deres mad.

1 Synes om

Mine er især begejstret for pelslegetøj i forskellige varianter og legetøj med enten baldrian eller catnip. Til apportlege er det glitterbolde, der står højt på listen.

Og de køber altsammen hos mig :wink:

Her er det alt jeg bruger, tøjklemmer når jeg hænger vasketøj op, stjæle vaskebolden når jeg tømmer vaskemaskinen, er i haven fanger en blad, køber jeg endelig legetøj er det sjælden det bliver kigget på

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Det har været lidt forskelligt over årene, men generelt er mine mest til ting i naturmaterialer, eller ting der kan bevæge sig hurtigt og lidt uforudsigeligt. :smil: Pt hitter disse ting:
Kaninhaler
DaBird
Spiraler
Plastikbolde (af den slags i billige boldbassiner)
Boldbaner, især den i 3 etager

Fasan og påfuglefjer. Fasanfjer er en nevø, der er jæger leveringsdygtig i. Påfuglefjer har jeg ofte købt på udstilling eller i Søstrene Grene :slightly_smiling_face:

Så er der sørme også købt skåle… :blush:

3 Synes om

Hvad tænker i af disse Kradsetræ til en alm huskat…?

1 Synes om

De er trælse hvis katten kaster op i dem, for det er ikke nemt at gøre rent

Du må gerne have en stamme som er rigtig lang og som starter ved gulvet, så de 2 sidste er ikke så kradse venlige. Af dem du poster synes jeg nr 1 ser bedst ud

2 Synes om

Her er både killinger og voksne vilde med boldbanen i 3 etager. naturlig pelslegetøj i alle former, samt legetøjet på billedet

Desuden er killinger og ungkatte også glade for rasletunnler, dem kan de få mange timer til at gå med.

Af kradsetræ vil jeg anbefale at få en hvor du kan tage betrækket af køjerne og vaske, selv er jeg vild med petfun, de ligger i den dyre ende, men du har et træ der holder hele kattens liv, samtidig er den et flot stykke møbel at have stående

1 Synes om

Jeg har et kradsetræ som er en gammel udgave af det her: Natural Paradise Kradsetræ Magnolia gulv-til-loft | zooplus.dk
Det er noget billigere end petfun og ikke samme gode kvalitet, men det er ret solidt og holder fint til at være både lege- og soveplads for de 4 pelsdyr her i huset.
På mit kan alt plys tages af og smides i vaskemaskinen. Kan dog se at de af en eller anden grund har puttet plys rundt om hulen på den nye model, så det kan nok ikke tages af.

1 Synes om

Udover rengøringsvenlighed er der også stammerne at tænke over :slight_smile: Katte bliver ikke ved med at være små yndige killinger - de vokser sig i nogle tilfælde ret store og hvis en større kat kommer løbende med 100 km/t og springer op i et kradsetræ, hvis stolper reelt består af pap, så kæntrer det træ altså ret hurtigt. Og det er jo ikke fordi dem med papstammer er super billige heller :slight_smile:

Selv har jeg Petfun (også selvom de fleste af mine katte ikke er specielt tunge), men jeg mener også, at Natural Paradise har stammer af træ :slight_smile:

1 Synes om

Enig i at kradsetræet er værd at sætte penge i. Jeg har også Petfun. Det lever i bedste velgående på 9. år og kun en enkelt stamme kan man se er brugt. Dog er den stadig ikke så skidt at den skal skiftes. Det er endnu en fordel med de lidt bedre træer, man kan nøjes med at skifte dele.
Det har været flittigt brugt af gennemsnitlig 4 voksne og 7 kuld killinger.
Jeg mener at jeg gav lige omkring 2000 for det, så ikke billigt i indkøb, men absolut over tid. :slightly_smiling_face:
Jeg har også haft flere billige modeller. Det ene knak simpelthen i samlingen efter et rally :slightly_smiling_face:


6 år gammel Kattens no1


9 år gammel Petfun (den mest slidte stamme)

6 Synes om