Men herhjemme har der været 1.000.000.000.000 mariehøner. Har aldrig i mit liv set så mange mariehøner på et sted.
Der var sort prikket i hele luften og vores hus var ikke gult mere. det var bedækket med mariehøner. Og kattene har vist fået spist en del af dem. de kravlede på ruderne og ind af ruderne. den ene gang talte jeg 37 marehøns på ruden…
Kunne ikke finde mit cam så kunne ingen billeder tage. det var ikke til at hold eud at være i haven for der landede konstant nogle på en.
Jeg er stadig helt målløs.
Er der nogen der har haft det ligesom os i helsingør ?
For en 20-25 år siden var der en sommer herhjemme, hvor der bare var sindsygt mange mariehøns over alt, og så er de slet ikke søde længere, men direkte klamme!! :S
Præcis, det er så ulækkert. Jeg følte det kriblede og krablede over det hele. Jeg sys det var så klamt. Jeg lukkede vinduerne til, for de kravlede jo ind igennem vinduet og fløj så også rundt indendørs.
det skete også en gang i min tidlige ungdom - jeg tror jeg har været mellem 10 og 12 så det har været omkring 91 92 eller 93… jeg havde den samme oplevelse i Dronningmølle…
jeg husker det som meget ubehageligt fordi de bed som ind i H******
Jep, de er også i Espergærde og jeg skulle lige hilse og sige, at da vi var på Rungsted havn for at besøge fiskehandleren, så var de også der i milliontal Ungerne har haft det fantastisk og samlet Mariehøns til den store guld medalje.
Det er faktisk ikke så mange år siden, vi havde en invasion af mariehøns.
Tror det er en 12-14 år siden. Min lillebror blev ihvertfald panisk angst for de små røde fiduser, der blev ved med at bide og bide. -what og han var ikke sååå gammel der.
Han er 19 i dag.
Jeg hørte i TV2 vejret i dag, at grunden til de mange Mariehøns, er fordi vi har haft et tørt forår, og så har vi rigtig mange bladlus, som hønsene godt kan li