Vores kat er meget syg :(

Vores 2årige dejlige kat Fenris er syg, vi tog ham til dyrelæge i går da han på det seneste ikke var sig selv. Og han var helt mat og lignede en der havde det rigtig skidt.

Vi fik diagnosen Katteleukæmi og Bartonella :frowning: altså to meget farlige sygdomme. Jeg er helt ude af den, og vores kat er nu indlagt. Vi snakkede med dyrelægen i morges og hun synes vi skulle gi ham en dag mere, da han var lidt mere frisk i dag.

Han kan godt komme i behandling - siger hun, men der er ingen garanti for han overlever. Og selvom han blev rask er oddsne meget små for han blir ret gammel

Er der nogen her inde der har haft en kat hvor de har overlevet disse sygdomme, har brug for solstråle historier, jeg er så knust :ked::ked:

Jeg kender ikke noget til sygdommene… Men jeg har selv lige mistet en kat som var meget syg:ked:

Så ville give en trøstekrammer, og sige I bare skal kæmpe. Håber der om kort tid herinde, står en solstråle historie - og jeres Fenris!

:kryds::kryds::kryds::kryds:

-kramer-kramer-kramer til dig og din misser og mange mange :kryds: for at det går ham godt.

:ked:tak skal i have.,…

Katteleukæmi?
Og han er fritgående?

I så fald render han jo rundt og smitter alle andre katte i nabolaget. Leukæmi er meget smitsomt.

Hvis du er 100% sikker på denne diagnose bør du enten holde ham inde for evigt - eller aflive ham med det samme.

:sorry:

han er indlagt lige nu, så han går ikke frit

Katteleukæmi kan IKKE kureres …desværre.

Din kat vil blot få det værre og værre til den dør.

En anden ting er, at det er en meget, meget smitsom sygdom…så forhåbentligt har den ikke smittet en masse andre katte.

M.h.t. Bartonella infektion, da er det ikke så ofte, at kattene bliver syge af den…men hvis den er svækket af leukæmi så er det måske muligt.

Men værd at bemærke er, at katte kan smitte mennesker med bartonella…selv om sygdommen ikke er så almindelig…men mennesker kan blive meget syge af den.
Sygdommen hedder “kattekrads-syge” og overføres via rifter eller bid som katten forårsager.

Jeg ved godt du ikke kan lide at høre det her, men min mening er, at det bedste du kan gøre for din kat, det er at lade den få fred, før den skal gå en masse igennem, alligevel forgæves når den har leukæmi
Det er ikke et liv for en kat, at skulle leve på medicin, der ikke hjælper, men måske kun dulmer nogen symptomer…og ligeledes heller ikke noget liv for katten, der har været vant til at komme ud, pludselig at skulle holdes lukket inde af hensyn til smittefare…

jeg giver de andre meget ret katten skal havde lov til at få fred …
det bliver kun være og som de skriver de kan smitte .

Det Vivi og Felis mener er at uanset havd så vil den blive ved med at smitte. Så du skal nok vænde misser til at blive inde for den ikke smitter andre.

:trøste:
Er jeg rigtig ked af at høre. :S Kram til jer begge, håber, at det på en eller anden måde løser sig…

Tak for jeres gode svar :ked: selvom jeg nok ville ønske det var noget andet i skrev.

Forstår ikke vores dyrelæge ikke fortælle os det smitter og ikke han helbredes…

Fenris er indlagt, så han går ikke og smitter andre, men han har jo fået det mens han har været ude.

Kan man vaccinere imod leukæmien, altså ikke på Fenris, men en rask kat? Hvis vi skal have en anden kat en dag, magter jeg ikke at han/ Hun får det samme…

Vi aflivede vores første kat for 1 år siden, da han fik en anden virus, jeg magter ikke at sige farvel igen, så kort tid efter.

[quote=Fenris;309726]Tak for jeres gode svar :ked: selvom jeg nok ville ønske det var noget andet i skrev.

Forstår ikke vores dyrelæge ikke fortælle os det smitter og ikke han helbredes…

Fenris er indlagt, så han går ikke og smitter andre, men han har jo fået det mens han har været ude.

Kan man vaccinere imod leukæmien, altså ikke på Fenris, men en rask kat? Hvis vi skal have en anden kat en dag, magter jeg ikke at han/ Hun får det samme…

Vi aflivede vores første kat for 1 år siden, da han fik en anden virus, jeg magter ikke at sige farvel igen, så kort tid efter.[/quote]

Måske du bør overveje muligheden af at få en indekat? De får det meget sjældent, så vidt jeg er orienteret…især, hvis du alligevel skal holde Fenris inde resten af hans liv - så er du jo vant til det…

Ja, det var en mulighed, synes bare det er synd at han ikke må komme ud når vi har have og såen… Boede vi nu i lejlighed ville det jo være lettere at holde ham inde

[quote=Fenris;309726]

Vi aflivede vores første kat for 1 år siden, da han fik en anden virus, jeg magter ikke at sige farvel igen, så kort tid efter.[/quote]

Ja, man kan vaccinere mod katteleukæmi.

Mon ikke din tidligere kat, har haft samme sygdom :?

Hvis du køber en racekat, er det ikke et problem. Mange af dem har aldrig været udenfor, så de savner det altså ikke på samme måde.
Evt. kan du hegne haven ind (lave den til en løbegård), men det holder ikke smitten væk ligeså effektivt…

Du kunne jo havde en løbe gård og husk og få ham vacineret . Det kan tage nogen sygedomme

Nej det var hans nyre der svigtede ham :frowning:

[quote=Fenris;309726]

.[/quote]

Ja, det kan man godt

Dyrlæge med klinikker på Sjælland, Fyn og Jylland | VetGruppen

http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/artikel_Katteaids_og_katteleukaemi.html

Jeg forstår godt at du er meget ulykkelig over at din kat er alvorlig syg og du er ked af at du skal miste ham. Men, han er så syg at han alligevel vil dø af sygdommen, måske en pinefuld død. Det bedste du kan gøre for ham nu er, at lade ham sove stille og roligt ind, inden det bliver for smertefuldt for ham. Det er det kærligste og smukkeste du kan gøre for ham, af stor kærligehed til ham.

Trøstekram herfra :slight_smile: og husk at du stadig har ham i dit hjerte :hjerte:

Begge vores katte var vaccineret, øremærket osv… Så det er altså ikke fordi vi bare har ladet dem gå og smitte eller få sygdomme, det kunne jeg aldrig finde på :frowning: