Vores lille ritual

Chili og jeg har et lille ritual. Jeg ved ikke helt, hvordan det er blevet indstiftet, men tror, det er noget, Chili må tage æren for. Det er også derfor, jeg har lagt indlægget her under træning og opdragelse for at vise, hvor dygtigt hun har trænet og opdraget mig.

Jeg har jo en brændeovn, og når jeg tænder op i den, står jeg gerne og holder øje med den, indtil der er kommet godt blus på den. Så snart Chili ser mig tage opstilling der ved siden af sofabordet, kommer hun væltende - gerne oppe fra den øverste køje i kradsetræet - og hopper op på bordet og mjaver. Så er det tid til, at hun skal nusses.

Stopper jeg bare et øjeblik, mens jeg står der, bliver hendes mjaven meget forurettet, og så må jeg fortsætte. Det er bare meget svært, for hun kan ikke sætte sig stille ned og nyde det. Hun mosler omkring og kommer jævnligt uden for rækkevidde - men mener så, det er mig, der skal følge med, ikke hende, der skal stå stille.

Hun nyder det virkelig - så meget at jeg også kan få lov at tage hende op, og så sidder hun ved mig og spinder. Ikke længe ad gangen, men ikke desto mindre …

Så hvilke ritualer har jeres katte mon indstiftet og trænet jer til at deltage i?

17 Synes om

Tit når Bertil kommer ind udefra, så går han hen til sofaen og stirrer på det sted jeg plejer at sidde og miaver. Så skal jeg sætte mig, for så skal han op på skødet og ligge og nusses. Og bruger man ikke begge hænder, så får man det at vide :tihi:

10 Synes om

Mille er absolut ikke en skødekat.
Men når vi går tur, har hun trænet mig, (og efterhånden også manden,) til at jeg skal sætte mig i en havestol og tage hende på skødet :hjerte: .
Hun sætter sig ganske enkelt hen foran den udvalgte stol, venter på, at jeg sætter mig, og så skal jeg tage hende op.
Der kan ikke være tale om, at hun selv skal hoppe op, næh nej den slags har hun folk til :smile:.
Når så hun er løftet op, starter motoren og så skal der nusses og kæles til den store guldmedalje…Indtil hun hører noget interessant i det høje græs, som selvfølgelig skal undersøges nærmere.
Når hun er færdig med det, gentager hun proceduren med at sidde på skødet og spinde, blive nusset og kælet. Det kan vi godt nå nogle gange på sådan en tur :klappekat: .
Men indenfor, kunne hun ikke drømme om at sidde hos mig/os ikke engang ved siden af :snydt:.

10 Synes om

Brian og Fatal har lært mig at der automatisk falder ting ud af køleskabet i takt med volumen på deres skrig øges :smiley:

9 Synes om

Vi har en del små ritualer. Et af mine yndlings er, at Sigga møder mig lige inden for døren, når jeg kommer hjem - og så skal hun have et næsedut :hjerte: ( og det er selvfølgelig mig, der skal bukke mig ned til gulvet, det skal jo ikke være for nemt for tobenet!)

Et andet yndlingsritual er når jeg går i seng. Så hopper Sigga op i sengen, giver mig et næsedut eller et slik på kinden og lægger sig rullet sammen i hulningen mellem min skulder og min hals. :inlove:

Et tredje finder sted, når smørpakken kommer ud af køleskabet, men det skal vi vist ikke tale om :tihi:

11 Synes om

Når jeg kommer på besøg hos min mor og Ludvig, sætter han sig på hjørnet af spisebordet og kigger forventningsfuldt op på døren ved siden af, hvor der hænger en opbevaringsting med meget af hans legetøj.

Det bliver han ved med, til jeg tager en af hans drillepinde ned og leger med ham. :tihi:

Vi plejede at lege på mors seng (så han rigtig kunne gribe fat uden at glide), men efter hun har fået en ny, er vi blevet dumme synes han. :venter:
Nu foregår det nemlig kun på tæpper, og der kan man ikke få lige så godt fat!

9 Synes om

Vi har et ritual inden vi skal sove…
Når jeg ligger mig på siden, så kommer prinsen hen, og prikker til mig. Hvis jeg ikke reagerer, så får min dyne en skalle. Han får så en nussetur. Han plejer at lægge sig til at sove bagefter ved siden af.

9 Synes om

Mille hopper op på toilettet og mijaver insisterende indtil jeg tager hendes børste og børster hende :hjerte:
Jeg fik købt en hårbørste jeg hader, men efter Mille prøvede den, har hun holdt på det er hendes :tihi:

10 Synes om

Vi har en del ritualer.

Stevie mener ikke at jeg kan gå på toilettet uden at have noget at lege med, så han kommer konsekvent med en af sine piberenser"edderkopper" til mig når jeg sidder der :joy::joy:
Og Ib kommer som regel styrtende og hopper på den bakke ved siden af toilettet fordi det er SÅ hyggeligt at tisse over kors. Om han så kun kan klemme 4 dråber ud … tisses skal der :joy::joy:

11 Synes om

Stine har ret hurtigt lært mig at om morgenen, når jeg smører morgenmad til mig selv, så skal der falde en smagsprøve af osten af til hende.
Med det samme jeg tager tingene ud af køleskabet kommer hun styrtende, rækker sig op og gør sig til, så jeg ikke kan undgå at se hende :heart_eyes:

9 Synes om

Dream og jeg har et- og det er lige dele oplæring.
Hun sidder klar på toilettet når jeg har været i bad, for hun skal op på vaskesøjlen og inspicere - Basta.
Jeg har så lært hende at hun først må hoppe når jeg har tørret mit ansigt og lagt håndklædet over skulderen. Så klapper jeg på det eller siger, NU må du. Og hopsa, så er hun oppe.
Efter lidt tid kommer hun enten selv hen på kanten eller ud på gardin stangen, eller jeg rækker hænderne op til hende og så kan jeg løfte hende ned lige så fint.

Og hun har fået mig afrettet til at hvis de andre to får noget hun ikke kan lide, så falder der en cosma godbid af.

11 Synes om

Ja dem er der vist nogle stykker af her i huset, den nyeste og klart en af de dejligste, er at Alvin siden forrige fredag, meget højlydt gør opmærksom på at NU er det kæletid. Så har jeg bare at slippe alt jeg har gang i, sætte mig i sofaen med benene oppe så han kan ligge imellem mine ben og blive kælet. Dette er sket hver eneste dag siden han begyndte på det, og ofte flere gange om dagen. Jeg tror vi nyder det lige meget begge to. :smelter: :lovelove:

Billedet er fra første dag han gjorde det, desværre taget med min mobil.

15 Synes om

Hver morgen, når jeg tænder bruseren, så kommer Rappe løøøøbende med en lille mus i munden, som skal kastes to gange, før jeg får ro til badet. Så trisser hun ind i sengen og smider sig på min plads, som jo er varmet dejligt op til frossenmåsen. og selvfølgelig er musen med ind i sengen, så den ligger der sirligt, når jeg kommer hjem fra arbejde :tihi:
Bagefter sidder Ralf så meget tålmodigt og venter (nu hvor han ikke må være med i badet mere :tihi: ).
Når så jeg kommer ud og smider et håndklæde på gulvet smider han sig mellem mine fødder og spinder og spinder og spinder lige indtil jeg har mig tørret og bukker mig ned og nusser ham på maven :blush:
Så hopper han op på toiletbrættet og sidder imens jeg får tøj på. Når håret skal tørres, så skal jeg også lige huske at blæse lidt på Ralf, for han sidder bare og nyder den varme luft.

14 Synes om

Hvor er der mange dejlige oplæringer :hjerte:

Her i huset har vi selvfølgelig også nogen.

Zilla og Mira
Har begge bestemte kælesteder. Mira løber meget højt snakkende over til dem, også er hun SÅ kælen når hun står deroppe og bliver til den fineste Chrysler motor. Zilla, har også bestemte steder, især barstolene ude i køkkenet, hvor der skal kæles. Ellers kigger hun meget intensivt på en, så kan jeg spørge om hun skal kæles? Så mjaver hun på en helt bestemt måde som hun kun bruger i kælesituationer, skubber skuldrene op, for så skal jeg starte der, køre hånden ned over ryggen, og det ender gerne med at hun slår “kælekolbøtter” på gulvet, også skal der ellers kradses løs ned af ryggen på hende, mens hun “ævler løs” for at sige det mildt :hjertehop:

Hippy
Skal med på toilettet, skal sidde bag mig på toilette på porcelænet, eller på skødet, skal lige se hvad der foregår i tønden når der trækkes. Er ikke tilfreds med at jeg bader, og slet ikke at der er vådt på gulvet derinde, for så kan hun jo ikke gå ind, og venter ellers fint på håndklædet kommer ned på gulvet så man kan ligge der

Juliet smider sig bestemte steder, grovnus, snakker løs.

Frederik har ikke de store ritualer, han er bare en dejlig bamse. Men altid MEGET glad og stanger løs og gør sig til, mere end sædvanlig når han kommer ind ude fra haven

8 Synes om

Jeg må ikke læse for Pjuske
Tager jeg en bog med i sengen går der mindre end 1 minut før Pjuske ligger på den, eller i den, eller står og katter hele hovedet rundt i den …i dag lagde hun sig foran bogen …så lagde jeg den over hende …der lå hun i 45 minutter …

11 Synes om

Kom i tanke om, at yoyo også har et. Når man går ud mod toilettet, så løber hun derud, hopper op på brættet og vil nusses. Det er dog meget uprsktisk, hvis man virkelig skal tisse.
Hun står der også gerne, når man reder hår og børster tænder. Hun bliver helt misundelig, når man reder sig eget hår, fordi hun også vil redes…

11 Synes om

…Pjuske ligger mellem side 270 pg 271 …nå, så får jeg vel simulere lidt aktiv til hun får læst færdig

8 Synes om

Hehe, flad af grin over denne Jim :laughing:

Noget helt andet… Pjuske er det ikke hende der var så pokkerts forkølet?

2 Synes om

Næh…det er Snøfte…Pjuske er hende der er blind…siger Dr. Dyr

Kom da lige i tanke om en anden ting Ib har lært os.

Nemlig at trappen til 1. sal i virkeligheden er en meget smart indretning med niveauer hvor man kan ae Ib.

Helst på hvert eneste trin.

Så det kan godt tage ret lang tid at komme op ad trappen her :joy::joy::joy:

13 Synes om