Vores tur til Brejning

Som så mange andre, var vi jo også til Katteklubbens udstilling i Brejning her i weekenden.
Vi skulle kun have Snus med, så der var god plads i autocamperen.

Vi kørte hjemmefra allerede lørdag eftermiddag, så kunne vi nemlig sove lidt længere om søndagen - der er jo et godt stykke vej fra Skibby til Brejning.
Vi skulle overnatte på Mørkholt Strandcamping som ligger omkring 7 km fra Brejning.

Da vi nåede Storebælt blev vi dog temmelig betænkelige, og det var tæt på at vi ikke turde køre over broen.
For pylonerne var væk! Og hvad er en hængebro uden pyloner?

Vi kom dog sikkert over - selvom det blæste lidt vel meget så camperen hoppede hver gang vi var ud for resterne af pylonerne og ankerblokkene.

Lillebæltsbroen havde heldigvis stadig pyloner, så vi fik ikke flere angstanfald.

Vi havde ikke taget aftensmad med, så da vi nåede Fredericia måtte vi have forsyninger. Valget blev selvfølgelig sushi - det kan både vi og Snus nemlig rigtig godt lide.
Snus var blevet ked af at sidde i transportkassen, så kun kom ud og fik sin rockervest på så hun kunne få lov til at være ude af kassen under resten af turen.
Her sidder hun og venter utålmodigt på at Michael kommer retur fra Sushirestauranten så vi kan køre videre.

Da vi nåede Mørkholt var klokken ikke så mange at vi kunne checke ind, så vi kørte lige en tur til Brejning - så kunne vi også lige finde ud af hvor lang tid turen tog. Den var kort, så vi skulle ikke tidligt op søndag :slight_smile:

Retur på Mørkholt fik vi anvist vores plads, og trillede langsomt ned gennem campingområdet. Aldrig har jeg set så mange mennesker på én campingplads før! Det var helt vildt, men vi kom igennem menneskemyldret uden nogen påkørsler og fik installeret camperen - Snus tjekkede lige udsigten og om Michael fik lagt kilerne ordentligt under hjulene.

Endelig var det tid til aftensmad - klokken var blevet 20.30.
Så frem med fisken!

Snusebarnet fik også fisk, hun er dog mest til nigirier uden ris.

Efter maden skulle Snus lige tjekke badeværelset ud.

Om natten var hun noget urolig, og hoppede rundt mellem hemsen hvor vi (forsøgte) at sove og resten af vognen. Hun havde det bare så sjovt! Op og ned, op og ned og så lige op igen for at fortælle om hvad hun nu havde hørt og set. Hun faldt dog i søvn til sidst da jeg fik lagt hendes snuseklud rigtigt på min hovedpude…

Søndagens udstilling er der ingen grund til at fortælle så meget om, den er jo beskrevet andet sted.
Snus fik sit cert og sin titel, så det var super.
Det tog hun ret afslappet.

Turen hjem foregik i god ro og orden, vi havde nemlig en god co-driver med.

Der var dejligt at ligge oven på blæseren

Til alm info:
Snus var i snor, så hun kunne ikke komme til at forstyrre ratholderen eller hans arbejde ved pedalerne.

Da vi nåede Storebælt blev vi meget lettede - pylonerne var kommet tilbage på deres pladser!

Vi kom sikkert hjem uden at holde i kø pga vandmasserne i København og omegn, og vi havde haft en rigtig, rigtig dejlig weekend med masser af søde mennesker og smukke katte :slight_smile:

Dejlig billedserie - tak for kigget :slight_smile: Men hvor er det egentlig rædselsfuldt med det første! Det er højsommer i Danmark, og så sådan et møgvejr…!
VH
Susanne

Tak for kikket!!!
Herlige billeder…skøn kat!!!

Herlig serie. :ok:
Det er dejligt at se, at Snus kan køre bil i sele - det må være meget mindre stressende end at sidde i en kasse. :slight_smile:

:tak: for en dejlig fortælling, som rørte ved mange følelser.
Jeg kom da forbi både angst, sult, spændig og kærlighed mens jeg kiggede på de skønne billeder og læste teksten.

Snus er den dejligst co-driver jeg længe har set :hjerte:
PS. hvor kommer Snus-navnet fra ?

Vi kalder hende Snus pga hendes vane med at bruge den elskede snuse-klud/sutteklud.
Snuse-kluden ligger på min hovedpude, og den bliver flittigt brugt ved sengetid.

Snus med den elskede snuseklud

Herlige billedserie:D det er jo næsten som at have været med selv:tihi:

Det ser ud som om i har haft en pragtfuld tur.

Snus ser ud til at befinde sig fint i selen, dejlgt.

Hvor må det være fedt at kunne tage sin kat med rundt i en camper, jeg er helt misundelig.

Sikken skøn billedserie, tak for kigget :juhu:
Det ser ud til at det har været en rigtig hyggelig tur :slight_smile:

Det var virkelig en super god oplevelse at være på camping med Snusebarnet.
Det er ikke sidste gang vi bruger camperen til at køre til udstilling i når vi skal “næsten udenlands”

Nu kunne jeg godt tænke mig et par dage mere med kattecamping :slight_smile:
Selvom det er lidt besværligt når vi skal ind og ud af camperen. Og skal vi begge ud, skal Snus jo i bur.

Det ser ud til at Snus havde en rigtig dejlig tur :hjertehop: Og i andre selvfølgelig også :slight_smile: