Vores udsigt idag :(

Det er slukket, men det var godt nok tæt på :S

Hold op en grill du har i baghaven :slight_smile: …Godt den er slukket, naturens kræfter er ikke at spøge med.

Åhhhh ser bare ikke rart ud. :frowning:

Puha…!!! O_O

det er sq ikke et rart syn at have…godt at det er slukket…

pu ha fik da helt gåsehud. Godt de fik det slukket

Puha, hvor ubehageligt. Godt der ikke skete noget hos jer :frowning: Håber andre i området er ok :kryds:

Ick! Det er sådan noget der absolut ser “bedst” ud på billeder i TV… fra FJERNE lande…

PUHA!!! jeg var godt nok blevet ræd hvis jeg havde den udsigt!! GODT at det er slukket!

jeg så faktisk et program om, hvordan de “opfanger” disse brande…
rigtig spændende…

Uha. Jeg har set, hvordan ilden kan løbe over en knastør kornmark. Det går uhyggeligt hurtigt, hvis vinden blæser i den “forkerte” retning.
Så jeg kan godt forestille mig, hvor skræmmende sådan en brand må være nede, hvor det er rigtigt tørt… :yikes:

Puhh godt den er slukket Birthe, må have været rædselsfuldt for dig at være vidne til :kram:

Godt den blev slukket…

Vinden var ikke i vores retning og vi blev først opmærksom på det da vi hørte udrykning meget tæt på. Sidst da der var brand i nærheden lugtede jeg det før vi hørte udrykning pga at vinden var i vores retning.

De er heldigvis gode til at klippe alt ned i løbet af foråret så når der er brand så når det sjældent at brede sig alt for meget før de har kontrol over det.

Føj-da :S

Godt de fik det slukket.

:slight_smile:

uhh hvor ubehageligt at se det så tæt på!

Pyha, det ser ikke godt ud. Godt det blev slukket!

Det minder mig om da vi holdt 4. juli i USA for to år siden - vi befandt os i Wyoming, en stat der hovedsageligt er ørken. De havde tradition for at der skulle fyres fyrværkeri af efter solnedgang på en bakke/et lille bjerg, og tja, jeg ved ikke hvad de helt ærligt regner med at der sker i et tørt område? De er vist ikke altid for kloge, de amerikanere. :wink: Vi befandt os i et hus ved en af de lokale familier, så vi havde god udsigt til fyrværkeriet - det var så også et hus i første række til ildebranden, som da heldigvis nåede at blive slukket inden den kom så tæt på husene. Men vi havde da vandslangerne klar i haven, for det blev ret vildt inden brandvæsenet nåede frem!

Godt det blev slukket. Det er ikke rart når det er så tæt på.

Kan huske for nogle år siden, hvor vi havde lejet et sommerhus. En aften kunne vi pludselig se der kom en masse røg bølgende forbi vinduerne. Det viste sig der var ild i et læbælte kun et par hundrede meter væk. Lige op af læbæltet, stod et andet sommerhus. Det kan nok være vi fik ringet til brandvæsenet i en fart. I mellemtiden kom der tilløbende som gik i gang med at pøse vand på det sommerhus der var i fare. Det var liiiidt for tæt på, efter min smag. Heldigvis kom brandvæsenet meget hurtigt, og sommerhuset tog ingen skade.