Vores weekend i Rødovre centrum

Som nogen af jer måske ved, så var jeg Rødovre Centrum for Inges Kattehjem sammen med Kattens Værn i sidste weekend.

Vi havde en kanon weekend, fik virkelig udryddet nogle myter ang kat, bla. var der flere der troede at der ”kun” er ca 50.000 hjemløse katte i DK og ikke 500.000 som nok nærmere er det rigtige tal.

Det lykkes at finde hjem til de 4 internat katte som jeg havde med incl hende som har været på internattet længst :wehu:
Lørdag var der sort af mennesker, vi talte faktisk en overgang om de mon havde fundet en måde at skrue ned for lyden af spingvandet, for vi kunne ikke hører det mere :fløjte:
Mikkel viste sig at være kælekatten over alle kælekatte, han klarede sidde i hans kurv på disken og kæle med alle som gav en 5’er. Mikkel kom på tvungen frokost pause, og Yaba tog over, dog lykkes det mig ikke at holde Yaba vågen, han sov, uagtet at folk kælede med ham selv edwin (tica dommer) som skulle gennemgå hvordan man dømmer HouseHold Pets måtte opgive at vække Yaba :sovende:, flere troede at der var en udstoppet kat som lå i kurven :snorker:
Søndag var der knap så mange mennesker, hvilket var lidt rart, der var ligefrem tid til at hygge lidt :kaffe:
Da ”kæle” pengene blev talt op var der: 3.334 kr og hvis alle har betalt 5 kr svare det til at over 600 mennekser har været forbi os :klappekat:
Alt i alt havde vi rigtigt god weekend i kattenes tegn, og vi er klar en anden gang.

Mikkel (født med atypisk ganespalte)

Sikke en god fortælling :slight_smile: Forhåbentlig bliver næste gang planlagt lidt bedre og meldt ud i bedre tid, så jeg ikke allerede har lagt andre udstillingsplaner :wink:

vi har lært en hel del ting, det er jo føste gang vi laver noget sammen, men vist ikke sidste :slight_smile:
Ja det skal meldes bredder ud end vi gjorde :slight_smile:

I betragtning af, at ingen af publikummerne rigtigt havde haft muligheden for at vælge udstillingen fra (til Roskilde Dyrskue kan de trods alt lade være med at gå ind i teltet), så er jeg vildt imponeret over manglen på negative kommentarer :slight_smile: Jeg tror, den “værste” var fra en mor, som fortalte sit barn, at de ikke skulle have en kat, fordi de går på bordene. Alle andre var positive over for, at kattene blev udstillet og imponerede over, hvordan de tog det. Der blev spurgt interesseret ind til, hvad der foregik i dommerringen og det er sjældent, jeg er kommet af med så mange visitkort, som jeg gjorde i løbet af den weekend :smiley: De besøgende, som spurgte til prisen på mine killinger, blinkede ikke engang, da de hørte den - og det synes jeg jo helt klart også er et skridt i den rigtige retning :ok:

Glæder mig til næste gang :smiley:

Der var 2 katte-arr. I Rødovrecentret den week-end: TICA-show, og så det KV/IK-arrangement, som Inge skriver om… og det var alle tiders!

Det er jeg klar over - jeg var til stede begge steder begge dage :slight_smile:

For mit vedkommende så kan jeg kun sige at jeg synes at Rødovre var meldt ud i god tid, for jeg kunne allerede tilmelde til udstillingen via TOES i Januar :slight_smile:

Og jeg synes det var så super at der var et arrangement med dyreværnene IK/KV det var tydeligt at mærke på publikum der virkelig var kattedage for dem :smiley: Håber at det vil lykkes at lave et lignende arrangement igen og at jeg så denne gang husker/og når at lige kigge forbi IK/KV arrangementet :slight_smile:

Det var et super godt arrangement - publikum var nysgerrige og havde mange fornuftige spørgsmål :smiley:
(og jeg blev kun spurgt 4 gange om Gumle var til salg :tihi: )

:blomstergave:ingen tvivl om at både KV og IK er Viking Cats meget taknemmelige for at blive inviteret til dette

Og nej det var ikke meldt ud i god tid, vi søgte først katte midt i Febuar, og her taler jeg ikke om Viking Cats, men katte til KV / IK :slight_smile: og vi har lært at vi skal være meget tidligere ude for at finde katte nok :slight_smile:

Det lykkes med hiv og sving at få samlet 30 katte, let var det bestemt ikke, bla måtte jeg have mine egen 6 katte med :slight_smile:

igen tak til Viking Cats for at tænke på os

[QUOTE=cæsar;1235580]:blomstergave:ingen tvivl om at både KV og IK er Viking Cats meget taknemmelige for at blive inviteret til dette

Og nej det var ikke meldt ud i god tid, vi søgte først katte midt i Febuar, og her taler jeg ikke om Viking Cats, men katte til KV / IK :slight_smile: og vi har lært at vi skal være meget tidligere ude for at finde katte nok :slight_smile:

Det lykkes med hiv og sving at få samlet 30 katte, let var det bestemt ikke, bla måtte jeg have mine egen 6 katte med :slight_smile:

igen tak til Viking Cats for at tænke på os[/QUOTE]

Og så huske at minde os der shower i Viking Cats om at lige prikke til venner og bekendte som ikke rigtig gider showhalløj men gerne bare en fremvisning af deres huskat fra internaterne :slight_smile: