Wauw! Cheops skifter bisser

Sad i mine egne tanker og så hoppede mit hjerte lige et slag over :besvimer:

På bordet lige froran mig, lå en blodig tand -what

Ved nærmere inspektion var det en fin, ren lille mælketand - så min smukke lille Cheops skifter altså stadig bisserne ud :tihi:

Hold da op en overraskelse! og nøj hvor interessant at sidde og studere sådan en lille fin tand :inlove:

Ja…så blev den “mødom” også taget. Der er mange spændende aspekter ved at få en killing ind i huset :hjerte: :ok:

Jeg sidder bare her og vender og drejer tanden og glor på den :slight_smile: Jeg er lidt facineret.

Du kan betragte dig selv som værende ganske heldig - det er faktisk ikke tit, man finder kattenes tabte mælketænder… Jeg ved ikke, hvad der egt bliver af dem - men en teori er, at de sluger dem (det kan muligvis være medvirkende til den ekstremt dårlige ånde og dårlige mave, de kan have under tandskiftet).

Du må lægge den under madskålen og se om ikke tandfeen kommer med en 20’er :smiley:

Som Camilla siger, er det ret sjældent, at man finder dem.

Dejligt minde - jeg gemmer også mine børns. Egentlig noget underligt noget.

Jeg har også gemt dem, jeg har været så heldig at finde…

For snart et par måneder siden rendte Fanny rundt en morgen og tog sig til munden - ikke panisk, men det var tydeligt, at der var noget, der generede.

Det viste sig at være hendes ene hjørnetand, der var ved at falde ud og som hun gerne ville hjælpe det sidste stykke vej :slight_smile:

Da jeg kom ud fra badet den morgen, var hun holdt op med bevægelsen, tanden var væk og Galliano havde helt tydeligt noget ubehageligt, han lige skulle synke ordentligt. Jeg er helt sikker på, han har “ryddet op” efter hende :slight_smile:

je har også gemt en af Ramses hjørnetænder som jeg var så heldig at finde :slight_smile:

Jeg fandt en af Amiras sidste år - men den forsvandt desværre igen. Og Deena har der ikke været noget held hos. Tillykke med fundet :wink:

Den lille fis!

et par minutter efter jeg havde skrevet det åd han den sgu! Tarveligt!

Hahaha! :høhø:

Jeg fandt en hel klo idag, dvs at da jeg fik mine briller på var det heldigvis et stykke nøddeskal :ups:

Nå så er det måske derfor, at jeg aldrig har bemærket nogen af de katte, jeg har haft gennem tiden, skifte tænder?
De spiser dem simpelthen selv? Jeg har aldrig fundet så meget som en eneste tand…

Og M’erne som nu er over 6 måneder, de er vel færdige med at skifte tænder eller hvordan?

[quote=DaneX;297096]Nå så er det måske derfor, at jeg aldrig har bemærket nogen af de katte, jeg har haft gennem tiden, skifte tænder?
De spiser dem simpelthen selv? Jeg har aldrig fundet så meget som en eneste tand…

Og M’erne som nu er over 6 måneder, de er vel færdige med at skifte tænder eller hvordan?[/quote]

Kig i munden - det er ret nemt at se. Især hjørnetænderne kommer ofte i dobbelt sæt i en periode, indtil det gamle sæt falder ud, og de er vist de sidste, der skiftes.
Jeg holder meget nøje øje med mine efter at have lært på det på det hårde måde med den “gamle”, der havde dårligt tandkød som 6-måneders. Deena er heldivis sluppet. Der har på intet tidspunkt været andet end en rød kant, ikke engang noget lugt, og nu er bisserne skiftet :slight_smile: (hun er… 5,5 måned).