Wauw hvor er den chip smart!

Misse er blevet chippet idag! Nøj hvor var det nemt og enkelt :ok: Jeg ved ikke hvad jeg troede, noget med at hun skulle i narkose og alt muligt. Derudover kostede chippen kun 23€ + 5,22€ for indsætningen. Det synes jeg er billigt! Eller er det? hvad koster chipning i Danmark?

Dyrlægen roste hendes tænder, sehr gut i hendes alder (10år) :thumbup: Og så har hun tabt sig ca 700g siden 10.maj, fordi hun kun får råt + vitaminer og vi aktiverer hende en del. Generelt trives hun rigtig godt nu og jeg synes hun er helt rask, både med numsen hvad der ellers har været. Hun mangler stadig at tabe lidt over 1kg, men det skal nok komme :slight_smile:
Jeg håber ikke hun bliver alt for stresset over, at vi flytter hjem til Danmark i næste uge.
Det var bare lige en lille update og en :ok: over det med chippen.

Mange hilsner Eva M:)

Dejligt at høre at det gik godt :slight_smile:

Jeg vælger at øremærke Victor i forbindelse med at han bliver kastreret for at spare på narkosen.
Det vælger jeg fordi at det ved øremærkning vil være 100% tydeligt overfor folk der evt. måtte finde ham en dag, at han altså har en ejer. Tror desværre ikke det er alle der gider at tage til dyrelægen og få ham tjekket for chip, men de gider nok godt tage derhen hvis de med det samme selv kan se mærkningen, håber jeg.

Desuden er jeg heller ikke sikker på at det er alle der kender til muligheden med chip endnu. Men uanset hvilke af de to løsninger man vælger, skal det nok give en MEGET større chance for at få sin kat tilbage hvis den løber bort. :ok:

Vi har også fået chippet et par katte i dag.
Lille Askja reagerede slet ikke - Gakke blev eddersur.

Vi har givet 1.200 kr ialt for 5 x chipning.

Er der andre der har oplevet at en chip har “vandret” i kroppen?
Mine forældres gamle hund havde en chip som endte på skulderen af ham. Så jeg valgte godt nok at få øremærket vores nye skud på stammen, selv om det ikke pynter i hans fine ori-ører :slight_smile:

De gamle chips (mums! bliver helt lækkersulten:savle:) kunne vandre rundt i kroppen - og i nogle tilfælde helt ud af kroppen.
Siden har chips fået modhager, som vævet, chippen sættes ind i, vokser sig fast på - på den måde bliver chippen holdt på plads:thumbup:

[quote=dkkorat;424132]
Siden har chips fået modhager, som vævet, chippen sættes ind i, vokser sig fast på - på den måde bliver chippen holdt på plads:thumbup:[/quote]

Det var da noget smartere. Modhagere…det lyder drabeligt :slight_smile:

Det er ikke slemt, de er meget små - chippen er bare svær at få ud igen…

[quote=Miss Buick;424111]Er der andre der har oplevet at en chip har “vandret” i kroppen?
Mine forældres gamle hund havde en chip som endte på skulderen af ham. Så jeg valgte godt nok at få øremærket vores nye skud på stammen, selv om det ikke pynter i hans fine ori-ører :)[/quote]

Jep… jeg havde en en kat som var blevet chippet, øhm da hun så skulle have sin attester hos min dyrlæge, skulle han jo tjekke, om det nu er den rigtige kat… men tja, han kunne ikke finde chippen… den var pist borte…

Puha det lyder ikke rart at chippen kan vandre rundt i kroppen. Det er dog ikke så usædvanligt, jeg ved at min veninde som er frisør, har haft et hår fra en kunde kørende rundt i kroppen og kom til sidst ud af hendes brystvorte! Der er mange ting der kan vandre rundt i vores og vores dyrs kroppe. Det ufede er jo bare hvis chippen bliver væk, som Hanne P skriver.

Jeg kan sagtens forstå hvorfor man vælger, at øre mærke sin UDE-kat. Vores Misse er inde-kat og har altid været det. Hun er 10 år (vi har kun haft hende siden oktober sidste år) og nu bor vi i Berlin på 2.sal, vi flytter til en stuelejlighed på Vesterbro i København, og hun skal fortsat være inde-kat. Selvfølgelig er der den risiko at hun løber væk, hvilket jeg ser som relativt usandsynligt, men den risiko tager jeg gerne for at slippe for at få hende i fuld narkose til øre mærkning. Jeg er også næsten sikker på, at en fremmed ikke ville kunne fange hende eller kalde hende til sig, da hun er lidt ret over for fremmede.
Dernæst skal katten være chippet ved lov fra 1.juli 2011 (mener jeg det er). Så i vores tilfælde var chippen løsningen og jeg var meget lettet da jeg fandt ud af at hun ikke skulle i narkose.

Men hvad koster en chip i Danmark?

PiaR du har vel fået mængde rabat med 5 chips i 5 katte??

Mange hilsner Eva M:)

Ja, det har jeg.
Prisen er en del af en rigtig god aftale jeg fik af vores lokale dyrlæge