What to do/see i Odense?

Jeg får om ca. 1 måned besøg fra USA, som medbringer en killing til mig. Vi har ganske få dage til sightseeing før TICA udstillingen og han ønsker bl.a. at se Odense.

Ikke overraskende er det H.C. Andersen Museet, han er interesseret i, men i betragtning af, at Odense er ca. 2 timers kørsel fra (og inkluderer en betalingsbro) tænker jeg, at vi gør Fyn til en heldagsudflugt.

Derfor modtager jeg gerne tips og tricks til sightseeing og især gode restauranter i Odense/på Fyn. Jeg har i høj grad planer om at vise ham kvaliteten på danske råvarer og danske restauranter.

1 Synes om

Kan varmt anbefales til frokost.

2 Synes om

Dronningen har lige åbnet noget nyt HC Andersen i går:

https://www.tv2fyn.dk/odense/se-billederne-dronningen-aabner-fyns-stoerste-turistattraktion

Måske en tur med Å-farten til Fruens Bøge?

1 Synes om

Det ser virkelig lækkert ud og er klart et godt bud på en frokostrestaurant :hjerte:

Alternativt frokostforslag i det gamle kvarter, som man kan se på billedet:

1 Synes om

Det ser også lækkert ud :hjerte:

Hvad med Egeskov slot ?

Svanninge Bakker er smukt landskab.

Den fynske landsby, lidt ala Frilandsmuseet.

Måske hvis der er en god spændende udstilling på Brandts klædefabrik.

En bridgevalk på Lillebæltsbroen

1 Synes om

Nøj det ser godt ud. Det må prøves næste gang :grinning:

1 Synes om

Lidt mere HC, hvis det er det, der trækker:

https://www.hcandersen-paraden.dk/eventyrslottet

1 Synes om

Der er allerede flere gode forslag - kom endelig med flere. Hellere have for mange idéer end for få :slight_smile:

I Munkebo er der en minilandsby, når man har set dem, kan man over i byen og se de rigtige huse

1 Synes om

Det er faktisk meget udbredt på Fyn. Findes også i bl.a. Faaborg og Assens.

1 Synes om

Der er da vist ikke tvivl om, at vi nok skal få en dag til at gå :slight_smile: Fokus kommer nok til at være Odense, fordi H.C. Andersen trækker, men når vi nu har en hel dag, er det godt med alternative tilbud uden for Odense.