som mange af jer ved har jeg Ramses og Sethi - de er ca 6 md og der er altid totalt tryk på… men om natten - der sover de pænt sammen med mor og far og er små artige sovende missere…
I går gik jeg lidt amok og købte en masse forskellige godbidder - både til klikker træning men også bare til alm hygge…
Whiskas temptations blev de TOTALT eksede med på nul tid… det er jo fint nok - så er der basis for at bruge dem til træning, men de blev PÅFALDENDE vilde med dem…
Jeg har godt nok godbidderne stående fremme, men på et sted hvor de endnu ikke har turdet springe op - indtil igår…
Da vi var gået i seng lå vi og hyggede til en film mens vi ventede på at misserne skulle komme ind - som de plejer…
men NEJ… de vovede pelsen og tog springet op til godbidderne… de første forsøg mislykkedes med et brag… men til sidst lykkede det… og de fik faktisk væltet dem ned, åbnet pakken… og ædt halvdelen…
Mine killinger sov slet ikke HELE natten… de gik TOTALT i selvsving… som om jeg havde proppet dem med speed… de fløj rundt hele natten og fik ikke så meget som 5 min søvn og holdt os vågne på skift HELE natten… det kan sgu ikke være sundt…
Min tanke er - hvad i alverden er det med de godbidder der gør at kattene går amok over dem OG totalt går i selvsving hvis de får for meget…
Det kan da ikke være sundt…
Så jeg har besluttet de ikke skal have dem igen… for det kan ikke være meningen at misserne skal te sig som om de er pumpet fuld af stoffer… det er FOR underligt til min smag…
Hvad med jer andre… hvad har i af oplevelser med de her godbidder… er jeres katte ligeså vilde med dem ?? og hvad i alverden er der i der gør dem så rudtossede??
Mine piger er super taknemmelige - alt der ikke er det de plejer at få modtages uden kritik så det er simpelthen så nemt med dem. Har brugt forskellige prøveposer som godbidder og tøserne har guffet fornøjeligt i sig.
Min Ziza kan give pote nu G
Apropos klikkertræning glemmer jeg aldig en dag jeg havde bagt kage og min kusine snuppede klikkeren fra bordet og klikkede til mig…
Jeg har også købt dem, men mine kan ikke så godt lide dem. De bidder dem lige over og spytter dem ud, så ligger der en masse krummer på gulvet som de ikke gider samle op… Så jeg er holdt op med at give dem, men dog ikke pga de blev hyperaktive. Det lyder da godt nok lidt vildt…
mine katte har før åbnet min skab og specifikt tage whiskas godbidderne ned fra hylden. (især dem du nævner) For derefter at bruge en halv time på at pille låget af. og tømme bøtten…
Mine katte er normalt meget aktive (orientaler) så jeg har ikke kun mærke forskel på hvad angår aktiviteten…
Jeg blev dog utrolig træt af at jeg ikke måtte bestemme hvornår de skulle have godbider og derfor får mine ikke de godbider mere (med mindre jeg vil forkæle dem). Så nu bruger jeg også prøve poser som godbider
ikk for at piske en stemning op… først og fremmest det er ikke fakta det jeg siger… det er kun hvad jeg har fået afvide…
men jeg har hørt det simpelthen er fordi kattene bliver afhængige af dem… derfor er jeg holdt op med at give dem til mine katte… jeg ved ikke om det virkelig forholder sig sådan… men de vil da nærmest gå gennem ild og vand for at få noget “slik”
min lillebrors kat er også vild med temptations. hun er simpelthen houdini når det kommer til de godbidder. Hun kan bryde ind i hvad som helst. Hun bliver ikke vild af dem, men hun er SYGELIGT glad for dem.
Mine egne gider ikk æde dem. de gider generelt ikke godbidder.
jeg ville klart stoppe med at give dem noget hvis jeg ku mærke det ændrede deres adfærd.
Mine mislinger er ikke helt vilde med dem men de spiser dem da. Men tror det der gør dem afhængige er sukker. Det er også det der gør man bliver så usandsynligt afhængig af slik, sodavand(der er nogle af sødemidlerne også afhængighedsskabende) og tadaaa: McDonalds. Burgerne er fyldt med sukker og “det tredje kryderi” som gør os afhængige
Så hvis vi bliver afhængige så hvorfor ikke os misserne?
Så er jeg meget heldig, for Joey gider ikke spise andet end TØRKOST hvis man ikke holder det så hun kan spise det fra hånden. Har det rørt jorden er det ad-bad ifølge Joey -fløde1
[bigloony]