Why Coons?

Kan du ikke mærke ironien der vælter ned af væggen i stride strømme?

Altså jeg fik min første mainecoon for nogle mdr siden, det tog mig over en mdr at overtale min kæreste, sagde til ham: Hvis jeg må få en mis tager jeg opvasken i et år og wupti jeg fik min mis. :P. Men den var så dejlig social og fulgte en overalt, den døede desværre for 3 uger siden ;(. Men sjovt nok var det min kæreste som ikke ville have en kat der blev mest knyttet til den og tog det hårdest. De er nogle utrolig dejlige katte! Men har nu fået en ragdoll og de er os noget så dejlige

Du er skøn Louise. :tihi: Der har du jo så været ret meget på tværs - eftersom du har jungledyr, som du vel har hentet hjem fra varme, fugtige himmelstrøg. Du kunne jo have fundet dig en staldmis hos naboen - du kunne have gået derhen.

Jeg føler mig egentlig helt snydt, nu hvor jeg faktisk har en (eller var det 3 :?) amerikansk maine coon.

Jeg hentede dem jo lige ude i Vordingborg…der var ikke meget fancy oversea rejse til fremmede himmelstrøg ved turen ud til Pil. :slight_smile: Til gengæld kan vi gerne lige få handlet lidt på vejen i Lidl, Kvickly og Netto. :thumbup:

Så kan jeg godt regne ud at bestanden snart skal udvides, for det er da snart et stykke tid siden I sidst fik handlet ind -LOL

Helt og aldeles for Maine Coon´en er så meget mere mig. Jeg vil have en kat, der både tiltaler mig i ydre som indre, og det gør Maine Coon´en. For mig er de to racer vidt forskellige og skovkatten har aldrig sagt mig noget som helst, hvorimod Maine Coon´en fra dag 1 har fascineret mig.

Jeg synes da egentlig nok jeg var alt alt for sulten! :smiley: måske skulle jeg reflektere lidt over, at Volcano begynder at se lækker kødfuld og muskuløs ud. -LOL

Ork jo, og al den galde, der siver med …

Total fed humor Louise :høhø::høhø:

Total fed humor Louise :høhø::høhø:

Og så rammer du præcist hovedet på sømmet, for ja hvad er det lige der gør at man vælger siameseren frem for brite :stuck_out_tongue:

Feel free, girls, bare kom af med det, husk også enig-knappen :slight_smile:

Er du gået over til at blive “coonibal” :høhø:

Hvaaaaa Camilla - jeg har i øvrigt godt set dig kigge sultent på diller.

-LOL-LOL

[quote=Dorthe Andersen;260016]Hvaaaaa Camilla - jeg har i øvrigt godt set dig kigge sultent på diller.
[/quote]

:besvimer: :besvimer:

Jeg VIL ikke spørge…!! :blegne:

Dorthe! :besvimer: Skal man virkelig til at indføre i kontrakterne, at køberne ikke må gumle på kattene? :klapper:

[quote=Dorthe Andersen;260016]Hvaaaaa Camilla - jeg har i øvrigt godt set dig kigge sultent på diller.

-LOL-LOL[/quote]

For pokker Dorthe -LOL-LOL

Touché :høhø:

Dén havde du ikke lige taget højde for hva hva hva!!!:rock:

[quote=JulleML;259927]Der er jeg enig. Jeg undrer mig lidt når jeg kigger på killingelisten.dk. Der er utrolig mange Coon killinger til salg. Jeg kan ikke lade være med at frygte om der er flere killinger end der er ejere til. På et tidspunkt må det da få en ende eller?

Spørgsmål til opdrættere: Oplever I nogle gange at det er svært at komme af med killingerne?

Det var bare en tanke:)[/quote]
Mmmh. Ja.

Det kan gå hen og blive en kort opdrætterkarriere for mig i hvert fald.

[quote=Dorthe Andersen;260016]Hvaaaaa Camilla - jeg har i øvrigt godt set dig kigge sultent på diller.

-LOL-LOL[/quote]

[quote=Sabrecats;260027]For pokker Dorthe -LOL-LOL

Touché :høhø:[/quote]

Men jeg kunne aldrig finde på at spise min Dillermand højst kramme ham hååårdt :tihi::ups:

:tihi::tihi::tihi:

Jeg har aldrig overvejet hvilken katterace jeg skulle have ud fra præmissen om, hvor katten egentlig kom fra.

Måske ville jeg have haft en norsk skovkat, hvis dén race så markant havde krydset min vej, som maine coonen gjorde.

Som teenager kom jeg nemlig hos en maine coon opdrætter og det satte sine spor.

Maine coonens pels i uens længder, kraven, ørernes tufser, den kraftige knoglebygning, muskulaturen, den flotte hale, den bløde bløde pels tiltrak mig straks. Så var der sindet, temperamentet, måden man kunne blive set på, på 100 forskellige måder af den store kat. Jeg bemærkede straks at maine coonen havde personlighed langt ud over hvad jeg havde set hos de huskatte, jeg var vokset op med. Jeg blev betaget af, at historierne om hvad kattene havde fundet på, var uendelige. Historierne blev fortalt med en kærlig og håbløs “Ja, hvad kan man stille op”-mine.

Jeg måtte have sådan et semilanghårskræ. :wehuu:
Jeg har haft maine coon siden jeg flyttede hjemmefra for 14 år siden og har kun kortvarigt boet sammen med en anden race også.

Jeg har ikke sådan oplevet den norske skovkat til andet end killingenus og dér var de bestemte søde.

Jeg synes så også den norske skovkat er smuk. Jeg har seriøst en svaghed for de racer der har noget pels og en vis størrelse. :høhø: