Wordpress - header?

Nu er jeg så begyndt at lege lidt med wordpress, efter hjælp fra PiaB (Tak!)

Jeg har så via søgekriterierne ledt efter et tema der passer til den type jeg vil have… (Banner/Header øverst, menu med dropdown under, og så bredt tekst felt, og mindre felt/sidebar til nyheder og diverse andet)

Har fundet den der hedder Twenty Eleven 1.3, som egentlig har alt det… MEN header billedet SKAL være i 1000 x 288 pixel.
Er der nogen måde man kan omgå dette? Eller er det bare fastsat… For så duer det tema jo ikke…

stort set alle wordpress themes har totalt fastsatte headers (i div. størrelse alt efter theme)

om man kan kode sig ud af det aner jeg ikke…

ellers skal du lave et billede i størrelsen, men hvor der laves en “gennemsigtig” kant der hvor billedet er for stort :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;781852]stort set alle wordpress themes har totalt fastsatte headers (i div. størrelse alt efter theme)

om man kan kode sig ud af det aner jeg ikke…

ellers skal du lave et billede i størrelsen, men hvor der laves en “gennemsigtig” kant der hvor billedet er for stort :)[/QUOTE]

Øv hvor træls…

Det forstår jeg ikke det med en gennemsigtig kant? I hvert fald i lige det her tema skal man beskære billedet for at uploade det?
For det er jo ikke mig, der har lavet mit banner, men en anden, og er ikke meget for at ulejlige for at lave et nyt i lige den størrelse… :slight_smile:

er billedet for stort eller lille?

og har du prøvet at oploade som det er? hvordan ser det ud?

Hvis du tør pille lidt i koden, kan du customize alle temaer sønder og sammen. Jeg har lavet både bearcloud.dk og katlink.dk i wordpress, og især bearcloud.dk er meget langt fra det oprindelige tema. :slight_smile:

ja jeg kiggede lige i min egen - man skal bare kunne og turde finde koden det rette sted og ændre på det…

[QUOTE=PiaB;781867]er billedet for stort eller lille?

og har du prøvet at oploade som det er? hvordan ser det ud?[/QUOTE]

Billedet er for stort, og prøv at tage et kig. Har lige lagt det på :slight_smile:

Ok, hvordan kommer jeg ind så jeg kan pille i koden? Dejligt at man kan det, et af problemerne med one’s skabeloner er at man nemlig ved nogle ting ikke kan få lov at pille ved koden (aka den gemmer ikke når man gør)

ah ja ok…
Kan man ikke bare gøre billedet mindre til de ønskede pixels? eller passer den ikke i proportionerne?

og selve koderne ligger lidt “sjovt” - det er lidt en “bagvej”… hmm skal lige se om jeg kan huske hvor

ah - kontrolpanelet - udseende - editor

og så er det lige at finde det rette sted :slight_smile:

Hvis du vil have lavet billedet mindre og gerne vil have en gennemsigtig kant så skal du trække billedet mindre uden at gøre baggrunden mindre og så save som png fil

Både dit banner og det jeg har sat ind måler 500x 120 px

[QUOTE=PiaB;781908]ah ja ok…
Kan man ikke bare gøre billedet mindre til de ønskede pixels? eller passer den ikke i proportionerne?[/QUOTE]

Proportionerne passer ikke, for ja ellers kunne man bare gøre det :slight_smile:

Og tak, må lige ind og se bag i koderne så… Når det er det første man gør kan det jo ikke gå helt galt ifht resten senere :høhø:

[QUOTE=birtheras;781915]Hvis du vil have lavet billedet mindre og gerne vil have en gennemsigtig kant så skal du trække billedet mindre uden at gøre baggrunden mindre og så save som png fil

Både dit banner og det jeg har sat ind måler 500x 120 px[/QUOTE]

Ahm, det forstod jeg ikke? Men det skal passe i det forhold der hedder 1000x288, og de proportioner har mit banner ikke :slight_smile: Det er 673x301 pixel…

Men er det du mener at jeg skal lave det 288 px høj og så sætte noget gennemsigtig på hver sin side så det er 1000 px bredt? :slight_smile:

Ja det vil umiddelbart blive det pæneste, når billedet ikke er lavet er større… :slight_smile:

Faktisk for at du ikke mister for meget af billedets oprindelige størrelse, skal du nok ind og pille ved koden, så headeren passer i højden på di oprindelige billede - og så tilføje “usynligt” på hver side**, så billedet bliver 1000 px bredt, uden at pille ved dets højde.

**(eller hvilken farve man nu kunne tænke sig - var man nu fiks i photoshop ku man jo prøve at “udvide” billedet med den lilla farve. Skal gerne gøre forsøget, hvis du mailer mig billedet :slight_smile: )

Du laver en ny gennemsigtig baggrund på 1000x288, mindsker dit nuværende banner til 288 i højden. Kopiere det og sætter det ind som nyt layer på den baggrund som du før oprettede. Hvis du vil kan du sende banneret i original størrelse til mig på email så skal jeg gøre det for dig.

[QUOTE=PiaB;782139]
**(eller hvilken farve man nu kunne tænke sig - var man nu fiks i photoshop ku man jo prøve at “udvide” billedet med den lilla farve. Skal gerne gøre forsøget, hvis du mailer mig billedet :slight_smile: )[/QUOTE]

Ja, som du kan se på min hjemmeside, så har jeg brugt det at have en tile i et diskret mønster, hvor jeg så har mine nyheder, ved siden af banneret, så der er en anderledes top i hele siden brede…

Tak… Jeg prøver lige selv, men må jeg give fortabt så vil jeg meget gerne benytte mig af dit tilbud :slight_smile:

Bare lige fordi jeg sad og legede lidt i photoshop alligevel…
Man ku jo genbruge lidt af det gamle og indramme fine Athea i det du før havde nyheder til at stå i :slight_smile: