Wow - hold da så lige fast for en kat

Ikke min vil jeg liiige sige (ikke at man ikke ka blive fristet :wink: )

http://www.animalplanet.com/tv-shows/cats-101/videos/chausie.htm

:uha:

Holy moly :smiley: jeg tænker bare en abyssiner med vildkat i sig :smiley:

jep, som de siger i videoen “En Aby på steroider” LOL den er godt nok afsindig flot

Nej tak…! :thumbdown:

/Mette

aww Mette altså den er da dejlig… selvom den har meget pels :wink:

[QUOTE=Mette Mejdahl;1192870]Nej tak…! :thumbdown:

/Mette[/QUOTE]

Jeg bryder mig heller ikke om hybrider. :(:S

Det har skam intet med pelsen at gøre - den ligner jo “bare” en stor Aby (som i øvrigt er en skøn race!), men nej, hybrider er ikke noget for mig :ikkeenig:

/Mette

jeg har ikke så meget imod dem generelt men har da set en fornyligt hvor jeg tænkte at den ville jeg ikke være helt tryg ved. Nu ka jeg ikke lige huske hvad den hedder men det skulle være en rimelig ny race.
Det jeg godt kan lide ved den her, ovenover i videoen, er dens størrelse og så syntes jeg den er smuk oven i det. Tør næsten vædde på den er en god rotte fanger, rotterne får da et hjerteslag når de set den komme imod dem lol

[QUOTE=Mette Mejdahl;1192883]Det har skam intet med pelsen at gøre - den ligner jo “bare” en stor Aby (som i øvrigt er en skøn race!), men nej, hybrider er ikke noget for mig :ikkeenig:

/Mette[/QUOTE]

Den er flot… Men hybrid, nej tak :slight_smile:

Super smukt katte dyr, men som andre også skriver er jeg heller ikke til hybrider. Jeg ville ikke være tryg ved at have sådan en kat i mit hjem.

Jeg kan så ikke se den store forskel mellem at have en Chausie og så at have en bengal, som mange synes er “helt normal”. De er lige langt i deres udvikling som domesticeret race, men bengalen er bare mere udbredt :slight_smile:

Har prøvet de hybrider, og aldrig mere! :slight_smile:

Det kan jeg heller ikke - men har også samme holdning til begge dele :slight_smile:

Ah, tak for den info det anede jeg ikke. Jeg kan nu også godt lide bengalen, den har nogle super aftegninger :slight_smile:

Jeg skal heller aldrig have en hybrid igen. Har haft bengal og det var alt rigeligt :S

Når først de er nået nogen generationer er det ikke en stor kat. Dem jeg har set er lidt større end en ABY, men jeg vil ikke betegne dem som en stor kat.

Enig :slight_smile: Det er det samme med Savannahen, som mange også kalder en stor kat. De eksemplarer, der har været på udstilling i Danmark, har ca. været på størrelse med en orientaler :slight_smile:

Det samme gør sig gældende med Bengalen. Hanmisserne kan være store 5 - 7 kg, men pigerne jeg har stiftet bekendtskab med har været 3 - 3,5 kg katte og det er jo ganske almindelig kattestørrelse :slight_smile:

Men det er der bare ikke særlig godt fjernsyn i, så derfor er hybrider pr. definition STOOOOOOORE :frowning:

Er 5-7 kg stort for en hankat? Sigga (6 kg) og jeg er ikke imponeret;)