Www.thepetwiki.com?

Kender I www.thepetwiki.com:? Jeg fandt siden ved en tilfældighed, så jeg aner ikke noget om baggrunden eller seriøsiteten:S

aldrig set den før :slight_smile: meget sjovt koncept

En Wiki er præcist så korrekt og seriøs, som alle brugerne gør den.

Jeg har slet ikke kigget detaljeret på den, men hvis det er seriøse folk der bruger (og skriver og opdaterer) den, er den sansynligvis OK.

Det er sjovt med Wiki’er, der kan stå fantastisk meget brugbart, men der kan også være masser af fejl, da det jo er brugerne der vedligeholder.
Vil se om jeg ikke kan finde tid til at kigge lidt mere senere, tak for linket
:slight_smile:

Jeg kender heller ikke siden. Jeg gik lige ind under linket til FIP, og der står bla.
[LEFT]Pfizer Pharmaceuticals har produceret en vaccine i næsespray form, men det viser minimal effektivitet i forebyggelsen af ​​FIP. Er det noget vi har hørt om herhjemme ?

[/LEFT]

[QUOTE=Alice;626255]Jeg kender heller ikke siden. Jeg gik lige ind under linket til FIP, og der står bla.
[LEFT]Pfizer Pharmaceuticals har produceret en vaccine i næsespray form, men det viser minimal effektivitet i forebyggelsen af ​​FIP. Er det noget vi har hørt om herhjemme ?

[/LEFT][/QUOTE]

Havde heller ikke lige hørt noget, men efter en del google-ing fandt jeg dette link.

(som jeg ikke har nærlæst, endnu ;))

[QUOTE=danpia;626259]Havde heller ikke lige hørt noget, men efter en del google-ing fandt jeg dette link.

(som jeg ikke har nærlæst, endnu ;))[/QUOTE]

Tak Pia …Gu’ ved om jeg læser rigtig, kan det passe at det er et OCT produkt ( Receptfri )

Den kendes i DK, men er ikke tilgængelig, heller ikke efter ansøgning. Effekten er omdiskuteret, og den er under mistanke for at give sygdom.

Skriver dyrlæge Stig Feldballe i november 2007, jf. dette link

Coronavirusinfektion hos kat (FIP)

Jeg tror ikke, der er sket så meget med den siden da. Jeg læste følgende på et amerikansk site så sent som i går. Jeg ved ikke, hvornår artiklen er skrevet, men er temmelig sikker på, at den ville blive opdateret, hvis det ændrede sig.

A commercial FIP vaccine is available, however the use of the vaccine is controversial. The vaccine is administered intranasally (i.e.drops in the nose). Different studies of the vaccine have yielded very different results, and the efficacy of the vaccine remains questionable. The American Association of Feline Practitioners and the Academy of Feline Medicine, in their regularly published guidelines for feline vaccination, currently do not endorse the routine use of the FIP vaccine at this time.

Feline Infektious Peritonitis - What You Need To Know

[QUOTE=galath;626263]Den kendes i DK, men er ikke tilgængelig, heller ikke efter ansøgning. Effekten er omdiskuteret, og den er under mistanke for at give sygdom.

Skriver dyrlæge Stig Feldballe i november 2007, jf. dette link

Coronavirusinfektion hos kat (FIP)

Jeg tror ikke, der er sket så meget med den siden da. Jeg læste følgende på et amerikansk site så sent som i går. Jeg ved ikke, hvornår artiklen er skrevet, men er temmelig sikker på, at den ville blive opdateret, hvis det ændrede sig.

Feline Infektious Peritonitis - What You Need To Know[/QUOTE]

Tak Ingrid …Jeg var ikke klar over det er det samme som Stig Feldballe har omtalt. Desværre er der så intet at håbe på hvad angår FIP med dette produkt :-/

Det ser det ikke ud til. Faktisk synes jeg, det mærkeligt, de får lov at markedsføre produktet på baggrund af denne evaluering, som jeg lige fandt. Heri er de tæt på at konkludere, at vaccinen har den stik modsatte effekt, nemlig at gøre katten mere modtagelig for sygdommen :uha:

(Skal gøre opmærksom på, at der omtales forsøg med dyr, så læs det ikke, hvis du er sart med den slags!!)

FIP: Evaluation of the vaccine

Ja, undskyld - det er mig igen, og jeg er ked af, hvis jeg leder tråden på afveje. Synes bare lige, jeg bør tilføje, at det produkt, der bliver evalueret i linket ovenfor (som også er det, Stig Feldballe har skrevet om), er Primucell FIP. Produktet er siden udkommet i en ny version som hedder Felocell FIP. Det kunne jeg ikke finde nogen analyser af - bortset fra Pfizers egen. Og ja, det ser ud, som om det er frit tilgængeligt uden recept i USA.

Alice - Ja, det har været nævnt til nogle fordrag synes jeg, og den betragtes som mere eller mindre nytteløs, og nok derfor der ikke har været mere om den… :slight_smile: