X-ray obduktion

[quote=Felis;484727]Totalt enig det er vanrøgt af værste skuffe…men der er jo bare lige det ved det , at katten altså VAR til dyrlæge…så at det for ham også bør have nogen konsekvenser er jeg i hvert fald ikke i tvivl om…

[/quote]

Men var der ikke stillet spørgsmål ved om X-Ray i det hele taget var tilset af en dyrlæge ? Var det ikke noget med en mere eller mindre hjemmegjort kvittering og dyrlægens navn, kunne pigen vist heller ikke diske op med ?

En ubegribelig og frygtelig sørgelig historie:ked:

Stakkels lille fyr:rip:og stakkels dig:trøste:

Tine

Jo, men kun til det blev fastslået, at katten havde været ved en dyrlæge

Ok takker.
Sørgeligt at den dyrlæge ikke har gjort noget så eller, at der ikke blev opsøgt en anden dyrlæge. :frowning:

Føler med dig Marsini. :kram:

Det gør mig så frygtligt ondt, at du har skullet igennem dette skræk scenari for alle gode og omsorgsfulde dyrejere… :ked:

Jeg håber virkelig at du går videre med dette, og at du har mange mennesker og dyr omkring dig til at støtte dig i sorgen over at have midste lille X-Ray alt, alt for tidligt…

:kram:

Vil der blive klaget til dyrlægernes klagenævn over den pågældende dyrlæge ?

Aner ikke hvad jeg skal sige andet end jeg er lamslået over at læse konklusionen selv om man nok havde anelse om at det var SÅ slemt fat med X-Ray.

Gør mig så ondt for ham at han måtte gennemleve sin sidste tid så smertefuldt :ked:

:frowning: det var dog frygtligt… Jeg forstår det stadig ikke:(

Åh nej hvor forfærdeligt … det er godt nok rystende læsning.

Jeg mener både at opdrætter (hende der lånte X-Ray) og dyrlægen bør drages til ansvar (altså hvis han har været tilset af en dyrlæge).

Hvis dyrlægen ikke har været i stand til at se at katten behøvede akut indlæggelse og intensiv pleje … ja så burde han måske søge sig et andet erhverv.

At opdrætteren heller ikke har reageret på kattens tiltagende dårlige forfatning er utilgiveligt. Uanset om hun havde fået omkostningerne dækket eller ej… ja så er katten hendes ansvar så længe den er i hendes varetægt.

Jeg er ikke dyrlæge og ved ikke om X-Ray kunne have været reddet… men i så fald kunne han have været sparet for alle de lidelser, han måtte gå igennem den sidste tid og være blevet aflivet humant.

Jeg håber virkelig du har kræfter til at de ansvarlige bliver draget til ansvar for deres manglende handling overfor X-Ray.

De bedste tanker herfra

Stakkels lille missedreng - der er godtnok én,
der må have det dårligt med sig selv over den måde, hun har behandlet ham på.

Og også dyrlægen for den sags skyld - sådan en klamphugger.

:ked::ked::ked:

Det håber jeg sandelig…og især da efter jeg har set andetsteds, at Marsini berettede om, at omtalte dyrlæge ikke rigtigt ville tale med hende og forklare sig om hvad han havde observeret og hvilken tilstand katten var i dengang den var hos ham og blive undersøgt o.s.v…

Dyrlægens modvilje vist begrundet i, at flere fortørnede mennesker havde henvendt sig til ham og fortalt hvad de mente om hans “ekspertise” , i forbindelse med den syge kat…

Det er så også at gå for langt synes jeg, at flere uvedkommende på den måde begynder at henvende sig til den dyrlæge …men alligevel mener jeg han burde kunne skille tingene ad…det er da trods alt kattens ejer der har krav på at få at vide hvordan det kunne gå så galt…
Jeg synes mere, uden dog at kende de nærmere omstændigheder så det er strøtanker…, at det kunne tyde på en god snert af dårlig samvittighed fra pågældende, at han udemærket er klar over, at det vist slet ikke var så heldigt han havde vurderet og handlet på den sag når udgangen var så katastrofal…

Rigtig trist læsning - men efter at have set billederne af ham, så var det vel næsten forventet… det gør det dog ikke mindre trist, nok tværtimod, nu har man det sort på hvidt, hvad der egentlig er sket med den stakkels dreng! :ked:

Håber både opdrætter som har lånt X-ray samt dyrlæge bliver draget til ansvar for det der er sket - det er frygteligt at vi lever i 2010, med så mange muligheder for at opsøge og få hjælpen, og så sker det her alligevel… at man kan lade det stå på og bare se til hvordan han er blevet mere og mere syg, det forstår jeg simpelthen ikke man kan… Derfor mener jeg virkelig at både hun samt den dyrlæge der har tilset ham, skal drages til ansvar for det der er sket - det må have været smertefuldt det stakkels X-Ray har været igennem!! :vræle:

Jeg håber du kæmper for at få oprejsning, ikke at det kan bringe X-Ray tilbage…men sådan noget skal bare ikke ske ustraffet…
Kram til dig Diana, jeg er sikker på du trænger til det…ovenpå den rapport

Kære Diana. Hvor gør det mig ondt at læse dette, er klar over det må have knust dit hjerte, at X-Ray måtte dette igennem:(.
Ingen ord kan oprette det skete, men du skal have et stort trøste kram fra mig:trøster:

[quote=Felis;484963]
Dyrlægens modvilje vist begrundet i, at flere fortørnede mennesker havde henvendt sig til ham og fortalt hvad de mente om hans “ekspertise” , i forbindelse med den syge kat…
…[/quote]

Uvedkommende der intet har med sagen at gøre, har da vel ikke kontaktet en dyrlæge i forbindelse med denne her sag uden at have med fakta at gøre, for at svine vedkommende til?
Det var da fuldstændig tåbeligt og især fordi de nu kan have ødelagt det for Diana.
Tænk det fatter jeg altså ikke.
Jeg kan godt forstå man er sur og gal, for det er virkelig meget trist og uvirkeligt. Men lad nu Diana få ro til at få styr på det her og så kan man jo efterfølgende når der er kommet en evt dom i sagen tage kontakt til dyrlægen hvis man synes man får noget ud af det.

Diana det er trist læsning og det går mig så ondt :frowning: Ingen levende væsner burde forlade jorden på denne måde.

Forfærdeligt og ondt… Hvor gør det mig ondt :frowning: Stakkels stakkels kat :frowning:

Jeg håber også hun bare for den store tur, det simpelthen utroligt at hun har gjort sådan noget!!

[quote=dk Care-Bears;485219]Uvedkommende der intet har med sagen at gøre, har da vel ikke kontaktet en dyrlæge i forbindelse med denne her sag uden at have med fakta at gøre, for at svine vedkommende til?
.[/quote]

Jo da, men måske Marsini selv fortæller mere om det…

Jeg ved så ikke hvor oplysningerne om hvilken dyrlæge det var, er kommet frem, andre steder end herinde…men et eller andet sted har dem der har henvendt sig til dyrlægen jo da fundet ud af hvem han er

[quote=Felis;485311]Jo da, men måske Marsini selv fortæller mere om det…

Jeg ved så ikke hvor oplysningerne om hvilken dyrlæge det var, er kommet frem, andre steder end herinde…men et eller andet sted har dem der har henvendt sig til dyrlægen jo da fundet ud af hvem han er[/quote]

Det er simpelthen for dumt :doh:

Hvis det er nogen herinde fra, der har gjort det, og de læser med her, så har jeg kun én ting at sige:
Jeg håber, at I skammer jer noget så grusomt!

åh nej, men som andre skriver var det ventet.
men for hulen hvor gør det ondt at læse alligevel.
ingen fortjerne sådan en grum skæbne.

Ih hvor er det forfærdeligt! :(:(:(:frowning: